تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ سامان ويسي: بايد روزي چيني‌ها از ما بترسند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ سامان ويسي: بايد روزي چيني‌ها از ما بترسند
ورزش. بسكتبال. سامان. ويسي
سامان ويسي بازيكن پست ‪ ۲‬تيم صبا كه با اين تيم و همراه با ستاره‌هاي نسل طلايي بسكتبال كشور توانست قهرماني باشگاههاي آسيا را بدست آورد در اوج دوران ورزشي‌اش ‪ ۱۹‬ماه از ميادين دور شد و نتوانست بزرگترين اتفاق زندگي ورزشي‌اش يعني المپيك را تجربه كند.

اما سامان به جاي از دست دادن روحيه تمرين كرد و با برطرف كردن نقص‌هاي گذشته(فني و روحي)پرقدرت به بسكتبال برگشت.

ماحصل يك ساعت گفتگوي ايرنا را با او بخوانيد تا متوجه شويم شرارت‌هاي گذشته تا چه مقدار در او رنگ باخته است.

* سامان از شروع محروميتت بگو. چرا اينطوري شد؟
- دليلش خيلي مهم نيست. يك اشتباه بود كه دوست ندارم دوباره يادآوري شود فقط خدا را شاكرم كه تمام شد. دوران سختي بود.

* اين دوران سخت را چگونه گذراندي؟ چطور خودت را آماده نگه داشتي؟ - (آه بلندي مي‌كشد) همان طور كه گفتم دوره خيلي سختي بود.بعد از محروميتم خيلي اذيت شدم و تقريبا مدت ‪ ۴۵‬روز هيچ تمريني نداشتم.اما به خودم آمدم و ديدم بايد تمرين را شروع كنم. خوشبختانه ‪ ۴‬ماه خيلي خوب با تيم پتروشيمي بندر امام تمرين كردم و قرار بود كه با اين تيم قرارداد ‪۲‬ ساله ببندم كه متاسفانه بر سر مسايل مالي مشكلاتي پيش آمد و پولم را دير دادند.بعد ازآن فوت آيدين نيكخواه پيش آمد و ما چون خيلي به هم وابسته و نزديك بوديم نزديك به ‪ ۵۰‬روز نتوانستم تمرين كنم و دچار مشكلات روحي شديد شدم. آيدين يكي از بهترين دوستان من بود.

* روحش شاد. بعد از آن چي؟
- بعد از آن كه نزديك تعطيلات عيد سال گذشته بود به سنندج رفتم و با تراكتورسازي كردستان خيلي خوب تمرين كردم كه بسيار موثر بود. بعد از آن هم انفرادي تمرين مي‌كردم.صبحها وزنه مي‌زدم و عصرها بسكتبال بازي مي كردم تا اين كه آقاي شاهين طبع تماس گرفتند و خواستند كه به صبا برگردم كه به خاطر لطف ايشان و زنده كردن خاطرات خوب گذشته به تيم خوبم برگشتم.

* امسال ميانگين امتيازاتي كه براي صبا كسب كردي چقدر بود؟
- ببينيد اين موضوع اصلا مهم نيست.صبا يك كار تيمي را دنبال مي‌كند و در اين سيستم همه به هم و در واقع به تيم كمك مي‌كنند و بازيكن امتيازآور به هيچ وجه مهم نيست.

* يعني حاضري امسال جدال بيرون ذوزنقه را به كامراني و مديسون كه در تيم هاي ‪ ۲‬رقيب اصلي قهرمانيتان يعني مهرام و پتروشيمي بازي مي‌كنند واگذار كني؟
- گفتم من خيلي به اين جدالهاي تك به تك در بسكتبال اعتقاد ندارم و به نظرم مهم نيستند. در ضمن من معمولا پست ‪ ۲‬بازي مي‌كنم نه پست ‪.۱‬

* اما به هر حال توپ پخش كن اصلي صبا مهر تو هستي.

- بله درست است درگيري كه در بازي اجتناب ناپذير است اما براي من فقط بردن تيم مهم است.حاضرم كامراني و مديسون در بازي برابر ما بالاي ‪۳۰‬ امتياز بياورند و من اصلا امتياز نياورم اما صبا برنده باشد. باز هم مي گويم براي من فقط كار تيمي مهم است.

* در خصوص خارجي‌هاي حاضر در ليگ چه نظري داري؟ آيا بهتر نيست به جاي آمدن بازيكنان معمولي يا بي‌انگيزه خارجي كه بعضا از ‪ NBA‬هم مي‌آيند به خودي‌ها اعتماد شود؟
- تا حد زيادي موافقم. ببينيد بازيكنان خيلي خوب خارجي اولا هزينه خيلي زيادي براي باشگاهها دارند يعني مثلا بازيكني مثل مديسون ماهانه دست كم بالاي ‪ ۳۰‬هزار دلار دستمزد مي‌گيرد. و بعضي‌هاي ديگر هم كه دستمزد كمتر مي گيرند انگيزه لازم را ندارند. ثانيا براي ليگ ما اصلا خوب نيست كه مثلا در بازي فينال براي تيمي از ‪ ۸۰‬امتياز حدود ‪ ۶۰‬امتياز را ‪ ۲‬بازيكن آمريكايي بدست آورند.

* پس به نظر شما چه بايد كرد؟
- البته من منكر تاثير بازيكن خوب براي بالا بردن سطح ليگ و بازي بازيكنان داخلي نيستم اما مي‌توانيم به جاي هزينه براي آوردن بازيكن خارجي معمولي روي تيمهاي پايه هر باشگاه سرمايه‌گذاري و بومي‌سازي كنيم.

بهترين الگو در اين زمينه ذوب آهن اصفهان است كه چندين سال است روي تيم هاي پايه سرمايه‌گذاري كرده و حالا بازيكنان اصفهاني را در تيم خود جاي داده است. اين كار كوتاه مدت جواب نمي‌دهد و متاسفانه صبر و حوصله ما در اين زمينه‌ها كم است.

* آيا صبا هم در اين زمينه كاري كرده است؟
- بله ما الان تيم پايه داريم كه قبل از ما تمرين مي‌كنند و در هر نوبت ‪۵۰‬ الي ‪ ۶۰‬نفر تمرين مي‌كنند.

* واقعا در يك جلسه ‪ ۵۰‬نفر هستند؟ آيا با اين تعداد بازيكن تمرين بازده لازم را دارد؟
- بله واقعا بالاي ‪ ۵۰‬نفرند.اما چاره چيست؟ تيمهاي تهراني حاضر در ليگ كم هستند و آرارات هم كه مخصوص ارامنه است و جوابگوي اين پتانسيل بالا نيست.

خود مربيان هم اين را مي‌دانند كه اين تعداد براي تمرين زياد است اما مي گويند اگر ‪ ۲‬ساعت وقت اين بچه‌ها را با بسكتبال پر نكنيم چه انحرافاتي در جامعه در انتظار آنان است.

* كمي هم راجع به مسايل فني حرف بزنيم. با رفتن حامد حدادي و گارس جوزف آيا در زير حلقه دچار مشكل نمي‌شويد؟
- آقاي شاهين طبع خيلي به بازيكنان داخلي بها مي‌دهد و فكر كنم اصغر كاردوست و شاهسون بتوانند جاي آنها را پر كنند.به هر حال نمي‌توان انتظار داشت يك روزه تبديل به حامد حدادي شوند و نياز به زمان دارند. مطمعنم كاردوست بازيكن بزرگي خواهد شد.

* آقاي شاهين طبع قصد خريد بازيكن خارجي ندارد؟
ما ابتداي فصل مشكلات زيادي داشتيم و در آستانه انحلال بوديم و بايد از مديران صبا و به خصوص آقاي محمدي تشكر كنيم كه نگذاشتند بسكتبال صبا بميرد. ما نبايد با آوردن بازيكن خارجي هزينه اضافي روي دست باشگاه بگذاريم كه از تيمداري پشيمان شوند ضمن اينكه شايد در آينده براي تكميل ليست بازيكنان ‪ ۲‬بازيكن معمولي در پست‌هاي ‪ ۳‬و ‪ ۴‬بياوريم.

* آيا تيمتان بدون بازيكن خارجي خوب مي‌تواند مدعي جدي قهرماني باشد؟ - كار مربيان ما يك كار حرفه‌اي است و زمان مي‌خواهد و اگر ما ‪ ۳۰‬الي ‪۴۰‬ درصد خواسته‌هاي شاهين طبع را در زمين پياده كنيم حتما قهرمانيم.كار ما يك كار منسجم تيمي همراه با تمركز دفاعي بالا است.در اصفهان به خاطر دفاع خوب تيم قوي، ذوب آهن را برديم. حتي دراين ديدار ذوب آهن مي‌بايست كمتر از ‪ ۶۸‬گل به ما مي‌زد و با اين دفاع قوي توانايي بردن همه تيم‌ها را داريم.

* برويم سراغ تيم ملي. از اينكه در المپيك نبودي ناراحت نمي‌شود؟ - خيلي.......بچه‌ها در المپيك واقعا خوب بودند و آرزو داشتم در چين بودم
* فكر مي‌كني اگر در پكن بودي الان در اروپا يا مثلا ‪ NBA‬بودي؟
- اگر در المپيك بودم شك نكنيد در اروپا بازي مي‌كردم. همين امسال هم يك پيشنهاد با مبلغ خوب از چين و يك پيشنهاد زسمي از باشگاه‌هاي آلمان داشتم اما ترجيح دادم بعد از محروميت طولاني يك سال در ايران بازي كنم تا كمي با شرايط كنار بيايم. اما در مورد ‪ NBA‬بايد بگويم هرچند آرزويش را دارم و تلاش هم مي‌كنم امام كمي سخت است.چون الان ‪ ۲۶‬ساله ام و اگر سال بعد به اروپا بروم و ‪ ۲‬سال آنجا بازي كنم ‪ ۲۹‬ساله مي‌شوم كه ديگر براي بازي در بالاترين سطح بسكتبال دنيا كمي دير است اما هميشه تلاشم را مي‌كنم.

* اگر به تيم ملي برگردي فكر مي‌كني چه فرقي با سامان گذشته داشته باشي؟ - آرزو دارم كه دوباره به تيم ملي دعوت شوم.آن موقع جو اردوهاي تيم ملي بسيار سنگين بود و ما جز تمرين كاري نمي‌كرديم. روحيات آدمها با هم فرق مي كند و من به خاطر اين فشار اردوها شايد كارهايي كردم كه لطمات زيادي به من زد اما اين بار فقط و فقط تمرين مي‌كنم تا به حق خودم برسم.

* به نظر خيلي‌ها تو عصبي هستي. خودت قبول داري؟
- عصبي كه نه....راستش من به كارم اهميت خيلي زيادي مي‌دهم و اگر ‪ ۴‬نفر زحمت بكشند و يك نفر نتواند زحمت بقيه را تكميل كند و كار را خراب كند اعصابم به هم مي‌ريزد و تحملش برايم سخت است.

* و از نظر فني چه ضعفي داري؟
- روي شوت‌هاي ‪ ۳‬امتيازي ام بايد كار كنم تا بهتر شود.

* و نقطه قوت؟ البته تكنيك تو را همه مي‌دانند كه عالي است؟
- ممنون. هميشه سعي مي‌كنم به بازيكن كناري ام كمك كنم كه خوب بازي كند و حواسم به همه در زمين هست و سعي مي‌كنم به مربي هم آرامش بدهم.

* فكر مي‌كني بتوانيم تك سهميه المپيك لندن را از چين بگيريم؟
- سخت است اما حتما پتانسيلش را داريم. حامد هرچه بيشتر در ‪ NBA‬بازي كند به نفع تيم ملي است.(ويسي در زمان گزارش ار اينكه حامد به يك سطح پايين تر از ‪ NBA‬منتقل شده بي‌اطلاع بود). بايد بازيكنان ما در اروپا اضافه شوند و بايد روزي برسد كه چيني‌ها با ترس بگويند ايران حدادي را دارد نه اين كه ما با ترس بگوييم چين ياو مينگ را دارد. اگر هر چه زودتر يك مربي خارجي خوب جذب شود خيلي راحت همه تيم‌ها را در آسيا مي‌بريم جز چين كه با آنها هم مي‌توانيم برابري كنيم.

* پس معتقدي زمان در حال از دست رفتن است و مربي تيم ملي بايد زودتر انتخاب شود؟

- صد در صد همين طور است.فدراسيون بسكتبال و سازمان تربيت بدني بايد هر چه زودتر بهترين مربي ممكن را بياورند. الان كه فشار ليگ كمتر است بايد مربي انتخابهاي خود را انجام دهد و هفته‌اي ‪ ۲‬بار با بازيكنان كار
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن