تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فصلنامه -آينه ميراث> ويژه نامه نسخه شناسي و متن پژوهي منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فصلنامه -آينه ميراث> ويژه نامه نسخه شناسي و متن پژوهي منتشر شد
فرهنگي. ادبيات. فصلنامه
چهل و دومين شماره فصلنامه تخصصي آينه ميراث ويژه نامه نسخه شناسي و متن پژوهي، توسط مركز ميراث مكتوب منتشر شد.

به گزارش ميراث مكتوب، اين شماره فصلنامه آينه ميراث كه مجله‌اي است ويژه نقد كتاب، كتاب شناسي و اطلاع رساني در حوزه متون، در هشت بخش كليات، فهرست نويسي، نسخه شناسي، در جستجوي نسخ، نقد و بررسي، چاپ، حفظ و احيا و در آستانه تحقيق، منتشر شد.

در بخش -كليات>، مقالات -ويژگي‌هاي زبان شناختي دياتسارون فارسي، متني از سده هفتم هجري> از حسن رضايي باغ بيدي، -تاملات نظري كارآمد در تصحيح متون ادبي> از جويا جهانبخش، -تحليلي بر آمار نسخ خطي فارسي موجود در كتابخانه‌هاي تركيه> از مهدي افضلي، -سكه شناسي و تصحيح متون> از محسن جعفري مذهب، -بازخواني نوشته‌هاي محو شده يك نسخه خطي با استفاده از تصويربرداري اشعه ايكس> از فرانك بحرالعلومي به نگارش درآمده است.

-نگاهي نو به فهرست نويسي نسخ خطي و پيوند ميان شيوه‌هاي سنتي و نو> از حبيب الله عظيمي، -مقايسه روش شناختي دو كتاب شناسي كهن در جهان اسلام ( فهرست نجاشي و فهرست ابن خير) از سيد محمد عمادي حائري، مقالات بخش -فهرست نويسي> اين شماره هستند.

بخش -نسخه شناسي> شاهد مقالات -كاغذ در نسخه شناسي و كتاب پردازي نسخ خطي> از حبيب الله عظيمي ،-خط شجري> از سيد علي كسائي، -بررسي موضوعي نسخه خطي احسن الكبار، شاهكار نگارگري مذهبي دوره صفويه> از مهناز شايسته فر، - تحقيق و بررسي در عنوان نسخه خطي و مولف آن> از هلال ناجي، ترجمه حسين علينقيان است.

همچنين مجيد آقاخان پورسرخاب مقاله -رمزگشايي از يك نسخه خطي> را در اين بخش به رشته تحرير درآورده است.

مقالات -نسخه‌هاي خطي مدينه منوره از عارف نوشاهي، ترجمه سيد عبدالقادر هاشمي و -ميراث گرانبهاي ادب فارسي در قزاقستان> اثر سيدمحمدباقر كمال الديني در بخش -در جستجوي نسخ> آمده اند.

بخش -نقد و بررسي> به دو مقاله -انتشار ذيلي تازه بر كشف الظنون از مهرداد چترايي عزيزآبادي و -نگاهي به فهرست دستنويس‌هاي دانشگاه اصفهان> از جواد بشري اختصاص يافته است.

خوانندگان شماره ‪ ۴۲‬فصلنامه آينه ميراث در بخش -چاپ> با -ويژگي‌ها و پيشينه چاپ سنگي و سربي> نوشته سيدابوالقاسم نقيبي و در بخش -حفظ و احيا> با -تصويربرداري ديجيتالي: نگاهي نو به آينده پژوهش‌هاي نسخ خطي> از كارل گريفين، ترجمه زهره غلامحسين زاده آشنا خواهند شد.

در هشتمين بخش اين نشريه تخصصي با عنوان -در آستانه تحقيق>، مقالات - ملاحظاتي در نسخه شناسي، معرفي چند نسخه نوشناخته و شيوه تصحيح ديوان ازرقي هروي> از محمدتقي خلوصي و -شيباني و لزوم تصحيح آثار وي> از عليرضا شانظري آمده است.

بخش‌هاي پاياني نشريه شامل خلاصه مقالات به عربي و انگليسي است.

چهل و دومين شماره فصلنامه آينه ميراث ويژه نسخه شناسي و متن پژوهي، در ‪ ۴۲۰‬صفحه به مديرمسوولي اكبر ايراني منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن