تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815727879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود مخالفتهاي گسترده؛ پارلمان عراق توافقنامه «عقب نشيني نيروهاي آمريكايي» را تصويب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: با وجود مخالفتهاي گسترده؛ پارلمان عراق توافقنامه «عقب نشيني نيروهاي آمريكايي» را تصويب كرد
سرانجام پس از 11 ماه بحث و گفتگو در محافل داخلي عراق و نيز رايزني هاي گسترده مقامات آمريكايي، پارلمان عراق توافقنامه بغداد و واشنگتن را با اكثريت آراء نمايندگان حاضر در جلسه پارلمان تصويب كرد و قرار است اين توافقنامه در 30 ژوئيه سال آينده به همه پرسي مردم عراق گذاشته شود.
به گزارش ايسنا، اين توافقنامه اكنون بايد به تصويب شوراي رياست جمهوري عراق و پس از آن به امضاي جورج بوش رئيس جمهور آمريكا و جلال طالباني رئيس جمهور عراق برسد و در اين صورت از اول ژانويه 2009 اين توافقنامه قابل اجرا خواهد بود.براساس اين توافقنامه، نيروهاي آمريكايي بايد تا پايان سال 2011 از عراق خارج شوند.
پارلمان عراق كه جلسه قبلي آن چهارشنبه براي تصميم گيري نهايي در مورد توافقنامه «عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق» به روز پنجشنبه گذشته موكول شد، به رياست محمود مشهداني رئيس پارلمان عراق تشكيل جلسه داد و در اين نشست كه با حضور 198 نماينده برگزار شد، توافقنامه را با اكثريت آراء نمايندگان حاضر يعني با 144 رأي موافق در مقابل 35 رأي مخالف(آراي جريان صدر و شش نماينده ديگر)، تصويب كرد.
سه فراكسيون اصلي پارلمان يعني ائتلاف يكپارچه با 83 كرسي از مجموع 275 كرسي پارلمان و ائتلاف كردستان عراق با 53 كرسي و جبهه توافق العراقيه با 38 كرسي به اضافه نمايندگان ليست العراقيه با 19 كرسي، جبهه كردستان ملي با 9 كرسي و حزب كمونيست عراق با دو كرسي و برخي نمايندگان اقليتها در پارلمان عراق، در موافقت با توافقنامه بغداد و واشنگتن رأي دادند.
در عين حال، نمايندگان فراكسيون جريان صدر با 29 كرسي به همراه شش نماينده ديگر از جمله حسين الفلوجي نماينده مستقل پارلمان و نعيم الجابري دبيركل سابق حزب الفضيله كه فراكسيونش از ورود به صحن پارلمان امتناع كردند به اين توافقنامه رأي مثبت ندادند.

واكنشها به تصويب توافقنامه
نوري مالكي نخست وزير عراق، تصويب توافقنامه را تحولي تاريخي و گام اوليه در مسير بازگرداندن حاكميت به عراق توصيف كرد.نخست وزير عراق گفت: ما يكي از دستاوردهاي خود را در زمينه بازگرداندن حاكميت به عراق محقق ساختيم و امروز روز حاكميت ملي عراق است.
جلال طالباني رئيس جمهور عراق نيز اظهارداشت: توافقنامه عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق كه از سوي پارلمان تصويب شد، موجب تحكيم وحدت ملي مي شود.
سفارت آ مريكا در بغداد و فرماندهي نيروهاي چند مليتي نيز در بيانيه اي مشترك از تصويب توافقنامه عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق استقبال كردند.

توافقنامه، هرگز هرگز
اين در حاليست كه عقيل عبدالحسين نماينده فراكسيون صدر اظهارداشت: فراكسيون صدر از تمام اختيارات قانوني براي اينكه اعلام كند اين رأي گيري قانوني نبوده و از همه راهكارهاي قانوني براي اعلام مخالفت خود با اين توافقنامه استفاده مي كند.اعضاي جناح صدر به نشانه اعلام تأسف و مخالفت خود با تصويب اين توافقنامه، لباسهاي مشكي پوشيده بودند و دست نوشته هايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود «توافقنامه، هرگز هرگز» و «توافقنامه باطل است».

ابهامات نماينده آية ا... سيستاني
نماينده آية ا... سيستاني تأكيد كرد: حاكميت عراق به دليل حضور نيروهاي خارجي ناقص است.
خبرگزاري اصوات العراق گزارش داد: احمد الصافي، نماينده آية ا... سيد علي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعه در خطبه هاي نمازجمعه كربلا اظهارداشت: حاكميت عراق در دوره حضور نيروهاي خارجي نه تنها كامل نيست، بلكه به دليل مسائل عمده از جمله اعطاي حق مصونيت قضايي به سربازان خارجي، عدم بازرسي نامه هاي پستي نظاميان آمريكايي و آزادي محدود نيروهاي خارجي در ورود و خروج از عراق ناقص است.

مقتدي صدر3 روز عزاي عمومي اعلام كرد
از سوي ديگر مسؤولان گروه صدر اعلام كردند: مقتدي صدر، رهبر اين گروه در اعتراض به تصويب توافقنامه عراق و آمريكا در پارلمان عراق سه روز عزاي عمومي اعلام كرده است.
مهند الغراوي، يكي از رهبران گروه صدر در كنفرانس خبري در نجف اظهارداشت: مقتدي صدر به گروهش فرمان داده تا با بستن تمامي دفاتر شهيد صدر و مؤسسات وابسته به اين گروه با برگزاري مراسم عزا، حزن و اندوه خود را نسبت به تصويب اين توافقنامه اعلام كرده واز خداوند بخواهند كه خشم و غضبش را شامل حال ظالمان كند.

تبريك بوش به نمايندگان پارلمان عراق!
رئيس جمهوري آمريكا در بيانيه اي درباره تصويب توافقنامه خروج در پارلمان عراق مدعي شد كه اين اقدام پيشرفتي در روند برقراري دموكراسي در اين كشور است.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اينترنتي شباب العراق، جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا به دنبال تصويب توافقنامه خروج در پارلمان عراق به عراقي ها تبريك گفت.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن