تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821151879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب پوتين هاي مريم روايتي از شروع جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: كتاب "پوتين هاي مريم" روايتي از شروع جنگ
تهران-حيات

"پوتين هاي مريم" خاطرات مريم امجدي است از روز هاي شروع جنگ در خرمشهر، كه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و اكنون به چاپ چهارم رسيده است.
به گزارش حيات به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر،مريم امجدي مانند بسياري از دختران ديگري كه دوران نوجواني خود را با شروع جنگ در خرمشهر آغاز كردند و در آن روزها با پافشاري خود در خرمشهر مانده و پا به پاي مردان جنگيده است.
وي پس از انقلاب ضمن تحصيل در دبيرستان به‏عضويت حزب جمهورى اسلامى، جهاد سازندگى و بسيج‏ مستضعفان خرمشهر درآمده و دوره‏هاى امدادگرى و فنون نظامى را آموزش مى‏بيند. با شروع تهاجم عراق به خرمشهر، او در مشاغل‏مختلف چون امدادرسانى در بيمارستان دكتر مصدق، نگهدارى ازانبار مهمات مسجد جامع خرمشهر خدمت مى‏كند و در اين مدت‏گاهى نيز به خط مقدم جبهه مى‏رود.
راوى در اين كتاب به نقل خاطراتى از شروع جنگ ايران و عراق واشغال خرمشهر تا زمان آزادسازى آن (1361/3/3) مى‏پردازد.
كتاب كه بر اساس يك روند زماني نقل شده است با خاطراتى از دوران كودكى راوي آغاز مي شود و با فعاليت گروه خلق عرب در خرمشهر،فعاليت راوى در بخش عمران جهادسازندگى و امدادرسانى به مردم‏ روستاهاى اطراف خرمشهر همچون روستاى «عباره»، درگيرهاى‏سياسى با مجاهدين خلق (منافقين) در دبيرستان، صحنه‏هاى‏ دلخراشى از شهادت مردم خرمشهر، نفوذ منافقين در ميان نيروهاى‏سپاه، ملاقات با دكتر چمران در خصوص يك منافق زن، خاطراتى‏ از آشنايى با يكى از نيروهاى سپاه و ازدواج با وى، خاطراتى ازمجروحان عمليات شكست حصر آبادان، فعاليت در بخش تعاون‏سپاه، شهادت محمد جهان‏آرا، بازديد از خرمشهر، پس از آزادى آن‏ ادامه پيدا مي كند.
اين كتاب توسط دفتر ادبيات و هنر مقاومت واحد زنان ، در 110صفحه، شمارگان 2500 نسخه، قطع رقعي و با قيمت يك هزار و 600 تومان منتشر شده است.
پايان پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن