تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز مطالعات افغانستان در دانشگاه بيرجند راه‌اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مركز مطالعات افغانستان در دانشگاه بيرجند راه‌اندازي شد
داخلي. فرهنگي. دانشگاهي.

مركز مطالعات افغانستان روز پنجشنبه طي مراسمي در دانشكده ادبيات دانشگاه بيرجند راه‌اندازي شد.

سفير و نماينده دايم ايران در يونسكو در اين مراسم با اشاره به برنامه تمركززدايي از فعاليتهاي پژوهشي گفت: در اين ارتباط تلاش مي‌شود قطبهاي علمي و پژوهشي مرتبط با كشورهاي همسايه در دانشگاههاي استاني هم مرز با آن كشور فعال شوند.

محمدرضا مجيدي همچنين با اشاره به برگزاري همايش بين‌المللي "امنيت انساني در غرب آسيا" در دانشگاه بيرجند اظهار اميدواري كرد اين نشستها گامي براي شناساندن توانمنديهاي علمي كشور باشد.

وي افزود: مقوله كشورشناسي در شوراي گسترش آموزش عالي در دستور كار قرار گرفته و در اين راستا مطالعات كشورشناسي در حوزه آمريكا و اروپا در دانشگاه تهران و دانشكده مطالعات جهان آغاز شده است.

او همچنين اظهار اميدواري كرد تا پايان سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي نكوداشت چهار شخصيت حوزه فرهنگي شامل مرحوم سيد جمال‌الدين اسدآبادي، سنايي غزنوي، رودكي و امام محمد غزالي برگزار شود.

سفير و نماينده دايم ايران در يونسكو گفت: تا پايان سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي با همكاري اين مركز و برخي مراكز پژوهشي كشور افغانستان نشست نكوداشت سنايي غزنوي در دانشگاه بيرجند برگزار خواهد شد.

وي نقش مووسسه فرهنگي اكو را در اين تبادل علمي بين كشورهاي منطقه مهم دانست و افزود: اشتراكات فرهنگي ايران با اين خطه از جهان آنقدر فراوان است كه زمينه همگرايي و هماهنگي را فراهم مي‌كند.

او گفت: اين اشتراكات بايد اين فرصت را در عصر جهاني شدن براي ما فراهم كند كه با همكاري و هماهنگي منطقه‌اي بتوانيم بستر توسعه فراگير ملي و منطقه‌اي را براي مردم منطقه ايجاد نماييم.

وي طراحي همايش چشم‌انداز همكاري ايران و افغانستان را از برنامه‌هاي پيش بيني شده ذكر و بيان كرد: انجام اين همايش در ظرفيت دانشگاه بيرجند وجود دارد.

رييس دفتر منطقه‌اي يونسكو هم در اين مراسم گفت: مركز مطالعات افغانستان در دانشگاه بيرجند به دليل نزديك بودن با افغانستان مي‌تواند نقش ارزنده‌اي براي تحقيقات محلي داشته باشد.

هان كانلي(‪ (han qunli‬اظهار اميدواري كرد مركزي مشابه اين مركز در كابل و هرات براي انجام تحقيقات ايرانشناسي راه‌اندازي شود و دو مركز بتوانند با هم مرتبط باشند.

وي همچنين براي ارسال كتابها و نشريات مورد نياز در مركز مطالعات افغانستان در دانشگاه بيرجند از سوي دفتر منطقه‌اي يونسكو قول مساعد داد.

ك/‪۲‬
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن