تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807275777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي‌اساسي مطالعات ادعايي اثبات شد/ آمريكا به خطا رفته‌است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بي‌اساسي مطالعات ادعايي اثبات شد/ آمريكا به خطا رفته‌است
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست شوراي حكام با اشاره به تلاش آمريكا، فرانسه و انگليس براي سوء استفاده ابزاري از آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه ايران تاكيد كرد كه اين كشورها در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفته اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي با تبيين گزارشات آژانس و تاكيد بر عدم وجود هرگونه سند از مطالعات ادعايي اثبات كرد كه آژانس هم اكنون در موقعيتي قرار دارد كه بتواند عدم اصالت، بي اساس و ساختگي بودن به اصطلاح مدارك منسوب به مطالعات ادعايي را اعلام و مسئله را خاتمه يافته اعلام كند.

نماينده ايران در آغاز سخنراني خود كه عصر روز گذشته انجام شد به مردم و دولت هند به خاطر فاجعه انساني در نتيجه اقدام تروريستي تسليت گفت و نسبت به مردم بيگناه و بي خانمان فلسطين در مورد تراژدي انساني در نتيجه اقدامات سبعانه و بي سابقه در غزه ابراز همدردي كرد.

وي همچنين از طرف مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران از اعضاي جنبش عدم تعهد به خاطر حمايت ارزشمند آنان از كشورهاي متعلق به جنبش عدم تعهد صميمانه قدرداني كرد و همبستگي خود را با مواضع اعلام شده از سوي سفير كوبا به عنوان رئيس گروه جنبش عدم تعهد اعلام داشت . سفير كوبا در نشست شوراي حكام بيانيه اي به نمايندگي از گروه غير متعهدها در حمايت از همكاريهاي هسته اي ايران قرائت و بر لزوم پرهيز از هرگونه اعمال فشار و دخالت كشورها در روند فعاليتهاي آژانس تاكيد كرد .

سلطانيه در سخنراني خود با اشاره به اينكه بار ديگر پس از تقريبا شش سال از زماني كه مسئله هسته اي ايران وارد دستور كار شورا گرديد اين موضوع مورد بحث قرار گرفته است افزود : هيئت جمهوري اسلامي ايران قبلا هشدار داده است كه مسئله هسته اي ايران صرفا بهانه اي براي برنامه پنهاني آمريكا و تعداد معدودي از كشورها از قبيل انگلستان و فرانسه مي باشد. هدف اين كشورها آن است كه بدون تغيير در اساسنامه وظايفي را كه در اساسنامه براي آژانس تعيين شده را تغيير دهند.

ادامه سخنراني سلطانيه به اين شرح بود : اين كشورها تمام منابع ديپلماتيك و مالي را بسيج نموده و ساير ابزار از قبيل تهديدات عليه ساير كشورهاي عضو را بكار گرفته اند تا آنها را تابع اهداف نامشروع خود كنند. اما اين كشورها محاسبات غلط تاريخي بسياري انجام داده اند خصوصا در اين موارد :

1- آنها در مورد عزم ملت بزرگ ايران در تامين حقوق مشروع خود به خطا رفتند. در بسياري مواقع در گذشته هيئت جمهوري اسلامي ايران بيان كرده است كه ايران هرگز حق مسلم خود را براي تحقيق و كاربرد صلح آميز انرژي هسته اي مندرج در اساسنامه و معاهده عدم اشاعه (NPT) در حالي كه كاملا به وظايف خود طبق اين معاهده متعهد است به هيچ قيمتي رها نخواهد كرد.

2- آنها تواناييهاي علمي و فني كارشناسان ايراني را در غلبه بر موانع تكنولوژيك و بدست آوردن دانش فني و براي اينكه تبديل به استاد فناوري غني سازي اورانيوم براي اهداف صلح آميز بشوند دست كم گرفتند.

3- آنها اين واقعيت را ناديده گرفتند كه جامعه بين الملل بدليل حمله يكجانبه توجيه ناپذير به بهانه غلط سلاحهاي كشتار جمعي و استقرار دموكراسي كه جان صدها هزار انسان بيگناه را در عراق گرفت به آمريكا و متحدانش اعتماد ندارند.

4- آنها همبستگي كشورهاي در حال توسعه خصوصا كشورهاي عضو عدم تعهد را در حمايت از اصول اين جنبش از قبيل صلح، عدالت، عدم تبعيض و شكوفايي دست كم گرفتند.

5- آخرين ولي نه كمترين آنها به خطا پيش بيني كردند به محض اينكه شوراي امنيت سازمان ملل متحد به طور غيرقانوني وارد موضوع شود و قطعنامه اي را حاوي تحريمهايي بر خلاف منشور سازمان ملل متحد تصويب كند ايران به تلافي آن يا فعاليتهاي غني سازي خود را معلق مي كند و يا عجولانه از معاهده عدم اشاعه (NPT) كناره مي گيرد و بازرسان آژانس را اخراج مي كند. تمام گزارشهاي مديركل كه نشان مي دهد ايران نه فعاليتهاي غني سازي خود را تعليق نموده و نه همكاري كامل خود را با آژانس تعليق مي كند و اين واقعيت كه آژانس هيچ سندي دال بر انحراف فعاليتها و مواد هسته اي براي اهداف نظامي نيافته است اثبات مي كند كه آنها خيلي ساده هستند و يكبار ديگر در محاسبات خود به اشتباه افتاده اند.

نمايندگان محترم ، آقاي مديركل
جمهوري اسلامي ايران در همكاري كامل با آژانس به منظور اثبات اينكه تمامي ادعاها عليه كشور بي پايه بوده است و فعاليتها و برنامه هسته اي آن منحصرا براي اهداف صلح آميز مي باشد از هيچ تلاشي دريغ نورزيده است. با توجه به اين واقعيت كه ايران برنامه عمل 711(/INFCIRC) را كه در تاريخ 27 آگوست 2007 ايران و آژانس در مورد آن به توافق رسيدند، به طور كامل اجرا نموده است، اجراي پادمان در جمهوري اسلامي ايران مي بايستي بدون تاخير بيشتر بحالت عادي در آيد.

خانم رئيس

آژانس بين المللي انرژي اتمي كه به عنوان تنها سازمان بين المللي فني وظيفه دارد به ارتقا و افزايش تبادل فناوري هسته اي در بين كشورهاي عضو براي مقاصد صلح آميز بپردازد، متاسفانه سياسي شده و موجب ايجاد چالشها و عدم اعتماد بين كشورهاي عضو و دبيرخانه شده است . طي تحولات اخير به ويژه تنشهاي سياسي بين كشورهاي عضو كه توسط كشورهاي فوق الذكر ايجاد شده همكاري فني را نيز سياسي ساخته كه نشانه ديگري از اين امر است كه آمريكا و تعدادي از همپيمانانش از كميته كمكها و همكاري فني به منظور خدشه دار ساختن فضاي همكاري به صورت ابزاري استفاده مي جويند و راه را براي به اجرا در آوردن دستور كار پنهان خود يعني تغيير اساسي در دستور كار آژانس هموار مي سازند.

مداخله غيرقابل توجيه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در فعاليتهاي آژانس در هردو زمينه پادمان و همكاري فني كه در تاريخ آژانس بي سابقه مي باشد اين ادعا را به اثبات مي رساند كه يك دستور كار مخفي وجود دارد.

خانم رئيس ، همكاران محترم
جمهوري اسلامي ايران بر اساس برنامه بلند مدت توسعه انرژي خود و با پيش بيني رشد اقتصادي 8 درصد نياز به توسعه 20 هزار مگاوات برق از طريق نيروگاههاي اتمي طي 20سال آينده دارد. در برنامه كوتاه مدت بايد پنج هزار مگاوات انرژي هسته اي توليد شود. من در اينجا از طرف دولت خود از همه كشورهاي داراي فناوري هسته اي دعوت مي كنم تا در مناقصه بين المللي ساخت نيروگاههاي اتمي كه تحت نظر پادمان جامع آژانس خواهد بود مشاركت كنند.

خانم رئيس ، همكاران محترم

هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران هشدار مي دهد كه اقتدار، استقلال ، اعتبار و انسجام آژانس در معرض خطر قرار دارد و مصرانه از همگي مي خواهد كه به اين فرايند خطرناك و شرايط جاري قبل از آنكه بسيار دير شود مهر پايان بزنند.

نظرات جمهوري اسلامي ايران در خصوص برخي از مطالبي كه توسط آمريكاو متحدان آن ابراز گرديد ارائه مي شود.

1- اين گزارش يك بار ديگر به وضوح نشان مي دهد كه تمامي فعاليتها، مواد و تاسيسات هسته اي در جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت و كنترل كامل آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارند و آژانس قادر به راستي آزمايي عدم انحراف مواد و فعاليتهاي اظهار شده است.

2- جمهوي اسلامي ايران مكررا اعلام كرده است هيچگونه فعاليت و مواد اظهار نشده هسته اي در ايران وجود نداشته و ندارد.

3- تعليق كه راهي آزموده شده است امري موقتي، داوطلبانه و غير الزام آور حقوقي بوده است و براي بيش از دو سال اجرا شد و نمي توانست به طور نامحدود ادامه پيدا كند.

4- رآكتور تحقيقاتي آب سنگين 40 مگاواتي اراك جايگزين رآكتور تحقيقاتي 5 مگاواتي تهران كه عمر آن به زودي پايان مي يابد خواهد شد.

اين رآكتور توليد راديو ايزوتوپها براي كاربردهاي پزشكي و كشاورزي و صنعتي را برعهده خواهد داشت . آژانس به خوبي آگاهي دارد كه رآكتور تحقيقاتي در حال ساخت اراك در مراحل ساختمان سازي خود قرار دارد. ضمن اينكه اجراي چنين پروژه هايي در مطابقت كامل با حقوق ايران براساس معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي و اساسنامه آژانس مي باشد و كاملا تحت موافقتنامه جامع پادمان صورت مي پذيرد.

5- در اوت 2007 جمهوري اسلامي ايران ابتكاري را براي حل و فصل موضوعات باقيمانده به منظور رفع هرگونه ابهام در خصوص فعاليتهاي هسته اي صلح آميز خود در گذشته و حال ، يكبار و براي هميشه اتخاذ نمود. تاكيد مي شود كه هدف اصلي تنظيم برنامه كاري با آژانس اين بود كه همه مسائل و موضوعات باقيمانده براي يكبار مشخص و مورد رسيدگي قرار گيرند تا وارد پروسه اي بي پايان نگرديم . در اين خصوص يك برنامه كاري 711( /INFCIRC) بين آژانس و ايران مورد توافق قرار گرفت .

6- مديركل در گزارشهاي نوامبر 2007 و فوريه 2008 خود به روشني و آشكارا اعلام كرده است كه تمامي 6 موضوع باقيمانده حل و فصل شده اند و جمهوري اسلامي ايران به تمامي سوالات آژانس در خصوص اين موضوعات باقيمانده طبق برنامه كاري پاسخ داده است .

7- در برنامه كاري به بخشي تحت عنوان مطالعات ادعايي پرداخته شده است كه به عنوان يك موضوع باقيمانده مورد شناسايي قرار نگرفت و به همين دليل شيوه رسيدگي به اين بخش نيز با شيوه تعامل موضوعات باقيمانده متفاوت گرديد.

8- جمهوري اسلامي ايران تمامي اسناد و پاورپوينتهاي مطالعات ادعايي كه توسط آمريكا ساخته شده و به آژانس ارائه گرديده بود را عليرغم آنكه به ايران تحويل نگرديد، مورد ارزيابي قرار داد و ارزيابي خود را به آژانس اطلاع داد. در اين خصوص از جمله اين موارد را بيان داشت :

- تا كنون آژانس هيچ سند رسمي و غيرقابل خدشه از نظر حقوقي كه حاوي مطالبي مستند و مرتبط با ايران در مورد مطالعات ادعايي باشد ارائه نشده است.

- آمريكا به دليل آنكه هيچ سند واقعي و اصلي ندارد و صرفا اسنادي را كه خود جعل نموده است در اختيار دارد لذا اصل اسناد را نتوانست در اختيار آژانس قرار دهد كه بالطبع آژانس هم نتوانست اصل را به ايران ارائه دهد و حتي اجازه تحويل اين فايلهاي مجعول را هم نداد. دليل آن كاملا واضح است زيرا به محض تحويل اصل اسناد، جعلي بودن آنها اثبات مي گردد. از اين رو آژانس هيچ سند اصلي به ايران تحويل نداد و هيچ يك از اسناد نشان داده شده نيز واجد اصالت نبوده و نيستند.

- ايران به صراحت اظهار مي دارد كه هيچيك از مطالعات و فعاليتهايي كه در "مطالعات ادعائي " آمده است توسط ايران و يا در ايران انجام نشده است و اسناد و اسلايدهاي تهيه شده توسط آمريكا (اسناد مطالعات ادعائي )، اتهامات بي اساسي و ساختگي است كه به ايران نسبت داده اند.

- آژانس صريحا و كتبا در تاريخ 13 مي 2008 اعلام نموده است : " هيچ سندي دال بر ارتباط اداري داخلي ميان "نمك سبز" و دو موضوع ديگر مطالعات ادعائي بنام "آزمايش انفجارات قوي " و "موشك بازگردنده " به ايران نشان داده نشده يا تحويل نشده است ". متاسفانه اين اعلام صريح آژانس كه در گزارش مديركل منعكس نشده بيانگر آن است كه بر خلاف آنچه در گزارش بيان شده است اسناد مطالعات ادعائي فاقد انسجام داخلي في مابين اسناد است .

- با توجه به آنچه ذكر شد و نيز فقدان هرگونه اطلاعات معتبر درباره به كارگيري هرگونه مواد هسته اي در مطالعات ادعايي (چون ذاتا وجود ندارند) و نيز با توجه به اينكه ايران تعهد خود مبني بر اطلاع دادن به آژانس از ارزيابي خود را انجام داده است و همچنين تاكيد مديركل آژانس كه در گزارشهاي ژوئن و سپتامبر 2008 خود تصريح كرده است : "آژانس هيچ اطلاعاتي راجع به طراحي عملي يا ساخت اجزاي مواد هسته اي يك سلاح يا ديگر اجزاي كليدي از جمله چاشني از سوي ايران يا مطالعات فيزيك هسته اي مربوطه را در اختيار ندارد. " لذا اين مبحث بايد خاتمه يافته اعلام شود.

9- بند اول از بخش IV برنامه كاري مي گويد: "اين مداليتي شامل همه مسائل باقي مانده است و آژانس تاييد مي كند كه هيچ موضوع باقي مانده و ابهام ديگري درباره برنامه و فعاليت هسته اي گذشته ايران وجود ندارد.

10- اگر قرار بود به غير از مطالعات ادعايي (نمك سبز، سرجنگي ، تست انفجاري )، موضوع ديگري به نام - ابعاد احتمالي نظامي - وجود داشته باشد بايستي در برنامه كاري صريحا ذكر مي شد. زيرا همه موضوعات باقيمانده در مداليتي صريحا درج شده است. در حالي كه موضوع باقيمانده اي به نام "ابعاد احتمالي نظامي" در مداليتي نام برده نشده است.

11- بر اساس بند اول از بخش IV كه بيان داشته است كه : "هيچ موضوع باقيمانده و ابهام ديگري به غير از آنچه در مداليتي آمده وجود ندارد"، لذا درج عبارات جديد در در پاراگراف 14 "تعدادي موضوعات باقيمانده وجود دارد" و يا در پاراگراف 19 گزارش " ديگر موضوعات كليدي مرتبط باقي مانده " نه تنها مخالف مداليتي است بلكه با گزارش قبلي مديركل 2008/4( ,/Gov Para54) نيز كه اظهار داشت " تنها يك موضوع عمده باقيمانده وجود دارد" نيز مخالف است.

12- ايران صراحتا از ابتدا تا كنون اظهار داشته و تاكيد كرده است كه هيچيك از مطالعات و فعاليتهاي مربوط به مطالعات ادعائي را انجام نداده است و آنها اتهاماتي ساخته و پرداخته آمريكا بوده و همگي بي پايه واساس و ساختگي و جعلي است و لذا نسبتهاي داده شده تماما غير صحيح و نادرست مي باشد.

13- در بند 2 بخش 4 برنامه كاري ، آژانس اعلام داشته است "با اجراي اين برنامه كاري ، آژانس قادر است ماهيت صرفا صلح آميز فعاليتهاي هسته اي ايران را نتيجه گيري نمايد". بنابراين ، هنگامي كه اين برنامه كاري اجرا شد، آژانس موظف است ماهيت صلح آميز فعاليتهاي هسته اي ايران را اعلام نمايد و آژانس وظيفه ندارد در مورد اجراي پروتكل الحاقي اعلام نظر كند. به ويژه آنكه تصويب و اجراي موضوعي كه براي تمامي كشورها امري داوطلبانه و غير الزامي است نمي تواند از سوي آژانس اجبار به اجرا گردد. علاوه بر اين تا كنون حدود 100 كشور عضو NPT مبادرت به اين كار نكرده اند و فقط 88 كشور پروتكل الحاقي را تصويب و يا اجرا كرده اند.

14- هر چند جمهوري اسلامي ايران براي بيش از دوسال و نيم به طور داوطلبانه پروتكل الحاقي را اجرا مي نمود اما برخي كشورها در تضاد با اين اقدام ايران و ساير اقدامات داوطلبانه آن موضوع هسته اي را به صورت غير قانوني به شوراي امنيت گزارش كردند و لذا اجراي اقدامات داوطلبانه طبق قانون مجلس به حالت تعليق درآمد. از اين رو، كشورهايي كه موضوع هسته اي ايران را به شوراي امنيت بردند بايد در اين خصوص مورد انتقاد قرار گيرند نه ايران.

15- بر اساس آنچه ذكر شد و مطابق برنامه كاري مبحث مطالعات ادعايي پايان يافته و بنابراين بايستي اجراي پادمان در ايران به صورت عادي انجام پذيرد. از نظر جمهوري اسلامي ايران با توجه به پاسخهاي مشروح ارايه شده آژانس هم اكنون در موقعيتي هست كه بتواند عدم اصالت، بي اساس و ساختگي بودن به اصطلاح مدارك منسوب به مطالعات ادعايي را اعلام و مسئله را خاتمه يافته اعلام كند."
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن