تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816414258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود نگرانيهاي آمريكا ونزوئلا مي خواهد همكاريهاي نظامي با روسيه در كل منطقه گسترش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: با وجود نگرانيهاي آمريكا ونزوئلا مي خواهد همكاريهاي نظامي با روسيه در كل منطقه گسترش يابد
خبرگزاري فارس: سفر رئيس جمهوري روسيه به ونزوئلا در بعد اقتصادي كاملا موفق بود، از لحاظ نظامي هم كاراكاس تلاش مي كند با وجود نگرانيهاي آمريكا، همكاري روسيه با كشورهاي منطقه را گسترش دهد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، سفر "ديميتري ميدويديف"، رئيس جمهوري روسيه به ونزوئلا كه بعد از پرو و برزيل، سومين مقصد وي در سفر شش روزه اش به منطقه آمريكاي لاتين بود، كاملا نتيجه بخش بود.
در اين سفر يك روزه رئيس جمهوري روسيه توانست به ارتقاء حضور تجاري اين كشور در بازارهاي ونزوئلا كمك كند، رژيم رواديدي بين دو كشور را لغو نمايد و به تقويت همكاريهاي نظامي مسكو- كاراكاس بپردازد . البته يكي از موفقت آميز ترين توافقات دو كشور را مي توان امضاي يادداشت تفاهم در خصوص ايجاد كرپراسيون نفتي بين شركتهاي بزرگ نفتي روسيه و شركت دولتي نفت و گاز ونزوئلا است.
به نوشته اين روزنامه، در عين حال ميدويديف با حضور يافتن به همراه "هوگو چاوز"، رهبر ونزوئلا در عرشه كشتي ضد زير دريايي "آدميرال چباننكو" روسيه، تلاش كرد خود را در جو حاكم بر مانور مشترك نظامي دو كشور احساس كند. چاوز نيز به همتاي روس خويش نشان داد تا چه اندازه از داشتن همكاري نظامي با روسيه خوشحال است.
رئيس جمهوري ونزوئلا به رهبر روسيه پيشنهاد كرد با ساير كشورهاي منطقه، از جمله نيكاراگوئه نيز در مانور نظامي درياي كارائيب شركت كند. ميدويديف پاسخي به اين پيشنهاد نداد، ولي به وي اطمينان داد كه همكاريها در عرصه نظامي ادامه خواهد داشت.
مانور نظامي مشترك دو كشور با مشاركت كشتي هاي جنگي ناوگان دريايي روسيه و نيروي دريايي ونزوئلا قرار است در اول دسامبر در آبهاي درياي كارائيب برگزار شود. مقامات مسكو و كاراكاس اعلام داشته اند كه اين مانور هيچ تهديدي براي ساير كشورها بشمار نمي رود.
«وزگلاد» مي افزايد، اين در حالي است كه "كاندوليزا رايس"، وزير امور خارجه آمريكا روز چهارشنبه در واكنش به حضور كشتي هاي نظامي روسيه در آبهاي ساحلي ونزوئلا، سعي نمود خود را نسبت به اين مسئله بي تفاوت نشان دهد.
به عقيده خانم رايس، اين مسئله نمي تواند توزان قوا در منطقه را برهم بزند. وزير خارجه آمريكا در عين حال اعتراف كرد كه هر كشوري حق دارد خود شركاي خويش را انتخاب كند.
"شوون مك كورمك"، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريكا ادعا كرد كه آمريكا همچنان قدرت برتر سياسي، ديپلماتيكي، اقتصادي و همچنين نظامي در منطقه آمريكاي لاتين محسوب مي شود.
چند روز قبل نيز "جف مورل"، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا تاكيد كرد كه پنتاگون هيچ نگراني در خصوص برگزاري مانور نظامي- دريايي مشترك روسيه و ونزوئلا در درياي كارائيب ندارد.
لازم به ذكر است، رئيس جمهوري روسيه شب گذشته از كاراكاس به هاوانا پرواز كرد. پايتخت كوبا آخرين نقطه از سفر ميديويدف به منطقه است. همكاري در زمينه انرژي و تحقق طرحهاي مربوط به استخراج نفت از مهمترين موضوعات مذاكرات وي با رائول كاسترو، رهبر كوبا است.
انتهاي پيام/
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن