تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805646390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر اساس گزارش مركز پژوهش‌ها؛ هيات دولت تكليف خود را براي تصويب46 آيين‌نامه قانون خدمات كشوري انجام نداده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بر اساس گزارش مركز پژوهش‌ها؛ هيات دولت تكليف خود را براي تصويب46 آيين‌نامه قانون خدمات كشوري انجام نداده است
خبرگزاري فارس: بر اساس بررسي مركز پژوهش‌هاي مجلس هيات وزيران به تكليف خود در خصوص وضع و تصويب 46 آيين‌نامه و تصويب نامه در مورد قانون مديريت خدمات كشوري عمل نكرده است.
به گــزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز پژوهش‌هاي مجلس، جزئيات عملكرد دولت در زمينه اجراي قوانين مصوب مجلس هفتم در مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي بررسي شد.
ايــن بــررسي صــرفا محــدود به مصــوبات هفتــمين دوره مجــلس شــوراي اسلامــي (از تــاريخ 7/ 3/ 1383 تا 6/ 3/ 1387 ) بــوده است. در اين دوره زماني، مجلس 338 قانون دائمي يا آزمايشي وضع كرده كه تا تاريخ (1/ 7/ 1387) همگي ابلاغ شده‌اند.
بر اساس اين بررسي از ميان 338 قانون ياد شده، مجلس در 69 قانون راجع به وضع آيين‌نامه اجرايي يا تصويب‌نامه از سوي هيات وزيران پيش‌بيني قانوني لازم را انجام داده، اما اين بررسي حكايت از آن دارد كه هيات وزيران در برخي موارد به تكليف قانوني خود در زمينه وضع مصوبات و آيين‌نامه‌هاي مربوط عمل نكرده يا در برخي موارد وضع مصوبه بعد از مهلت‌هاي مقرر قانوني انجام شده است.
همچنين قانون‌گذار براي 166 مورد از مصوبات خود طي دوره فعاليت مجلس هفتم مهلت اجرا تعيين كرده است كه در اين خصوص دولت به 45 مورد از مصوبات تاكنون عمل نكرده، به 48 مورد بعد از مهلت مقرر عمل كرده، در 60 مورد مهلت همچنان باقي است و البته در مورد 13 مصوبه نيز در مهلت مقرر قانوني به وظيفه خويش عمل كرده است.
اين بررسي همچنين بيانگر آن است كه قانون‌گذار در 221 مورد از مصوبات مهلت اجرا تعيين نكرده است كه در اين خصوص براي 83 مورد از مصوبات تاكنون تصويب‌نامه لازم صادر نشده و در 138 مورد نيز تصويب‌نامه مربوط صادر شده است.
خاطرنشان مي‌شود كه عدم تصويب آيين‌نامه‌هاي اجرايي يا تصويب نامه‌هاي مربوط در برخي موارد، آثار و تبعات مهمي در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در پي دارد. به عنوان مثال قانون برگزاري مناقصات از تاريخ 15/ 12/ 1383 لازم‌الاجرا شد، ولي 4 آيين‌نامه مهم و اساسي آن در نيمه دوم سال 1385 به تصويب هيات وزيران رسيد، در حالي كه اين قانون نقش مهم و كليدي در نحوه برگزاري معلامات در دستگاه‌هاي دولتي دارد و در نتيجه اين تاخير، حدود 5/ 1 سال دستگاه‌هاي دولتي و بخش غيردولتي در بلاتكليفي بسر برده‌اند.
قانون مديريت خدمات كشوري نمونه ديگري است. اين قانون در 15/ 9/ 86 لازم‌الاجرا شده است. به موجب ماده 119 اين قانون، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوط به اجراي مفاد اين قانون، حداكثر بايد ظرف مدت يك سال به استثناي مواردي كه در اين قانون براي آن زمان ديگري مشخص شده است به تصويب هيات وزيران مي‌رسيد، در اين قانون علاوه بر مواردي كه براي ساير مراجع و نهادها، ‌وضع مقررات تكليف شده است، هيات وزيران مكلف به وضع و تصويب 46 آيين‌نامه و تصويب نامه شده است كه تا 5/ 8/ 1387 حتي يك مورد از آنها نيز به تصويب هيات وزيران نرسيده است.
مركز پژوهشهاي مجلس با ارائه راهكار براي حل مشكل اعلام كرده است: با توجه به اين‌كه برخي از قوانين مصوب مجلس، بدون وضع آيين‌نامه اجرايي يا تصويب‌نامه از سوي هيات مديران قابليت اجرايي ندارند و فرايند قانون‌گذاري از پيشنهاد دستگاه مربوط ، طرح آن در هيات وزيران و تصويب آن در دولت شروع و به ارائه لايحه به مجلس و سير مراحل استصوابي آن ختم مي‌شود، لذا پيشنهاد مي‌شود دولت به منظور پيگيري روند يك لايحه (يا طرح ارائه شده از سوي نمايندگان) مرجعي را تعيين كند تا در زمان طرح موضوع در مجلس شوراي اسلامي، دستگاه مربوط، موظف به تهيه و تدوين آيين‌نامه‌ها و تصويب‌نامه‌هاي لوايح و طرح‌هاي در دست بررسي (به صورت مقدماتي) و ارائه نسخه نهايي آن به دولت پس از تصويب قانون شود تا از آن پس وقفه‌اي در روند و فرايند اجراي قوانين مصوب پيش نيايد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن