تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812613702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات جديد از قرارداد قطبي با پرسپوليس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جزئيات جديد از قرارداد قطبي با پرسپوليس
فوتبال- گروه‌ ورزشي:
قطبي در بازگشت به پرسپوليس و در مذاكره با نمايندگان اين باشگاه امتيازات زيادي داشت.

او با توجه به محبوبيت ناشي از قهرماني در فصل گذشته، هيات مديره باشگاه پرسپوليس را در تنگنا قرارداد و با سخت‌ترين شرايط ممكن راضي به پذيرفتن پيشنهاد مسئولان اين باشگاه شد.

جزئيات قرارداد قطبي و پرسپوليس حاشيه‌هاي زيادي براي اين باشگاه به همراه داشت هرچند متن اين قرارداد هيچ‌گاه به شكل دقيق در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفت. مصطفوي، مديرعامل پرسپوليس اما در پاسخ به انتقادات در آن مقطع شديدا از قرارداد منعقد‌شده با قطبي دفاع كرده و گفته بود: «به‌هيچ وجه قرارداد ما با افشين قطبي يكطرفه نبوده و قطعا منافع باشگاه و سرمربي تيم به‌طور دوجانبه در آن لحاظ شده است.»

وي در ادامه از موضع باشگاه پرسپوليس نيز دفاع مي‌كند. «قرارداد ما با قطبي به هيچ وجه مانند قرارداد تركمانچاي نبوده و تنها در يك مورد از بند قرارداد ما زودتر از موعد بخشي از پيش‌‌پرداخت قطبي را به او پرداخت كرديم.»

همين مسئله بر شدت انتقادات رسانه‌اي افزود،‌ خصوصا پس از آنكه قطبي به‌رغم دريافت 70 درصد از مبلغ قراردادش توانست به راحتي ايران را ترك كند و مسئولان باشگاه پرسپوليس هم با وجود مصاحبه‌هايي كه انجام دادند براي تقابل با سرمربي تيم دست به هيچ اقدامي نزدند. روز گذشته ايسنا بخشي از متن قرارداد قطبي و باشگاه پرسپوليس را منتشر ساخت كه نشان‌ دهنده اشتباهات عجيب و‌غير‌قابل جبران مسئولان اين باشگاه است. در تيتر گزارش ايسنا آمده است: «برگي ديگر از تركمانچاي اين‌بار در پرسپوليس پيدا شد.»

نويسنده اين گزارش قرارداد با قطبي را يكي از عجيب‌ترين قراردادهاي تاريخ فوتبال ايران دانست و انتقادات بسياري را متوجه مديران و هيات‌مديره پرسپوليس ساخت. بر اساس اطلاعات منتشرشده در اين گزارش مبلغ قرارداد قطبي و باشگاه پرسپوليس يك ميليون و هشتصد هزار دلار بوده است. اين قرارداد دو سال اعتبار دارد و در فصل اول 800 هزار دلار به عنوان دستمزد سرمربي تعيين شده است.

يك ميليون دلار باقيمانده هم قرار بود در فصل دوم پرداخت شود. گذشته از مبلغ قرارداد كه بالاتر از سطح انتظار به نظر مي‌‌رسد موارد عجيب ديگري در اين قرارداد وجود دارد. در يكي از بندهاي قرارداد قطبي با پرسپوليس آمده است: «سرمربي اين تيم مي‌تواند از ابتداي مسابقات تا پايان ليگ، هر زمان مشكلات و كمبودهايي به لحاظ امكانات لازم در تيم مشاهده كرد، آنها را رسما به مديران باشگاه اعلام كند، اما در صورتي كه 14 روز از اعلام سرمربي گذشت و مشكلات برطرف نشد، قطبي مي‌تواند استعفا دهد و تمامي مبلغ آن سال را بدون مشكل خاصي دريافت كند.»

افشين قطبي كه از ابتداي حضور مجددش در ايران متفاوت از گذشته به نظر مي‌رسيد با تكيه بر همين بخش از قرارداد به راحتي ايران را ترك كرد و حتي مي‌تواند بخش باقيمانده از قرارداد اين فصل خودش را دريافت كند.

قطبي، بنا برمشاهده مشكلاتي در تيم، آنها را اعلام و پس از گذشت 14 روز، استعفا داده است و در شرايطي كه قطبي تنها 14 هفته از 34 هفته يك فصل را روي نيمكت پرسپوليس نشست ايران را به مقصد دبي ترك كرد.

بنابر ادعاي مسئولان باشگاه

70 درصد از مبلغ قرارداد فصل اول به قطبي پرداخت شده كه با اين شرايط او حدود 550 هزار دلار دريافت كرده و حدودي 250 هزار دلار از قراردادش باقي مانده است. اما قطبي پيش از پايان نيم‌فصل به صورت يكجانبه قرارداد را فسخ كرده كه بر اساس قوانين با اين شرايط بايد كمتر از 50 درصد‌ قرارداد را دريافت كند.

با اين وجود او مي‌تواند براي دريافت بخش باقيمانده از قرارداد خودش اقدام كند و طبق قرارداد عجيبي كه مورد تاييد مسئولان باشگاه پرسپوليس قرار گرفته افشين قطبي در ازاي فعاليت چهار ماهه دستمزد يك فصل كامل را دريافت مي‌كند. در بند ديگري از اين قرارداد آمده است: «هر زمان مديران باشگاه به‌خاطر كسب نتايج ضعيف احتمالي تيم پرسپوليس، قصد بركناري قطبي را داشتند موظف هستند كل مبلغ دو ساله قرارداد يعني يك ميليون و هشتصد هزار دلار را به سرمربي پرداخت كنند.»

در حقيقت مسئولان باشگاه پرسپوليس با توجه به شرايطي كه در اين قرارداد براي خودشان به وجود آورده‌اند به هيچ وجه نمي‌توانستند به بركناري قطبي فكر كنند و سرمربي پرسپوليس در بدترين شرايط ممكن هم از كار بركنار نمي‌شد.

اگر گزارش منتشر‌شده در خصوص قرارداد قطبي و پرسپوليس صحت داشته باشد مسئولان باشگاه خصوصا شخص داريوش مصطفوي و همين‌طور رئيس هيات‌مديره كه در آن مقطع نماينده باشگاه در مذاكره با سرمربي بود بايد پاسخگوي اشتباهات عجيب خود در اين توافق غيرعادلانه باشند.

داريوش مصطفوي، مديرعامل باشگاه پرسپوليس البته با احتياط خاصي در مورد قرارداد قطبي توضيح مي‌دهد:‌ «در هفته جاري مردم را در جريان پيگيري‌هاي مطالبات باشگاه از قطبي قرار خواهيم داد. بنده كاملا به امور حقوقي فيفا آشنا هستم و موضوع را از طريق قانوني پيگيري خواهيم كرد اما در وهله اول سعي مي‌كنيم قضيه را به شكلي مسالمت‌آميز حل كنيم.»

در سوي ديگر افشين قطبي هم فعلا سياست سكوت را اختيار كرده و با آرامش در كنار خانواده‌اش در دبي به سر مي‌برد. مديربرنامه‌هاي قطبي در رابطه با دعوت از وي يا قطبي از جانب مسئولان باشگاه پرسپوليس مي‌گويد: «هنوز هيچ دعوت رسمي‌اي از سوي باشگاه پرسپوليس براي نشستن پاي ميز مذاكره جهت حل و فصل پرونده فوق صورت نگرفته است. بهتر است اين مسئله از طريق مذاكره حل شود اما اگر كار به فيفا كشيده شود قطبي هم مستندات و وكلايي دارد كه به طور جدي مي‌توانند از او دفاع كنند.»
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن