تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815945176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنتي: مجلس به مسائل كم ارزش نپردازد، با دولت تعامل كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جنتي: مجلس به مسائل كم ارزش نپردازد، با دولت تعامل كند
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه اين هفته با اشاره به امضاي توافتنامه امنيتي آمريكا و عراق ، گفت : امضاي توافقنامه امنيتي از سوي دولت عراق به خاطر مصلحت انديشي بود.

به گزارش ايرنا، آيت الله احمد جنتي با اشاره به فشارهاي دولت آمريكا براي امضاي اين توافقنامه توسط عراقي ها، تصريح كرد : درمدتي كه مردم و مسولان عراقي با امضاي اين توافقنامه مخالفت مي‌كردند، آمريكايي‌ها به صورت غيرمستقيم تهديد مي‌كردند كه ما دولت را ساقط مي كنيم و مدام از مسايلي دم مي‌زدند تا مسولان عراقي را مجبور به پذيرش اين توافقنامه كنند.

وي با بيان اين كه اين توافقنامه با همان دو اشكال مطرح شده از سوي دولت و مردم عراق سرانجام روز گذشته به تصويب رسيد، گفت : امضاي توافقنامه ميان دو طرف به صورت طبيعي صورت نگرفت چرا كه طرف عراقي مانند كسي بود كه شمشير روي سرش باشد و به او بگويند امضا كن و يا فرق سرت را مي‌شكافيم.

آيت الله جنتي خاطر نشان كرد: به هر حال دولت عراق از روي مصلحت انديشي اين توافقنامه را پذيرفت .

وي با تقدير از عملكرد مجلس عراق در اين خصوص گفت : مجلس عراق بر اساس مصوبه خود از دولت اين كشور مي‌خواهد كه درباره حفظ ولايت قضايي و اخذ تصمين براي خارج كردن عراق از فصل هفتم شوراي امنيت سازمان ملل و تعيين زمان جدول بندي خروج نيروهاي آمريكايي از خاك اين كشور ظرف مدت شش ماه را پيگيري كند زيرا بر اساس اين مصوبه مجلس عراق بعد از شش ماه به آراي عمومي گذاشته مي‌شود.

** غزه به عزا خانه تبديل شده است

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت : انسان متحير مي‌ماند و نمي‌داند كه بگويد اين صهيونيست‌ها از نسل آدم و هوا هستند و يا از چه نسلي ديگر ، مگر دل يك انسان اين همه طاقت مي‌آورد كه اين همه جنايت عليه زنان و كودكان بي‌دفاع و مظلوم انجام دهد.

وي با بيان اين كه امروز غزه به يك عزا خانه مبدل شده است ، اظهار داشت:
مردم در محاصره سربازان رژيم غاصب صهيونيستي بدون كوچكترين امكان دارويي و بهداشتي و كمبود مواد غذايي در سخت شرايط ممكن به سر مي‌برند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از كشورهاي اسلامي كه در مقابل اين همه جنايات سكوت مي‌كنند ، اظهار داشت : نفرين بر كشورهاي اسلامي كه در مقابل اين همه ظلم و جنايات سكوت اختيار مي‌كنند.

** بسيجيان اجازه ندهند كه به اين نهاد مقدس خدشه‌اي وارد شود

خطيب جمعه تهران در ادامه خطبه‌هاي خود با تبريك هفته بسيج از همه برادران و خواهران بسيجي در سراسر كشور خواست كه به گونه‌اي عمل كنند كه كوچكترين خدشه به اين نهاد مقدس وارد نشود.

وي افزود: بسيج يعني اسلام ناب و بسيجي يعني يك مسلمان ناب و انقلاب اسلامي هم براي تحقق و زنده كردن بسيج حضور كرد.

به گفته جنتي ، انسان‌هاي بزرگ و متدين در طول تاريخ همواره سبقه بسيجي داشتند هر چند كه اين نام نيز بر آنها نباشد و همه كساني كه براي رضاي خدا و با نصرت او قيام كردند داراي فرهنگ بسيجي هستند.

وي تاكيد كرد: ما به دنبال به اين فرهنگ بسيجي باشيم و اين فرهنگ را در خود زنده نگه داريم و آن را تقويت كنيم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خدمات ارزنده بسيجيان در دوران دفاع مقدس گفت : هر چند كه همه نيروهاي نظامي و انتظامي اين دوران از خود مجاهدت‌ها و رشادت‌هاي بزرگي برجاي گذاشتند اما بيشترين مجاهدت‌ها و شهدا مربوط به بسيجيان عزيز بود.

** نمايندگان مجلس مدرس گونه رفتار كنند

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه ياد شهيد مدرس را گرامي داشت و گفت: مدرس كه يك بسيجي روحاني و مجاهدي با تقوا بود كه با تفكر و فرهنگ بسيجي از قدرت ديوانه، وحشي ومظلوم كش رضاخان نمي‌ترسيد و در مقابل او ايستاد و با حضور ايشان در مجلس آن زمان، مجلس تحرك و حياتي جديدي پيدا كرد.

خطيب جمعه تهران خطاب به نمايندگان مجلس اظهار داشت : از شما نمايندگان محترم مجلس تقاضا دارم كه وارث مدرس باشيد، روي كرسي مدرس بنشيد و راه او را بپيماييد.

به گفته وي ، امروز اگر ما عزتي داريم يكي از دلايل آن مقاومت‌هاي مدرس بود و نمايندگان مجلس بايد در همان راه و اهداف حركت كنند.

جنتي از نمايندگان خواست در مجلس از خواسته‌ها و نيازهاي شخصي حذر كنند و براي قشر محروم و مستضعف همان قشري كه امام راحل به آنها توجه ويژه داشت ، كار كنند و آنها را در اولويت كاري برنامه‌هاي خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران همچنين از نمايندگان خواست كه با تعامل با دولت وقت ارزنده خود را صرف خدمت به اسلام ، انقلاب و مردم كنند و مسايل كم ارزش را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار ندهند.

جنتي با بيان اينكه نبايد تربيون مجلس و يا هر تربيوني ديگري مايه اختلاف شود، خاطر نشان كرد: ما در سايه وحدت بود كه انقلاب به پيروزي رسيد و در دوران دفاع مقدس توانسيتم بر دشمنان پيروز شويم.

** نيروي دريايي نخستين شكست را در كام بعثيان عراقي ريخت

خطيب جمعه تهران با تبريك روز نيروي دريايي گفت : در دروان دفاع مقدس نيروي دريايي ارتش نخستين شكست را به كام عراقي‌ها ريخت و خليج فارس را براي رفت و آمد كشتي‌هاي نفتي و تجاري آزاد كرد و در واقعا يك فتح الفتوحي بود كه بعد از آن نيز هرگز عراقي نتوانستند اين شكست را جبران كنند.

** خانواده‌ها ازواج جوانان را آسان كنند

جنتي در ادامه با انتقاد رواج ازدواج‌هاي تجملاتي در كشور گفت : نبايد آنقدر ازدواج را بر جوانان سخت گرفت چرا كه امروز بسياري از جوانان بر اثر اين سخت گيريها نمي‌توانند كنند و سن ازدواج بالا رفته است.

وي با اشاره به سالروز ازوداج حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) تصريح كرد:
من بسيار رنج مي‌برم وقتي كه مي‌بينم بسياري از جوانان به دليل آداب و رسوم غلط و ازدواج‌هاي تجملاتي در خانه مانده‌اند و توان تشكيل مشترك ندارند.

خطيب جمعه تهران افزود : اين يك گناه بزرگ است و بايد خانواده ازدواج را تا آنجا كه امكان دارد ساده بگيرند تا جوانان بتوانند سنت حسنه پيامبر را به جاي آورند.

وي با انتقاد از فرهنگي كه در دانشگاه به وجود آمده است، اظهارداشت :
متاسفانه امروز شاهديم كه خانم‌هايي كه به دانشگاه مي‌روند مسئله ازدواج را بسيار سخت مي‌گيرند و به همين دليل سن ازدواج در ميان تحصيل كرده ها نيز بالا رفته است.

** خطبه اول

آيت الله احمد جنتي همچنين در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به دو حديث در مورد وصي پيامبر اشاره كرد و گفت: به گفته امام علي (ع)، خداوند وصي پيامبر را هفت مرتبه در زمان حيات پيامبر امتحان مي‌كند كه اگر در اين امتحان‌ها سربلند بيرون آمد، خداوند به پيامبر دستور مي‌دهد او را به وصايت نصب كند و هفت مرتبه هم پس از فوت پيامبر او را امتحان مي‌كند.

دبير شوراي نگهبان به ليله المبيت اشاره كرد و افزود: يكي از امتحان هايي كه امام علي (ع) در زمان حيات پيامبر (ص) دادند، در اين شب اتفاق افتاد كه ايشان به جاي پيامبر در بستر خوابيدند و به اين طريق فتنه حدود هشت قبيله ازجمله قريش براي قتل پيامبر ناكام ماند.

جنتي اظهار داشت: حضرت علي (ع) حاضر شد تا جانش را براي پيامبر فدا كند اين در حالي است كه در حديث ديگري كه از سوي بيش از هفتاد منبع حديثي و تاريخي شيعه و سني نقل شده، آمده است كه خداوند به جبرئيل و ميكائيل گفت اگر من به يكي از شما عمر بيشتري بدهم آيا حاضر مي‌شويد اين عمر را به ديگري ببخشيد، كه هيچ كدام از آنها داوطلب نشد.

عضو خبرگان رهبري افزود: خداوند به اين دو فرشته خود گفت چرا شما مثل علي (ع) نيستيد. من بين علي (ع) و محمد (ص) برادري برقرار كردم.

جنتي گفت: خداوند اين داستان را در قرآن نازل كرد تا ابد بماند و همه بدانند كه انسانهايي هستند كه حاضرند جانشان را در راه خدا بدهند و در مقابل آن رضايت خداوند را جلب كنند.

نظرات كاربران:
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن