تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805556910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛اعتراض رسمي ايران به البرادعي در آستانه نشست شوراي حكام


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛اعتراض رسمي ايران به البرادعي در آستانه نشست شوراي حكام
؛ آقازاده: ٥ هزار سانتريفيوژ در نطنز در حال كار است
؛در آستانه نشست امروز شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين كه در آن گزارش جديد محمد البرادعي درباره مسئله هسته اي ايران بررسي مي شود، علي اصغر سلطانيه، نماينده كشورمان در آژانس اعتراض رسمي خود را نسبت به شيوه برخورد اين نهاد بين المللي با اطلاعات محرمانه ابلاغ كرد. در اين اعتراض رسمي كه روز گذشته در قالب نامه اي به محمد البرادعي تحويل داده شد، با اشاره به مقاله اخير روزنامه نيويورك تايمز تاكيد شده است: هدف از اين نامه بيان نگراني جدي دولت ايران از شيوه اي است كه در آژانس با اطلاعات محرمانه عمل مي شود و به رسانه ها نشت مي يابد. منوچهر متكي وزير خارجه نيز روز گذشته به البرادعي توصيه كرد: آژانس تصميم جامع، صحيح و درستي در مورد بستن پرونده ايران بگيرد. متكي هم چنين با انتقاد از اظهارات اخير ديويد ميليبند، وزير خارجه انگليس عليه ايران گفت: بهتر است انگليس بر كشتي شكسته سياست هاي بوش سوار نشود. هم زمان، سفارت ايران در امارات با صدور بيانيه اي به ادعاهاي ضدايراني ميليبند در ابوظبي پاسخ داد. از سوي ديگر ، رضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي در دانشگاه تهران اعلام كرد: در حال حاضر در تاسيسات غني سازي نطنز ٥ هزار سانتريفيوژ در حال كار داريم و برنامه براي توسعه سانتريفيوژها ادامه دارد.

؛٣٥عضو شوراي حكام امروز بررسي پرونده هسته اي ايران و سوريه را آغاز مي كنند
؛ مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه گزارش داد: نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بررسي آخرين تحولات مربوط به پرونده هسته اي ايران و پرونده سوريه امروز در وين برگزار مي شود. ٣٥ عضو شوراي حكام امروز در وين گردهم مي آيند تا گزارش هاي جديد محمدالبرادعي مديركل اين آژانس را درباره برنامه هسته اي ايران و محل بمباران شده در سوريه توسط جنگنده هاي اسرائيلي بررسي كنند.

-در آستانه نشست امروز، ايران با ارسال نامه اي به محمدالبرادعي نسبت به شيوه برخورد آژانس با اطلاعات محرمانه به طور جدي ابراز نگراني كرد. به گزارش ايسنا متن اين نامه كه روز گذشته از سوي دكتر علي اصغر سلطانيه، نماينده دائم ايران در آژانس به محمدالبرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تسليم شد به اين شرح است:

مايلم توجه شما را به مقاله منتشرشده به تاريخ ٩ اكتبر ٢٠٠٨ در سايت نيويورك تايمز با عنوان « Aid Russian To Iranian Suspected Nuclear» كه در صفحه ٢٦ نشريه نيويورك تايمز در تاريخ ١٠ اكتبر ٢٠٠٨ چاپ شده است، جلب كنم. اين مقاله توسط Elaine Sciolino نوشته شده است كه يك نسخه از آن مقاله براي اطلاع شما به پيوست مي باشد. اين مقاله اطلاعات محرمانه اي را درباره بعضي اسناد جعلي كه در اختيار آژانس مي باشد افشا كرده است. براي ايران مشخص نيست كه چگونه اين اطلاعات از آژانس نشت كرده و در اختيار وي قرار گرفته است. اين مقاله حاوي اطلاعاتي است كه ممكن است ماهيت صلح آميز فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران را مورد سوال قرار دهد. اين مقاله اظهاراتي از آقاي اولي هاينونن، معاون مديركل، رئيس دپارتمان پادمان، ٢ نفر شركت كننده در جلسه توجيهي كه توسط آقاي هاينونن در فوريه ٢٠٠٨ براي كشورهاي عضو برگزار شده بود، يك مقام ارشد كه با آژانس پيوند (Link) دارد و مقامات آمريكايي و اروپايي را نقل كرده است. هدف از اين نامه، بيان ماهيت جعلي و كذب اسنادي كه به آژانس ارائه و در اين مقاله گزارش شده است نمي باشد. ايران قبلا موضع خود را مبني بر كذب و جعلي بودن اطلاعات كه در اين اسناد مندرج است بيان كرده است. نيازي به ذكر نيست كه آژانس تاكنون از تحويل اسناد برخلاف مداليته توافق شده ميان ايران وآژانس ( INFCIRC / ٧١١) سرباز زده است. هدف از اين نامه بيان نگراني جدي دولت من از شيوه اي است كه در آژانس با اطلاعات محرمانه عمل مي شود و به رسانه ها نشت مي يابد. يادآوري مي كنم كه ايران به طور كامل به تعهدات خود تحت موافقت نامه پادمان و اساس نامه آژانس پايبند است و در ٦ سال گذشته حتي فراتر از تعهدات اساس نامه اي خود گام برداشته تا با همه درخواست هاي آژانس هرچند كه بعضي از آن درخواست ها هيچ مبنايي در چارچوب حقوقي آژانس نداشته اند موافقت كرده باشد. (accommodate) همكاري كامل ايران منجر به حل همه ٦ موضوع باقي مانده شد. نشت اطلاعات محرمانه و ديگر اطلاعات حساس از آژانس موجب بي اعتمادي كشورهاي عضو به اين نهاد حساس بين المللي خواهد شد. متاسفانه بايد اذعان كنم كشور من در اين مدت از اين حيث لطمات و آسيب هاي زيادي ديده است. اين اولين مرتبه نيست كه دولت من درباره نشت اطلاعات محرمانه توسط آژانس شكايت كرده و از شما خواستار توقف اين روند شده است. دولت من در موقعيت هاي گوناگون نگراني جدي خويش را از نشت اطلاعات محرمانه توسط آژانس در تلويزيون، روزنامه ها و ساير رسانه ها كه نقض عمده (gross violation) مقررات مربوط در اساس نامه و موافقت نامه پادمان مقررات مربوط به كارمندان و استانداردها در مورد كارمندان بين المللي است بيان كرده است.

چنين اقداماتي در نشت و افشاي اطلاعات محرمانه موجب خسارات مادي و معنوي به دولت ايران مي شود.

از اين رو از شما مي خواهم كه نسبت به اعلام كذب بودن انتساب مطالب مندرج در اين مقاله به ايران اقدام كنيد و اقدام قوي، موثر و محكم در جلوگيري از تكرار چنين نشت هايي به عمل آوريد و ما را از اين اقدامات مطلع كنيد.

؛متكي: آژانس تصميم جامع و درستي براي بستن پرونده ايران بگيرد
؛به گزارش ايرنا، وزير خارجه نيز در آستانه نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي توصيه كرد: آژانس تصميم جامع، صحيح و درستي در مورد بستن پرونده ايران بگيرد. به گزارش فارس، منوچهر متكي با انتقاد از سياست هاي انگليس نسبت به ايران تاكيد كرد: بهتر است اين كشور بر كشتي شكسته سياست هاي بوش سوار نشود. وزير خارجه در مورد سخنان اخير وزير خارجه انگليس عليه ايران اظهار داشت: اين اظهارات نشان دهنده آن است كه انگليسي ها از گذشته درس نگرفتند و تمايلي به تغيير سياست هاي غلط خود ندارند.

؛آقازاده: اجراي پروتكل الحاقي مسير خاص خود را دارد
؛همچنين رضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي در مورد گزارش مديركل آژانس و نشست امروز شوراي حكام گفت: بايد درباره گزارش البرادعي تفكيك قائل شد. يكي درباره همكاري هاي معمول ما با آژانس است در قالب مقررات NPT و در گزارش البرادعي هيچ نكته اي مبني بر اين كه در روابطش با آژانس از نظر نظارت هاي جاري خللي وارد شده باشد اشاره نشده است؛ اما در رابطه با همكاري هاي جاري و مطالعات ادعايي آژانس توقعاتي فراتر از آنچه را كه با ما توافق دارند، متوقع است.

به گزارش ايسنا، آقازاده گفت: البرادعي در گزارش خود متوقع است ايران پروتكل الحاقي را اجرا كند. اما اين مسير خاص خود را دارد. كشوري كه در شوراي امنيت است و تحريم مي شود و تهديدهاي متعددي عليه او مي شود طبعا براي اجراي پروتكل بايد شرايط سياسي لازمش فراهم شود.وي گفت: در مورد مطالعات ادعايي بر مبناي آن چه در مداليته بين دكتر لاريجاني و البرادعي امضا شده تمام گفت و گوها انجام شده و در مورد مطالعات ادعايي گزارش ها و اطلاعاتي كه آژانس داد و پاسخ هايي كه ايران متعاقبا ارسال كرد حاكي از آن است كه اين پروسه تمام شده است. آقازاده گفت: آژانس هيچ نوع ادعايي چه در نحوه همكاري ما و چه در رابطه با نطنز و اصفهان و يا ساير پروژه ها نمي تواند داشته باشد

؛قرار است ١+٥ به ابهامات و سوالات ما پاسخ دهند
؛رئيس سازمان انرژي اتمي در مورد پيشنهاد فريز در برابر فريز كشورهاي ١+٥ گفت: اين پيشنهادي است كه ١+٥ مطرح كرده است و ايران متعاقبا پيشنهادي را مطرح كرد؛ اما ابهاماتي نسبت به پيشنهاد ١+٥ وجود داشت و در جلسه اي اين ابهامات مطرح شد و قرار است آن ها به ابهامات و سوالات ما پاسخ دهند؛ زيرا از نظر ما نفس مذاكره پيشرفت و كاري مثبت است، اما اين كه مذاكرات به كجا مي انجامد مهمتر از خود مذاكره است.آقازاده تصريح كرد: پس از آن كه پاسخ ها را دريافت كرديم ارزيابي مي كنيم كه پروسه مذاكرات سياسي را چگونه دنبال كنيم. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا ايران تعليق را در چارچوب فريز در برابر فريز مي پذيرد، گفت: اجازه دهيد پاسخ ١+٥ را بگيريم و بعد دقيق و جامع پاسخ همه سوالات را خواهيم داد.

؛تعليق در قاموس فرهنگ ايران معنا نشده است
؛آقازاده گفت: تعليق در قاموس فرهنگ ايران معنا نشده است و چنين چيزي وجود نخواهد داشت.رئيس سازمان انرژي اتمي در مورد برخي فرافكني ها در روزنامه هاي آمريكايي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: اين از جوسازي هاي خبري و طبيعي است به آن دامن زده شود. اگر قرار باشد آن گونه باشد كه روزنامه هاي آمريكايي مي گويند همه كشورهايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند بايد بمب اتمي داشته باشند مثل ژاپن، برزيل و خيلي كشورهاي ديگر.آقازاده تصريح كرد: اصلا مباني فعاليت هاي هسته اي ما بر پايه فعاليت هاي صلح آميز است. ما برنامه ريزي ٥ ساله آينده مان اين گونه است كه توسعه حداقل ٥ هزار مگاوات را داشته باشيم و طبيعي است براي اين كار حداقل بايد بخشي از سوخت اين نيروگاه ها را خودمان تامين كنيم و هر نيروگاهي حداقل ٥ سال دوره ساخت و ساز دارد و به همين مقدار زمان براي توسعه بخش غني سازي نياز داريم. وي گفت: غني سازي به طور تدريجي انجام مي شود و كاري زمان بر است و در ٥ سال آينده حداقل بايد ٥٠ هزار ماشين سانتريفيوژ نصب كنيم. از اين رو هم غني سازي به زمان نياز دارد و هم نيروگاه. بنابراين حرف هايي كه زده مي شود مبني بر اين كه ايران نيروگاه ندارد اما به دنبال توليد سوخت است طبيعي است با ٦٠٠ كيلو و يا يك تن سوخت تامين نمي شود. آقازاده افزود: براي بارگذاري سالانه هر نيروگاه هزار مگاواتي به ٣٠ تن سوخت نياز داريم از اين رو منطق غربي ها قابل قبول نيست. رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي كه در دانشگاه تهران برگزار شد همچنين گفت: تا پايان سال جاري كارخانه اف.ام.تي مجموعه هاي سوخت را توليد و اولين توليدش براي سوخت راكتور ٤٠ مگاواتي اراك مورد استفاده قرار مي گيرد.آقازاده در پاسخ به اين سوال كه از ابتداي شروع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران چند جاسوس هسته اي دستگير شده است، گفت: اين تكنولوژي و فعاليت در ايران و نيز در رابطه با كشورهاي در حال توسعه و به ويژه كشورهايي كه از صفر تا صد را خودشان انجام مي دهند حساسيت برانگيز است؛ به ويژه براي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و نيز اسرائيل. آن ها براي دسترسي به اطلاعات، ظرفيت و قابليت ايران در اين زمينه، به روش هاي مختلف متوسل مي شوند؛ اما باتوجه به دستگاه هاي اطلاعاتي كشورمان كه فعاليت ها را تحت نظارت دارند اين نوع حركت ها خيلي براي آن ها موفقيت آميز نبوده است.وي در مورد فعاليت هاي نطنز افزود: درحال حاضر در تاسيسات غني سازي نطنز ٥ هزار دستگاه در حال كار داريم و برنامه براي توسعه سانتريفيوژها ادامه دارد.

همچنين تاسيسات فرآوري اورانيوم اصفهان ظرفيتي بالاتر از آن چه برايش در نظر گرفته شده را تجربه كرده و در اين چند سال توليد خوبي داشته است.به گزارش بي بي سي البرادعي نيز در گزارش اخير خود درباره فعاليت هاي هسته اي ايران آورده است كه ايران در نظر دارد از اوايل سال آينده ميلادي نصب ٣٠٠٠ سانتريفيوژ ديگر (دستگاه غني سازي اورانيوم) را آغاز كند. اين علاوه بر ٢٢٠٠ سانتريفيوژ ديگري است كه هم اكنون به تدريج وارد سيستم شده و به ٣٨٠٠ سانتريفيوژي كه تا ماه سپتامبر در نطنز نصب و راه اندازي شده بود اضافه مي شود.رئيس سازمان انرژي اتمي در مورد راه اندازي نيروگاه بوشهر نيزگفت: اميدواريم اگر مشكلاتي كه روس ها براي جبران تاخيرها دارند رفع شود و اگر بدقولي نكنند امسال آغاز سوخت گذاري را شاهد باشيم.آقازاده گفت: ما اميدواريم سال ١٣٨٨ شروع توليد برق هسته اي از طريق نيروگاه اتمي بوشهر باشد.

؛المرت: بوش ما را از اقدام نظامي عليه ايران برحذر نداشته است
؛از سوي ديگر، ايهود المرت مدعي شد كه آمريكا هرگز رژيم صهيونيستي را براي منتفي كردن يك اقدام نظامي عليه ايران تحت فشار قرار نداده است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه ايهود المرت، نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي پس از آخرين گفت و گوهايش با جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا گفت: رژيم صهيونيستي هرگز اقدام نظامي عليه ايران را منتفي ندانسته و دولت بوش هرگز اين رژيم را از اين كار برحذر نداشته است.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن