تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813198134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمينه فعاليت اقتصادي براي خراسان رضوي در عراق مهيا است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زمينه فعاليت اقتصادي براي خراسان رضوي در عراق مهيا است
مشهد - استاندار خراسان رضوي گفت: زمينه فعاليت اقتصادي به ويژه در حوزه هاي گردشگري، شهري، تجارت، صنعت، كشاورزي و ساخت اماكن متبركه در عراق براي فعالان اقتصادي خراسان رضوي بسيار مناسب و استثنايي است.


محمدجواد محمدي زاده روز چهارشنبه در جمع مديران دولتي و غيردولتي خراسان رضوي دستاوردهاي سفرش به عراق را تشريح و بيان كرد: به دليل علاقه قلبي مردم و حاكمان عراق به ايران و ايرانيان شرايط سياسي و فضاي فرهنگي براي فعاليت جمهوري اسلامي ايران در عراق فراهم است و بايد حتما در كوتاهترين زمان اقدامات جدي براي در حضور در بازارهاي عراق صورت گيرد.
وي از انجام توافقهاي اوليه براي برقراري هفت پرواز ميان مشهد و عراق خبر داد و گفت: توافقنامه قطعي اين پروازها بايد هرچه زودتر ميان مديركل اداره فرودگاههاي خراسان رضوي و طرف عراقي امضا شود.
استاندار خراسان رضوي گردشگري را از اولويتهاي نخست برقراري ارتباط ميان خراسان رضوي و عراق معرفي كرد و افزود: مذاكراتي در مورد صدور ويزاي 15 روزه براي زائران ايراني در عراق و زائران عراقي در ايران صورت گرفته است.
وي بر لزوم هماهنگي ميان آژانسهاي مسافرتي خراسان رضوي و عراق نيز تاكيد و بيان كرد: زائران ايراني و عراقي بايد به بهترين شكل ساماندهي شوند و در همين راستا مذاكراتي براي ساخت هتل در كربلا، نجف و كاظمين توسط ايرانيان انجام شد.
او ايجاد شركت مشترك هوايي و زميني ميان ايران و عراق را براي تقويت حمل و نقل مسافر و بار ضروري خواند و افزود: بايد بهترين اتوبوسها را براي جا به جايي مسافران ميان دو كشور بكار گرفت.
وي مسايل مربوط به حوزه شهري را دومين اولويت فعاليت در عراق اعلام كرد و گفت: شهردار بغداد اعلام آمادگي كرد ساخت پارك 25 هكتاري در بغداد و عمليات آسفالت كردن كل آن شهر را به خراسان رضوي واگذار كند.
استاندار خراسان رضوي آموزش نيرو در حوزه هاي آتش نشاني، جمع آوري زباله و نظافت، فضاي سبز، ايجاد كشتارگاه و صنايع وابسته به آن، ساخت و ساز و معماري و منظر شهري و درآمد شهرداريها را از ديگر زمينه هاي همكاري ميان خراسان رضوي با شهرداريهاي عراق عنوان كرد.
وي گفت: همچنين براي راه اندازي چند كارگاه توليد بلوك و جدول در عراق توسط فعالان اقتصادي خراسان رضوي توافق شد و شهرداريهاي عراق نيز براي حضور فعالان استان در حوزه هاي فرآوري زباله، آب و فاضلاب، صادرات و ساخت علايم شهري و تابلوها، چراغهاي راهنمايي و رانندگي و مسايل مربوط به حوزه ترافيك نيز اعلام آمادگي كردند.
او به نياز عراقيها به اتوبوس، ميني بوس، تاكسي و ماشين آلات سنگين اشاره و بيان كرد: مي توانيم با انعقاد قراردادهاي مناسب ميان خودروسازان خراسان رضوي و عراق، ناوگان تاكسيراني عراق را تجهيز كنيم.
وي با اشاره به استقبال مسوولان عراقي از حضور خراسان رضوي در حوزه ساخت مسكن ارزان براي معلمين و مردم عراق و مقاومسازي و ساخت مدارس گفت: مي توانيم در زمينه تامين لوازم و تجهيزات مورد نياز آموزشگاهها و چاپ كتب درسي نيز حضور فعال داشته باشيم.
او افزود: مسوولان عراق اعلام آمادگي كردند فروشگاههاي زنجيره اي موجود در كشورشان را در اختيار بازرگانان خراسان رضوي قرار دهند تا كالاهاي توليدي ايران در آن فروشگاهها به فروش برسد.
استاندار خراسان رضوي بر لزوم ايجاد شركت مشترك تجاري بازرگاني با محوريت اتاق بازرگاني ميان خراسان رضوي و عراق براي استفاده از فرصت مناسب ايجاد شده براي صادرات كالاهاي ايراني تاكيد كرد و گفت: مسوولان عراق خواستار ايجاد نمايندگي شركتهاي توليدي ايران در آن كشور شدند.
وي به نياز عراق به صنايع تبديلي و غذايي به ويژه رب گوجه فرنگي، بسته بندي و فرآوري خرما، نساجي و روغن خوراكي اشاره كرد و افزود: مسوولان عراقي براي ساخت 10 شهرك صنعتي توسط خراسان رضوي ابراز علاقه كردند.
او گفت: در اين سفر آمادگي خود را براي ساخت يك كارخانه توليد سيمان با ظرفيت يك ميليون و 500 هزار تن و بازسازي كارخانه ذوب آهن اعلام كرديم و توافقهاي اوليه صورت گرفت.
وي ايجاد نمايشگاه دايم عرضه كالاهاي ايراني در عراق و برگزاري جشنواره فروش را از مطالبات جدي مسوولان عراق عنوان و بيان كرد: نمايشگاه كالاهاي ايراني در بغداد و جشنواره هاي فروش نيز با اولويتهاي حله، نجف، كربلا و بصره برگزار مي شود.
او به وضعيت نامناسب خاك، آب و آفتاب در عراق براي كشاروزي اشاره و بيان كرد: به دليل دانش پايين كشاورزي و سرمايه گذاري در زيرساختهاي كشاورزي در عراق، زمينه براي فعاليت در حوزه زيرساختي كشاورزي، تسطيح عراضي و كانال كشي و زهكشي فراهم است.
وي تهيه امكانات و تجهيزات و نيروهاي مهندسي براي نقشه برداري و سوار كردن آب بر روي زمين، صنعتي كردن مرغداريها و توليد صنعتي گاو و گاوميش و آبزيان را از ديگر زمينه هاي مناسب فعاليت در عراق عنوان كرد.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه تصدي اماكن متبركه در عراق با دولت است گفت: توقع مسوولان عراق براي حضور ايران در طراحي صحن جديدي در كنار مسجد اصلي كوفه، زمينه مناسبي را براي ترويج معماري ايراني اسلامي فراهم آورده و بايد از آن بهره برداري شايسته اي صورت گيرد.
وي در اين نشست بر لزوم حضور بخش خصوصي در تمامي عرصه هاي اقتصادي موجود در عراق تاكيد كرد و
افزود: دولت قصد ورود به اين حوزه را ندارد و مي كوشد زمينه فعاليت بخش غيردولتي را فراهم آورد.ك/2
2713/1654/589/660
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن