تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806427895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص اسفناج


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اسفناج گیاهی است یکساله درای ساقه ای راست به ارتفاع نیم متر با برگهای پهن و نرم می باشد. اسفناج در دو فصل پاییز و بهار می روید. اسفناج، یکی از مهمترین سبزیجات برگ سبز می باشد. اسفناج از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و حاوی کاروتنوئیدها، ساپونینها، لوتئین و فلاوونوئیدها می باشد. اسفناج منبع خوبی برای تأمین فیبر، فولات و بتاکاروتن مورد نیاز بدن می باشد. اسفناج به علت دارا بودن فیبر, فولات و بتاکاروتن بدن را در مقابل چند نوع سرطان حفظ می نماید.

اسفناج منبع خوبی برای ویتامین b3 می باشد و به همین دلیل در برطرف كردن بیماری پلاگر که بر اثر کمبود این ویتامین در بدن پدید می آید موثر است.
اسفناج منبع خونی برای تامین آهن، فسفر، ید، منیزیم، لسیتین ، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک مورد نیاز بدن می باشد.

صد گرم اسفناج خام شامل
انرژي 20 كالري
آب 90 گرم
پروتئين 3 گرم
چربي 0/3 گرم
مواد نشاسته اي 3/5 گرم
كلسيم 90 ميلي گرم
فسفر 50 ميلي گرم
آهن 3/2 ميلي گرم
سديم 70 ميلي گرم
پتاسيم 470 ميلي گرم
ويتامين آ 6000 واحد
ويتامين ب 1 0/1 ميلي گرم
ويتامين ب 2 0/2 ميلي گرم
ويتامين ب 3 0/6 ميلي گرم
ويتامين ث 40 ميلي گرم

می باشد
اسفناج منبع غنی ويتامين a ، b3 ، c و آهن و پتاسيم می باشد .بدن را قليايی می كند. برای پائين آوردن تب مفيد است. برای ورم ريه مفيد است ملين است و يبوست را برطرف می كند برای لاغر شدن و وزن كم كردن مفيد است.

اسفناج دارای اسپيناسين می باشد و به همین دلیل به هضم غذا کمک می كند و در درمان سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی مفيد می باشد . اسفناج موجب زياد شدن ترشحات معده می شود. کلروفیل موجود در اسفناج موجب تحریک عضلات روده می شود و تخليه مدفوع را آسان می كند و درمان خوبی برای یبوست می باشد و در واقع مانند جارو روده بزرگ را تميز می كند.

طبق تب سنتی طبع خنک دارد و در رفع تشنگی موثر است .برای از بين بردن ورم و درد گلو مفيد است برای رفع سرفه های خشك مفید است. برای رفع سرفه های خشك برگ اسفناج را با جو پوست كنده و روغن بادام بپزید و بخورید .

اسفناج دارای آنتی اکسیدان هایی است که می توانند در کاهش کلسترول خون نقش داشته باشند. اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزايش می دهد و منبع خوبی برای تامین الياف مورد نیاز بدن است به علت دارا بودن همین خواص افزودن اسفناج در رژیم غذایی بيماران قلبی و دیابتی توصیه شده است.

مصرف اسفناج برای تقويت اعصاب مفید است مصرف اسفناج پخته به بیماران آسمی و مبتلایان به گرفتگی صدا توصیه می شود. اسفناج رماتيسم و نقرس را درمان می كند. مصرف اسفناج در رژیم غذایی مادران شیرده موجب زياد كردن شير آنان می شود.

اسفناج در درمان كم خونی مفید و موثر است زیرا يكي از سبزيهاي سرشار از آهن است. اما آهن موجود در اسفناج به سختی جذب بدن می شود بنابر. بعد ازاین توصیه می شود بعد از پختن اسفناج به آن كمی آب ليمو اضافه نمایید تا امکان جذب آهن و آنتي اكسيدانهای موجود در آن را توسط بدن افزايش دهید.

اسفناج منبع تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن

اسفناج منبع خوبی برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن می باشد بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که مصرف اسيد فوليك خطر بيماي هاي قلبي را تا شانزده درصد، خطر سكته مغزي را بیست و چهار درصد و خطر ترومبوز وريدهاي عمقي (dvt ) را تا بیست و پنج درصد كاهش مي دهد.

مصرف اسيد فوليك در طول دوران بارداری مفید و در آغاز دوره بارداری بسیار مهم می باشد بر اساس تحقیقات جدید به نظر می رسد که اسید فولیک خطر ايجاد شكاف كام و لب را در جنین كاهش می دهد مصرف اسيد فوليك در دوران بارداری برای مادران به خصوص برای كسانی كه سابقه خانوادگی اختلالات شکاف کام را دارند توصیه می شود . بنابر این مصرف اسفناج در دوران بارداری مفید است و احتمال نقص مادرزادی شکاف کام را كاهش می دهد.

اسفناج سبزی ضد سرطان

اسفناج ضد سرطان است و گلبولهای قرمز خون را افزايش میدهد. همچنين به علت داشتن ويتامينهای a، b1، b2، c و مواد معدنی مانند کلسيم، فسفر، پروتئين، چربی، قند، آهن و يد برای بيماری گواتر مفيد است. اسفناج پخته برای آسم مفيد است و سرفههای خشک و گرفتگی صدا را درمان می کند . برای رفع خارش پوست آب اسفناج را روی پوست بماليد خارش را از بين برده و التهاب را فرو مینشاند. بر طبق تب سنتی ضماد خام اسفناج برای درمان نيش زدگی زنبور مفيد است و مصرف اسفناج به کسانی که از بیماریهای پوستی رنج می برند توصیه می شود. عصاره اسفناج خام نیز ضد عفونی کننده معده و روده است. اسفناج به علت داشتن هورمون سکرتين آنزيمهايی را در لوزالمعده ترشح می کند که موجب هضم و جذب سريع مواد غذايی میشود.
بر اساس تحقیقات دانشمندان نشان داده است كه اسفناج در پيشگيری از سرطان روده بزرگ ، معده ، پروستات ،حنجره و رحم موثر است.

کاشت اسفناج در کاهش آلودگی هوا موثر است.
بر اساس نتايج پژوهشهای جديد به نظر می رسد که اسفناج ميزان سرب موجود در هوا را كاهش مي دهد. با كاشت اسفناج ميزان سرب اطراف محل کاشت کاهش می یابد. کاشت اسفناج در پاكیزه نمودن خاك و هوا ی اطراف محل کاشت دارای اثرات شگفت انگيز می باشد زیرا سرب يكي از مسموم كننده هاي بسيار خطرناك دستگاه عصبي است و استنشاق سرب موجب بروز مشكلاتي در يادگيري مي شود و موجب کند شدن رشد کودکان می شود.


توجه :
اسفناج بعلت داشتن اگزالات برای بيماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ كليه ، سنگ کیسه صفرا و سنگ مثانه مضر است.



ماسک اسفناج برای پوستهای کدر:

کمی اسفناج را در کمی آب بپزید و با یک قاشق روغن زیتون مخلوط نمایید بعد این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک برای پوستهای کدر مفید است و موجب درخشش پوست می شود.

ماسک کک ومک اسفناج :

کمی اسفناج را در کمی آب بپزید آنرا با یک سفیداب پودرشده مخلوط نمایید این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و یا بدن خود بگذارید و کمی ماساژ دهید این ماسک تا حدود زيادی موجب از بين رفتن کک و مک و جوش های پوستی مي شود و به دليل وجود مواد گوگردی رنگ پوست را باز نموده و در از بين بردن لکه هاي مفید است .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن