تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرطان يكي از سه علت اصلي مرگ در دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سرطان يكي از سه علت اصلي مرگ در دنيا
درحال حاضر سرطان يكي از سه علت اصلي مرگ در دنيا است كه بعد از تصادفات ترافيكي و بيماري هاي قلبي_عروقي قرار دارد و قاعدتا بخش قابل توجهي از مرگ و ميرهاي دنيا را به خود اختصاص مي دهد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، شاهين محمد صادقي رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در سومين كنگره سرطان هاي دستگاه گوارش واقع در تالار ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: درحال حاضر سرطان يكي از سه علت اصلي مرگ در دنيا است كه بعد از تصادفات ترافيكي و بيماري هاي قلبي_عروقي قرار دارد و قاعدتا بخش قابل توجهي از مرگ و ميرهاي دنيا را به خود اختصاص مي دهد. اين بدان معنا است كه هزينه هاي زيادي را هم به خودش اختصاص مي دهد و بسياري از افرادي را كه مي توانند براي جامعه و خودشان مفيد باشند از سلامت محروم مي كند و آن ها را به بار جامعه، خانواده ها و كشور اضافه مي كنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه پيشگيري بهتر از درمان است، ادامه داد: براي جلوگيري از بروز چنين مشكلي بايد به مسئله پيشگيري توجه كرد كه روش هاي زيادي هم در اين زمينه وجود دارد. بخشي از آن ها مربوط به فرهنگ جامعه است كه روش هاي تغذيه اي بايد صحيح شود.

افراد براي پيشگيري از ابتلا به سرطان بايد از برخي شرايط محيطي مانند قرار گرفتن زير نور خورشيد يا استفاده از مواد شيميايي مضر براي پوست پرهيز كنند.

محمد صادقي تصريح كرد: بخشي از برنامه هاي پيشگيري نيز در قالب برنامه هاي پزشكي و روش هاي درماني مقدور است كه در بسياري از موارد مي توان با روش هاي غربالگري در مراحل اوليه، بيماري را پيش از آن كه گسترش پيدا كند، شناسايي كرده و با يك درمان ساده در برخي اوقات، بيماران را درمان كرد و بهبود بخشيد. به عنوان مثال، انجام غربالگري در سرطان سينه يا معده با اندوسكوپي و كولون با كولونوسكوپي شدني است كه بايد در دانشگاه هاي علوم پزشكي در حوزه سلامت و بهداشت و درمان و در گروه هاي تحقيقاتي اين مسئله جا بيفتد كه اين كار تاحدي در جامعه انجام شده است و نياز به ابزاري دارد كه بايد فراهم شود.

وي در خاتمه خاطر نشان ساخت: طرح هاي غربالگري فراواني در كل كشور داريم كه مهم ترين آن ها عبارتند ازغربالگري در زمينه سرطان معده، روده بزرگ، تيروييد، پستان و مري. براي انجام غربالگري نيازي نيست كه مردم به دانشگاه ها مراجعه كنند بلكه پزشكان و مراكز تحقيقاتي دانشگاه ها سراغ آن ها مي روند و تنها لازم است كه مردم همكاري هاي موردنياز را با اين افراد داشته باشند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//116 - 90 - 44//www.BornaNews.ir
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن