تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819301147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهترين انيميشن‌هاي توليد شده با موضوع اعتياد معرفي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بهترين انيميشن‌هاي توليد شده با موضوع اعتياد معرفي مي‌شوند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

بهترين انيميشن‌هاي توليد شده با موضوع اعتياد در دومين جشنواره سراسري اعتياد و رسانه كه ويژه رسانه‌هاي ديداري و شنيداري است برگزار مي‌شود، معرفي مي‌شوند.

به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره اعتياد و رسانه،‌ اين جشنواره از سه بخش «ديداري و شنيداري» با قالب كاري توليدات چندرسانه‌اي؛ بخش «شنيداري» با قالب‌هاي گفت‌وگو، ميزگرد، گزارش خبري، اخبار تحليلي، آيتم‌هاي كوتاه طنز و جُنگ راديويي و بخش «ديداري» نيز شامل گفت‌وگو، ميزگرد، مستند محض، مستند بازسازي، مستند گزارشي، مستند خبري، مستند داستاني، گزارش خبري، اخبار تحليلي، آيتم‌هاي كوتاه طنز و آيتم‌هاي كوتاه پويانمايي تشكيل شده است.

در اولين جشنواره اعتياد و رسانه كه سال گذشته برگزار شد؛ رسانه‌هاي مكتوب شركت داشتند؛ به همين دليل و براي اينكه رسانه‌هاي شنيداري و ديداري نيز به فعاليت در اين عرصه تشويق شوند؛ جشنواره دوم ويژه اين رسانه‌ها برگزار مي‌شود.

تقويت رابطه ميان ستاد مبارزه با مواد مخدر و رسانه‌ها، تقدير و تشكر از فعالان رسانه‌هاي ديداري و شنيداري در عرصه مبارزه با مواد مخدر و ارزيابي آثار توليد شده و نيز جهت دادن به توليدات و جريان‌سازي فرهنگي براي پرداخت جدي رسانه‌ها به مقوله مبارزه با مواد مخدر از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان صدا و سيما و دانشگاه هنر نهادهايي هستند كه در برگزاري دومين جشنواره اعتياد و رسانه با ستاد مبارزه با مواد مخدر مشاركت دارند.

***

جمشيد مشايخي:

جشنواره اعتياد و رسانه شروعي براي رسيدن به جامعه‌اي آرماني است

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مشايخي -بازيگر سينما و تلويزيون- در گفت‌وگو با ستاد خبري دومين جشنواره سراسري «اعتياد و رسانه» افزود: روشنگري جوانان و كليه مردم جامعه در برابر بلاي خانمان‌سوزي مانند اعتياد توسط رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌هاي ديداري؛ يكي از بهترين و تاًثيرگذارترين كاركردها را مي‌تواند داشته باشد.

وي افزود: رسانه‌هاي تصويري با رشد سريع تكنولوژي، مخاطبان بسياري از جمله جوانان را به خود جذب كرده و مي‌توان با بهره‌گيري از اين ابزار به تعريف مجدد فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي پرداخت و در برابر مساله اعتياد كه حربه دشمنان است، با تمام توان ايستادگي كرد.

بازيگر فيلم «شمعي در باد» به اصحاب رسانه توصيه كرد: با توجه به تاًثير فيلم و سريال بر انديشه، رفتار مخاطب و الگوبرداري جوانان از اين برنامه‌ها بايد در انتخاب فيلمنامه و ساخت فيلم دقت كرد و در توليدات خود به نحوي به بازتاب معضل اعتياد پرداخت كه به دور از هرگونه اغراق باشد تا بتوان شرايط را براي درك و شناخت صحيح مخاطبان از اين آفت فراهم كرد.

مشايخي مقابله با آسيب اجتماعي بزرگي مانند اعتياد و همچنين ترغيب مردم و به خصوص جوانان را به دوري از انواع مواد مخدر و ارائه الگوهاي مناسب از طريق برنامه‌هاي جذاب و آموزنده از سوي رسانه را از ديگر راه‌هاي ترويج فرهنگ مقابله با اعتياد برشمرد.

بازيگر سريال «بهشت گمشده» سلامت اجتماعي و فرهنگي هر جامعه را حفاظي براي آسيب‌هاي روحي جامعه دانست و افزود: كم شدن اعتياد در هر جامعه‌اي ضمن تاًثير بر سلامت اخلاقي جامعه و شخصيت افراد حاضر در آن، به آنها نقش دفاعي در برابر آسيب‌هاي فردي و اجتماعي را هديه مي‌دهد.

وي تاكيد كرد: بهترين راه اشاعه اين فرهنگ استفاده از تبليغات رسانه‌اي است. در اين ميان حضور ساير سازمان‌ها و نهادهاي اجتماعي و فرهنگي امري انكارناپذير است. برهمين اساس بايد با در نظر گرفتن اصول علمي و روانشناسي تبليغ و نيز عمل كردن به نظرات كارشناسان بكوشيم تا به موفقيت‌هاي بيشتري دست يابيم.

مشايخي در پايان، گفت: رسانه ديداري و شنيداري به عنوان نيرومندترين ابزار تبليغاتي بايد بكوشند تا با همه توان خود گام نخست را محكم بردارند تا در مسير رسيدن به اهداف، نه در راه بمانيم و نه در چاه بيفتيم.

***

رشيدي: رسانه‌ها توانايي كاهش معضل اعتياد را دارند

داوود رشيدي گفت: رسانه‌هاي جمعي با اطلاع‌رساني به‌موقع براي اعضاي جامعه، توانايي كاهش انحرافات اجتماعي را در خصوص اعتياد دارند.

به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره سراسري «اعتياد و رسانه»، داوود رشيدي گفت:‌يكي از كاركردهاي اساسي رسانه‌ها، اطلاع‌رساني از وقايعي است كه در محيط اجتماعي رخ مي‌دهد. رسانه‌ها با توجه به برخوردهاي از خصيصه‌هاي منحصر به‌فرد مانند سرعت انتقال اطلاعات در حجم وسيع، در تمامي ابعاد زندگي فردي و اجتماعي انسان‌ها نقش‌آفريني مي‌كنند.

وي افزود: رسانه‌هاي جمعي، چه ديداري و چه شنيداري، با اطلاع‌رساني به‌موقع و مناسب براي اعضاي جامعه، توانايي كاهش انحرافات اجتماعي را دارند و در اين ميان با آگاه‌سازي نسل جوان از خطرات موجود، در پيشگيري از انحرافات اجتماعي نقش مؤثري را ايفا مي‌كنند.

وي با تأكيد بر اين مسأله كه رسانه‌هاي جمعي با شناخت آسيب‌هاي اجتماعي و بازتاب آن به مخاطبان نسبت به افزايش و يا كاهش اعتياد، نقش آگاه‌كنند‌اي دارند،‌گفت:‌به طور مثال در مورد آسيب خانمان‌سوز اعتياد، رسانه‌ها با انتقال آمارها، جنس آسيب‌ اين معضل، نحوه آشنايي و راه‌هاي مقابله با آن مخاطبان خود را از خطرات اين مساله آگاه مي‌سازند تا ايشان براساس شناخت و پذيرش ارزش‌هاي پسنديده جامعه حركت كنند و در دام اين گونه از مصائب گرفتار نشوند.

بازيگر فيلم «تكيه بر باد» در ادامه خاطرنشان ساخت: رسالت رسانه‌ها ايجاب مي‌كند كه ابعاد، نوع و كيفيت شكسته شدن هنجارها و ارزش‌هاي اجتماعي را منعكس كنند تا اعضاي جامعه بتوانند با درك همه‌جانبه آنها؛ از شكسته شدن هنجارهاي مورد پذيرش جامعه جلوگيري كنند.

رشيدي همچنين تصريح كرد: وسائل ارتباط جمعي با بهره‌گيري از شگردهاي تبليغاتي و خلق آثار هنري مي‌توانند سياهي و كج‌روي‌ها را برجسته كرده و در ادامه ارزش‌هاي ملي و ديني را به مخاطبان القا كنند.

بازيگر فيلم «ترديد» با بيان اين كه وظيفه مهم كاركردي رسانه، آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني عمومي است، گفت: اطلاع‌رساني از وقوع جرائم و انحرافات اجتماعي،‌كيفيت وقوع، ابعاد و راه‌هاي لغزش افراد و در بعد ديگر ايجاد نفرت از وقوع انحرافات و جرائم اجتماعي از وظايف اصلي رسانه‌ها به ‌حساب مي‌آيد.

وي تأكيد كرد: هرگاه ارزش‌ها و باورهاي جامعه مصون بماند، وفاق و همبستگي اجتماعي بيشتر تضمين خواهد شد. بنابراين ارزش‌ها و باورها از مهم‌ترين عوامل همبستگي اجتماعي ميان افراد جامعه به حساب مي‌آيد.

رشيدي در پايان گفت: رسانه‌ها مؤظفند با تبيين ابعاد انحرافات، وفاق و همبستگي اجتماعي را بيشتر نمايان سازند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن