تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820105160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم، مطرح كرد: اجراي قانون جامع مديريت خدمات كشوري در ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: عضو فراكسيون اقليت مجلس هشتم، مطرح كرد: اجراي قانون جامع مديريت خدمات كشوري در ابهام
قضاوت نهايي درباره طرح تحول اقتصادي بايد بعد از ارايه لايحه دولت به مجلس بايد صورت پذيرد اما به اعتقاد بسياري، اين طرح از كارشناسي لازم برخوردار نيست و از سوي دولت عجولانه پيگيري مي‌شود. بنده هم ابهامات زيادي نسبت به آن دارم.
آفتاب: عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: «اراده لازم براي اجرايي شدن قانون جامع مديريت خدمات كشوري وجود ندارد و دولت تاكنون آيين نامه‌هاي لازم براي اجراي اين قانون را ابلاغ نكرده است».

به گزارش خبرنگار آفتاب در كرمان، محمد علي كريمي در جمع خبرنگاران افزود: «اين قانون بايد از ابتداي مهرماه اجرايي مي‌شد اما تا آنجا كه بررسي كرده‌ايم اقدامي براي اجراي آن صورت نپذيرفته است».

وي در ادامه اظهار داشت: «بيشتر مراجعات مردمي به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مربوط به حوزه اجرايي كشور است و با وجود اينكه نمايندگان وظيفه پيگري دارند اما دستگاه‌هاي اجرايي بايد اين كارها را انجام دهند».

او تاكيد كرد: «حجم اين مراجعات آنقدر زياد است كه نمايندگان را از وظيفه قانونگذاري خود باز مي‌دارد».

نماينده كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اهميت بعد نظارتي مجلس كمتر از قانونگذاري نيست و تذكر، سوال، تحقيق و تفحص و استيضاح ابزار مناسبي براي تحقق اين وظيفه هستند اظهار داشت: «تنها چند درصد تذكرات و سوالات درباره وظيفه نظارتي نمايندگان در مورد اجراي قوانين است و بيشتر استفاده از اين ابزار به بيان مشكلات اجرايي حوزه‌هاي انتخابيه محدود شده است».

كريمي با ذكر اين مطلب كه به اين سبك و سياق تذكر و سوال اعتراض دارم گفت: «براي هر چيز كوچك و كم بهايي نبايد سوال كرد و تذكر داد و نمايندگان بايد مسايل مهم و كلان را مورد توجه قرار دهند».

وي در مورد سفر استاني رييس جمهور به استان كرمان نيز گفت: «بنا به گزارش دستگاه‌هاي اجرايي 80 درصد مصوبات سفر استاني محقق شده است اما با بررسي‌هايي كه انجام شده، تلقي ما خيلي كمتر از اين رقمي است كه اعلام شده و اين موضوع را با استاندار كرمان در ميان گذاشته‌ايم تا پيگيري شود».

وي البته تاكيد كرد كه "سطح" بسياري از مصوبات استاني پايين‌تر از آن است كه مصوبه هيات دولت قلمداد شوند.

استاندار كرمان در دوره خاتمي با اشاره به طرح تحول اقتصادي گفت: «قضاوت نهايي بعد از ارايه لايحه دولت به مجلس بايد صورت پذيرد اما به اعتقاد بسياري، اين طرح از كارشناسي لازم برخوردار نيست و از سوي دولت عجولانه پيگيري مي‌شود. بنده هم ابهامات زيادي نسبت به آن دارم».

كريمي در مورد وضعيت اقتصادي كشور ادامه داد: «در عرصه اقتصادي، امروز با يك ركود در كنار تورم افسار گسيخته مواجهيم كه به مردم تحميل شده است. نبايد در اين مورد فرافكني كنيم و همه را به گردن بحران اقتصادي جهان بيندازيم».

وي در مورد طرح بنگاه‌هاي زود بازده نيز گفت: «در اين مورد قضاوت‌هاي متفاوتي شده است ولي قضاوت شخص من اين است كه اين طرح با وجود انحراف 40 درصدي كه داشته است با توجه به ماهيت آن موفق بوده است ضمن اين كه استان كرمان از نظر وزارت كار جزو استان‌هاي ناموفق در اجراي طرح بنگاه‌هاي زود بازده بوده است».

او همچنين در مورد انتخابات آتي رياست جمهوري و گزينه هاي مطرح براي كانديداتوري با اشاره به اين كه چهره هاي لايق و توانمد فراواني در جناح‌هاي سياسي كشور براي برون رفت از شرايط فعلي كشور وجود دارند اظهار داشت: «به نظر من براي اين منظور در شرايط فعلي بهترين گزينه آقاي خاتمي است».

اين نماينده مجلس با اشاره به حضور پرتعداد افاغنه در كشور و خصوصا استان كرمان نيز گفت: «در كشور ما سياست‌هاي متفاوتي در برخورد با افاغنه و كشور افغانستان خصوصا در بحث مهاجرت اعمال مي‌شود و متاسفانه سياست روشني در اين زمينه وجود ندارد». كريمي تاكيد كرد كه در اين مورد نياز به قوانيني ثابت و مشخص داريم كه راهبرد ما را در اين زمينه روشن كند.

او همچنين با تكذيب اين موضوع كه پسته ايران و استان كرمان از سوي كشورهاي خارجي خريداري نشده است تصريح كرد: «مساله اساسي در مورد پسته اين است كه به دليل سرمازدگي و خشكسالي پسته قابل توجهي خصوصا در استان كرمان توليد نشده است».

كريمي در مورد عملكرد مجلس هشتم نيز گفت: «به صراحت مي‌گويم كه اين مجلس تحت تاثير فراكسيون‌ها نيست و در حوزه كارشناسي نمايندگان نظر خود را مي‌دهند و مجلس هشتم برآمده از نقطه نظرات فرد فرد نمايندگان است».

وي ديدار فراكسيون اقليت مجلس با ميرحسين موسوي را در راستاي ديدار اين فراكسيون با چهره هاي سرشناس سياسي كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري ارزيابي كرد و گفت: «بحث دعوت از آقاي موسوي براي كانديداتوري بصورت مشخص مطرح نيست».

عضو كمسيون اجتماعي مجلس هشتم همچنين گفت: «آن شادابي و نشاطي كه مردم و خصوصاً جوانان بايد داشته باشند وجود ندارد كه ناشي از دغدغه نسبت به آينده است و بايد به سمتي برويم كه فضاي اميدوار كننده‌تري در كشور به وجود بيايد».

كريمي در مورد وضعيت آلوده كنندگي كارخانه توليد مواد آزبستي در جوار شهر كرمان نيز گفت: «زماني كه اين كارخانه تاسيس مي‌شد ديدگاهها متضاد بود و هم اعتقاد به سرطان زا بودن كارخانه بود هم به غير سرطان زا بودن آن، كه اكنون نيز اين نظرات وجود دارد. اما در اين زمينه بايد تعيين تكليف شود تا مردم در اين مورد به آرامش خاطر برسند و اين مورد را پيگيري خواهم كرد».
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن