تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799949242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبود نظارت بر«بسته هاي جادويي»در بازار مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: نبود نظارت بر«بسته هاي جادويي»در بازار مشهد
تديني راد- «بازي» در زندگي كودك، جايگاه ويژه اي دارد و كودك براي آن حد و مرزي قائل نيست و به وسايل خاصي هم نياز ندارد. اما حقيقت اين است كه داشتن وسايل سرگرم كننده و اسباب بازي مي تواند موجب شادي همراه با لذت و كسب تجربه براي كودكان باشد.

در چند ساله اخير، بسته هايي در بازارهاي استان خراسان رضوي و به ويژه درمشهد به مردم عرضه مي شود كه موردتوجه كودكان قرار گرفته است. والدين به اين دليل اقدام به خريد «بسته هاي جادويي» مي كنند كه جايزه مخفي دارد و بچه ها هنگام باز كردن آن شاد و خوشحال مي شوند. اما سوالي كه مطرح مي شود اين است، آيا محتويات داخل بسته هاي جادويي كه هر يك با علامت و نشاني مشخص و در اشكال مختلف به كودكان معرفي شده كيفيت مناسبي دارد و آيا برابر استانداردها بااهداف آموزشي و تربيتي كودكان ما همخواني دارد؟

يك اتفاق
«رضا» كه ٣٦ سال سن دارد و در مشهد زندگي مي كند سه شنبه گذشته به همراه دختر ٥ ساله اش براي خريد به فروشگاهي رفتند.

مرد جوان به اصرار فرزندش يك «هديه جادويي» را به قيمت ١٠ هزار ريال براي او خريداري كرد. نيم ساعت بعد وقتي آن ها به خانه برگشتند دخترك بسته را با ذوق و شوق باز كرد و يك برگه كوچك «لواشك» ، يك اسباب بازي كوچك بدون كيفيت و دو حلقه سي دي كه روي آن نام فيلمي چاپ شده بود، ديد. دقايقي بعد«مهديه» در اتاق خودش مشغول تماشاي فيلم شد.

پدر و مادر او كه فكر مي كردند«فيلم كودك» از داخل بسته درآمده است به اتاق فرزندشان سري زدند اما آن ها با كمال ناباوري متوجه شدندكه دخترشان مشغول تماشاي فيلم وحشتناكي(خارجي) است كه تصاوير روح، جسد و صحنه هاي ترسناكي دارد. مرد جوان جلو رفت تا تلويزيون را خاموش كند اما كودك با گريه و زاري از پدرش خواست تا اجازه دهد ادامه فيلم را تماشا كند. مرد جوان كه فكر مي كرد بسته جادويي به خاطر فيلم داخل آن، توليد يك كشور خارجي باشد جعبه را به دست گرفت اما وقتي آن را با دقت نگاه كرد متوجه شد بسته، محصولي داخلي است و با رنگ و لعاب خاصي روي آن نوشته شده است: «يك دنيا شادي»، «فيلم اوريجينال»، «اسباب بازي» و «خوراكي». آن شب، كودك با اصرار فيلم را تا پايان نگاه كرد اما لحظه اي كه لامپ هاي اتاق خاموش شد و آن ها مي خواستند بخوابند، دخترك تحت تأثير تصاوير فيلم وحشتناك، جيغ بلندي كشيد و شروع به گريه كرد.

ترس شديدي بر وجود دختر ٥ ساله غلبه كرده بود و او تا پاسي از شب بيدار ماند.پدر دختر در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: از آن شب دخترم در خواب جيغ مي كشد و حتي روزها هم جرأت ندارد در اتاق خودش تنها بماند و به راستي سر در آوردن چنين فيلم هاي وحشتناك و بي محتوا از داخل بسته هايي كه مخصوص كودكان طراحي شده است، چه هدفي را دنبال مي كند؟ آيا دستگاه هاي نظارتي و سازمان هاي مربوطه بر اين بخش از توليدات داخلي با توجه به حساسيت و اهميت آن، كنترل لازم و كافي دارند؟

كودكان نياز به خوراك روحي و ذهني دارند
در اين رابطه نظر معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي را جويا شديم. «محمدرضا حاجي زاده اسفدن» معتقد است آن چه باعث پرورش توانايي ها و استعدادهاي دروني كودكان مي شود خوراك روحي، رواني و ذهني است اما متأسفانه حساسيت خانواده ها نسبت به آن كمتر از خوراك جسمي است. معمولا اولياء نسبت به غذاي فرزندان خود و به ويژه كودكان، با وسواس و دقت عمل مي كنند غافل از آن كه عامل رشددهنده و تعالي بخش كودكان فقط خوراك جسمي نيست بلكه غذاي روح و ذهن است كه در اين زمينه نقش مهمي ايفا مي كند.

اين استاد دانشگاه افزود: خانواده هاي ما در تامين غذاي روحي و ذهني فرزندان خود دچار مشكلات فراواني هستند. اگر كتابي بدون درنظر گرفتن محتوا و يا اسباب بازي بدون كنترل مفاهيم آموزنده و حتي سرگرم كننده آن در اختيار كودكان قرار گيرد اثرات سوء تربيتي همراه با تهديد سلامت بهداشت روحي و رواني را به دنبال خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: هر چند توجه كامل به بهداشت جسم يك اصل است تا بدن سالم بتواند زمينه شكوفايي عقل سالم را فراهم كند ولي تأكيد مي كنيم خانواده ها با توجه خاص به مباحث به ظاهر كم اهميتي مانند خريد اسباب بازي و... براي آينده فرزند خود برنامه ريزي كنند. وي با توجه به مشكلي كه براي دختربچه ٥ ساله به وجود آمده است، افزود: چه بسا اين كودك دچار مشكلات بعدي نيز بشود.معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي تصريح كرد: شهروندان بايد هوشيار باشند و براي انتخاب اسباب بازي براي فرزندان خود بيشتر دقت كنند.

از طرفي به طور حتم كشورهايي كه با اسلام و به ويژه ملت مسلمان ايران دشمني دارند در يك برنامه حساب شده تبليغات ضدفرهنگي خود را براي كودكان ما شروع كرده اند و در قالب برنامه هاي سرگرم كننده، اسباب بازي و... با توجه به جذابيت هاي ظاهري و كاذب آن وارد عمل شده اند. پس ما بايد مراقبت در دوره كودكي را كه ضامن رستگاري در دوره هاي بعدي زندگي است، جدي بگيريم.در اين رابطه دستگاه هاي نظارتي و سازمان هاي كنترلي نيز بايد با حساسيت و دقت بيشتري عمل كنند تا از وقوع بسياري از آسيب ها، تهديدها و ناهنجاري ها پيش گيري شود.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن