تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812831706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردبير ماهنامه راه در دانشگاه پيام نور مشهد: امروز يكي از وظايف حتمي و بسيار مفيد، رجوع به تاريخ انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سردبير ماهنامه "راه" در دانشگاه پيام نور مشهد: امروز يكي از وظايف حتمي و بسيار مفيد، رجوع به تاريخ انقلاب اسلامي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

سردبير ماهنامه فرهنگي تحليلي "راه" گفت: امروز انقلاب به كساني نياز دارد كه فارغ از هياهوها و ادعاها تكليف‌شان را با خودشان مشخص كرده باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وحيد جليلي در نشستي كه با عنوان" تفكر بسيجي و سنگرهاي فتح نشده" از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور مشهد برگزار شد، خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم مولفه‌هاي انقلاب اسلامي را بشماريم يكي از اين مولفه‌ها، نگاه جهاني است كه اين مولفه خود به سه محور آرمان‌ها، فرصت‌ها و تهديد‌هاي جهاني تقسيم مي‌شود.

وي با بيان اينكه تهديدهاي جهاني به تبع آرمان‌هايي است كه دنبال مي‌كنيم، گفت: در 15- 10 سال اخير بيشتر جهان را از منظر تهديد نگاه كرده‌ايم و عده‌اي نيز دوست دارند اينگونه القا كنند كه جمهوري اسلامي جزيره‌اي محاصره شده و تك افتاده در جهان است و هيچ ارتباطي با كشورهاي ديگر ندارد.

جليلي يادآور شد: به تبع آرمان‌هايي كه داريم، نيروهايي در جهان هستند كه با ما همفكر هستند و ارتباط با آنها براي ما فرصت تلقي مي‌شود ولي متاسفانه اطلاعات و ارتباطات ما با آنها كم است.

وي با ذكر مثالي خاطر نشان كرد: اگر يك گروه در دنيا باشد كه ايراني‌ها بشناسند، حزب‌الله لبنان است كه براي ما ارتباط با آنها مي‌تواند فرصت خوبي باشد، اما نام پنج شهيد حزب‌الله را نمي‌دانيم چه برسد به بسياري از عناصر و مراكزي كه شهرت حزب‌الله را ندارند.

جليلي تصريح كرد: از جنوب لبنان تا شمال آلاسكا فرصت‌هاي متعددي در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي وجود دارد و فرصت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي كه ديگر جاي خود را دارد ولي متاسفانه چون آرمان‌هاي جهاني خود را فراموش كرده‌ايم و با اينكه نسبت به 15-10 سال گذشته شرايط بسيار فراهم است اما به اين فرصت‌ها بهايي نمي‌دهيم.

وي مولفه ديگر انقلاب اسلامي را نگاه تاريخي دانست و خاطرنشان كرد: نگاه تاريخي دربردارنده مجموعه عبرت‌ها و الگوهاست و در آموزه‌هاي ديني نيز تاكيد شده است كه تاريخ خود را تا به امروز بشناسيم؛ چرا كه تاريخ هم الگو و هم عبرت است كه متاسفانه در اين زمينه نيز بسيار ضعيف عمل مي‌كنيم.

جليلي با ذكر مثالي ابراز عقيده كرد: در تشكل‌هاي دانشجويي متاسفانه همه مي‌خواهند از صفر شروع كنند و با اينكه امروز 20 سال از فرمان تشكيل بسيج دانشجويي توسط حضرت امام(ره) مي گذرد اما تجربه اي از گذشته به نسل امروز منتقل نشده است، به طوري كه ورودي‌هاي جديد حتي نمي‌دانند كه سال گذشته چه كارهايي انجام شده است تا چه برسد به تاريخ انقلاب كه درباره آن كم اطلاع و ناآگاه هستيم.

سردبير ماهنامه "راه" تصريح كرد: امروز يكي از وظايف حتمي و بسيار مفيد رجوع به تاريخ انقلاب اسلامي است و در اين زمينه تاكنون كارهاي نسبتا خوبي انجام شده و كتاب‌هاي قابل استفاده‌اي درباره خاطرات انقلاب منتشر شده ‌است، اما متاسفانه مطالعه نمي‌كنيم.

وي با بيان اينكه اگر نگاه جبهه‌اي نداشته باشيم موفق نخواهيم شد، گفت: متاسفانه در يك مجموعه همه يك كار را انجام مي دهند و هيچ‌گاه اين پنج انگشت به صورت مشت نمي‌شوند.

وي تصريح كرد: دشمن‌شناسي ما نسبت به دوست‌شناسي‌مان صد برابر قوي‌تر است و همه امروز از مبارزه با وهابيت ، بهائيت، صيونيسم و شيطان‌پرستي حرف مي‌زنند، اما به اطراف خودمان توجهي نمي‌كنيم.

اين فعال فرهنگي در ادامه ابراز عقيده كرد: اگر يك نفر به انقلاب و نظام اهانت كند، به سرعت مشهور مي شود اما اگر يك نفر كه تمام عمر خود را به پاي انقلاب گذاشته است، بميرد نيز كسي حتي از او نامي هم نمي برد.

سردبير ماهنامه "راه" در بخش ديگري از سخنانش نگاه مراقبه‌اي و انقلابي را مولفه ديگر انقلاب ذكر كرد و افزود: بايد همواره خود را با معيارهاي انقلاب محك بزنيم و اين‌گونه نيست كه بگوييم يك بار امتحان داده‌ايم و تمام شده است؛ بلكه بايد ببينيم در تفكر انقلابي شاخص‌ها چيست و اگر بسيجي و حزب‌اللهي هستيم، شاخص‌هاي آن كدام است؟

وي با بيان اين كه متاسفانه دچار برخي از شبهات شده‌ايم، گفت: بعضي‌ها فكر مي كنند كه چون چهره و ظاهرشان شبيه شهداست، شهدايي و بسيجي هستند اما تفكر بسيجي، شاخص دارد.

جليلي با بيان اينكه بسيج اسلام ناب است، گفت: تفاوت بسيجي در مقايسه با افراد لا ابالي مشخص نمي‌شود كه بگوييم يك نفر مشروب خور است و يك نفر بسيجي است، بلكه بسيجي در برابر ساير مذهبي ها مشخص مي شود كه مذهب بسيجي با مذهب ديگران تفاوت دارد چرا كه مذهب بسيجي، مذهب اهل بيت(ع) و قرآن است كه احياگر آن امام خميني (ره ) بود و بسيجي حاصل اين قرائت از دين است كه مطلوب خداست.

وي ادامه داد: در اين قرائت از دين، احساس مسووليت اجتماعي ركن است نه ديني كه به عنوان بهانه‌اي براي فرار از مسووليت باشد.

جليلي با بيان اينكه اگر از من بپرسند شعار انقلاب اسلامي چيست، مي گويم، " دين همه‌ دين است" گفت: اگر اين شاخص ها را داشته باشيم، مي‌توانيم خود را محك بزنيم.

وي ادامه داد: در پيام امام (ره) درباره تشكيل بسيج دانشجويي تاكيد شده است كه علاوه بر اينكه بسيج لشگر مخلص خداست، مركز مبارزه با تحجر و پول پرستي نيز مي باشد و ضمن اينكه مركز مبارزه با استكبار است، مركز مبارزه با تحجر نيز مي باشد.

سردبير ماهنامه "راه" ادامه داد: بعضي‌ها منتظر جنگ هستند تا در جبهه جنگ شهادت نصيب‌شان شود، اما به آنها مي‌گوييم نمي‌خواهد جنگ شود چرا كه امروز جنگ فرهنگي شروع شده است و شما اگر مي خواهيد كاري انجام دهيد، وارد جبهه فرهنگي شويد چراكه شرايط فعلي خودتان خاكريز است و سعي كنيد همان را فتح كنيد.

وي ادامه داد: بسيج نسبت به 15-10 سال گذشته بسيار پيشرفت داشته است اما هنوز راه بسياري دارد. يكي از ويژگي هاي ممتاز تفكر بسيجي اين است كه معطل كسي نمي ماند و توجيه نمي كند كه اين براي كار كردن بسيار خوب است يعني اينكه اگر شما اهل كار باشيد، راه پيدا مي‌شود.

جليلي در پاسخ به دانشجويي در خصوص لزوم مديريت متمركز براي كار فرهنگي ابراز عقيده كرد: در عرصه فرهنگي، مديريت متمركز مطلوب نيست و اتفاقا بايد پارتيزاني عمل كرد چرا كه در 30 سال گذشته انقلاب به ندرت احزاب حزب اللهي را پيدا مي كنيد كه دچار انشعاب نشده باشند.

اين فعال فرهنگي افزود: براي كار كردن و آن هم از نوع فرهنگي نبايد به دنبال معجزه باشيم و بايد خودمان شروع كنيم؛ چراكه رهبر معظم انقلاب استراتژي، تاكتيك و حتي مصاديق را نيز ذكر كرده‌اند و نبايد در كار فرهنگي، نگاه پروژه‌اي داشته باشيم.

وي با بيان اينكه زمينه جبهه فرهنگي جبهه مطالبه‌گري است، گفت: گاهي اوقات درگير تزاحم‌هاي توهمي هستيم و فكر مي‌كنيم نمي شود كار كرد، مگر بچه‌هاي نسل اول انقلاب از آسمان آمده بودند البته در اين راه بعضي از كوتوله‌ها هستند كه مزاحم مي شوند اما خيلي نبايد جدي گرفت ولي گاهي اوقات تودهني زدن به عناصري كه به گفته شهيد مطهري منطق‌شان ، منطق ماشين دودي است، موضوعيت دارد.

جليلي در پاسخ به سوال دانشجويي مبني بر اينكه چقدر پيشرفت داشته‌ايد؟ گفت: هر چه كار كرده‌ايم 10 برابر پاسخ گرفته ايم و هرجايي كه صحنه را خالي گذاشته‌ايم، موفق نبوده‌ايم.

اين فعال مطبوعاتي در پاسخ به سوال دانشجويي كه ابراز عقيده كرد برخي مناديان دفاع از ارزش‌ها خود، كانون فساد هستند، گفت: انصاف داشته باشيد و عدالت اين است كه هر چيزي را در حد واقعي آن بگوييد و بببيند، نه بيشتر و نه كمتر.

وي ادامه داد: بسيجي بودن به ظاهر بسيجي داشتن نيست؛ بلكه بايد تكليف‌مان را با خودمان مشخص كنيم، مگر انقلاب به سادگي پيروز شد يا امام (ره) ورد خوانده‌اند و انقلاب شد بلكه براي لحظه لحظه آن تلاش‌ها شده است بنابراين ما نيز بايد وظيفه شناس باشيم.

سر دبير ماهنامه "راه" با بيان اينكه آنهايي كه هرچه بيشتر از خودگذشتگي داشتند به همه جا رسيدند، گفت :شهيد چمران در شرايطي چمران شد كه چمراني پيش روي او نبود ولي ما صدها چمران پيش رو داريم اما وضعيت‌مان اين است.

جليلي ادامه داد: بسم الله بگوييم و از خودمان شروع كنيم سپس خواهيد ديد كه چه كارهايي مي توانسته ايد، انجام دهيد كه تاكنون انجام نداده‌ايد .

انتهاي پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن