تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817139255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتی خودمان چشم نداریم خودمان را ببینیم: احتمال انتخاب فیلم اصغر فرهادی برای اسکار کمتر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

اين روزها خبر اصلي رسانه هاي سينمايي معرفي نماينده ايران به اسكار است. هر رسانه ايي سعي دارد گزينه مورد نظرش را بيشتر مطرح كند. تا چند روز گذشته تنها صحبت از جدايي نادر از سيمين بود. تا اينكه خبر گزاري فارس فيلم "يه حبه قند" رضا ميركريمي را براي اسكار پيشنهاد داد. فيلمي كه با توجه با قوانين اسكار عملا نمي تواند معرفي شود. تا اينكه در روزهاي اخير با شروع اكران آلزايمر و حضور مدير عامل فارابي در افتتاحيه اين فيلم بحث معرفي اين فيلم به اسكار مطرح شد. با چند واكنش از طرف افراد نزديك به معاونت سينمايي به نفع اين فيلم به نظر مي رسد شانس اين فيلم براي معرفي به اسكار در حال افزايش است.مجموعه زير آخرين صحبت ها درباره معرفي نماينده ايران به اسكار است.



باني فيلم به نقل از مسئولان سينمايي: الزاما قرار نيست فيلم ايران جدايي نادر از سيمين باشد

باني فيلم روز سه شنبه در حاشيه خبري كه از مهلت 20 روزها ايران براي معرفي نماينده اش سخن مي گفت يك جمله كوتاه نوشت: در حالي كه 20 روز به معرفي نماينده سينماي ايران به اسكار باقي مانده مسئولان سينمايي مي گويند الزاما قرار نيست فيلم ايران جدايي نادر از سيمين باشد.

مدير عامل فارابي:آلزايمر از گزينه هاي معرفي به اسكار است

احمد ميرعلايي مدير عامل بنياد سينمايي فارابي با حضور در افتتاحيه فيلم آلزايمر ضمن تمجيد از اين فيلم گفت:طبق گمانه.زنی.ها فیلم سینمایی "آلزایمر" جزو یکی از پنج فیلم برتر خواهد بود. البته این خبر در حد گمانه. زنی. است، اما این فیلم یکی از گزینه.های اسکار است.

خبر آنلاين: جدايي نادر از سيمين به اسكار معرفي نمي شود!

اين سايت در مطلبي پيش بيني كرده كه فيلم فرهادي به اسكار نخواهد رفت:

..."جدایی نادر از سیمین". جدا از جنس مضمونش، تکنیک ممتازش، جوایز بین المللی پرشماری که برده، فاصله کیفی بسیار زیادش با سایر تولیدات امسال سینمای ایران، اکران جهانی موفقش، پخش کننده معتبر جهانی اش و تمام شانسی که همه کارشناسان برایش قایلند، به دلایل گوناگون معتقدم این فیلم به اسکار معرفی نخواهد شد.

دلیل نخست آن که مدیران فعلی همواره ثابت کرده اند تلاش می کنند با ایستادن روبه روی خواست جامعه سینمایی قدرت نمایی کنند و وانمود کنند تحت تاثیر خواست عمومی قرار نمی گیرند و به گمان خودشان، جو زده نیستند.

دوم آنکه به گواه مطبوعات و رسانه های همسو با دولت، برخی از این دوستان، به غلط از فیلم تعبیر سیاه نمایی و از این قبیل تفاسیر داشته اند که همین مساله می تواند شانس فیلم را کمتر کند.

دیگر آنکه فیلم نماینده شایسته ایران در اسکار یا خودش باید ضد امریکایی و ضد صهیونیستی باشد یا کارگردانش سابقه ای در این امور داشته باشد.

دلیل بعدی آن است که قطعا همچون همیشه افرادی با تفکر کاملا مخالف شرکت در اسکار در هیات انتخاب انتخابی آقایان حضور موثرخواهند داشت و طبعا فیلمی که شانس زیادی برای جای گرفتن در میان نامزد های نهایی اسکار داشته باشد برگزیده نخواهد شد. چون اساسا اسکار چیز بدی است.

پنجمین دلیل برای این پیش بینی نظر منفی یکی دو منتقد معتمد آقایان درباره فیلم است که ظاهرا طرف مشورت هم قرار می گیرند. اینان با مواضع مشکوک و خصومت بارشان هرجا توانستند با دلایل بی اساس و ژست هایی که انگار بر استدلالی مبتنی است، خود را فریب دادند و خورشید را انکار کردند.

و ششمین دلیل آنکه تجربه ثابت کرده در این معاونت معمولا کارهایی که درست است و باید انجام شود، نمی شود و کارهایی که نباید، انجام می شود.

پس حالا که همه گزینه ها را از دور خارج کردیم، تکلیف نماینده مان در اسکار چه می شود؟

گمان من این است که "آلزایمر" احمد رضا معتمدی گزینه مورد نظر مدیران سینمایی است واین فیلم به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

جهانگير الماسي: آلزايمر و آسمان محبوب بهترين گزينه ها هستند

جهانگير الماسي ديگر فرد نزديك به معاونت سينمايي بود كه از آلزايمر حمايت كرد. او در گفتگو با فارس گفت: من فيلم سينمايي «آلزايمر» (احمدرضا معتمدي) را بهترين گزينه براي معرفي به آكادمي اسكار مي.دانم.
الماسي، موضوع «انتظار» و حرف جهاني فيلم را دليل انتخاب خود عنوان كرد.
وي در ادامه افزود: فيلم ديگر كه به نظرم شايستگي حضور در اسكار را دارد، «آسمان محبوب» ساخته داريوش مهرجويي است. البته به اين شرط كه كيفيت چاپ درست شود.
وي افزود: اين فيلم عطف به مدرسه فرهنگي است كه در حوزه حكمت و فلسفه اسلامي با توليت آقاي دكتر نصر در آمريكا وجود دارد. مدرسه.اي كه افراد آن از اصحاب سه.شنبه تهران بودند و در آن بزرگواراني چون علامه طباطبايي حضور داشتند. همچنين بخشي از پيام فيلم، موضوع انتظار است كه فكر مي.كنم حرف فيلم، حرف جهاني است.

ااين آخرين واكنش رسانه ها بود به معرفي نماينده سينماي ايران به اسكار. در حالي كه جدايي نادر از سيمين با يك اكران جهاني قدرتمند و حضور موفق در جشنواره ها آماده رقابت در اسكار مي شود به نظر مي رسد در تصميمات مديران سينمايي اتفاقات ديگري در حال افتادن است.
------------------------------
منبع : کافه سینما






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن