تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815645548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندهان و پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش تاكيد كردند؛ نقش موثر اين نيرو در دفاع مقدس و آمادگي براي حضور در صحنه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرماندهان و پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش تاكيد كردند؛ نقش موثر اين نيرو در دفاع مقدس و آمادگي براي حضور در صحنه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اميران، فرماندهان و پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بر نقش اين نيرو در هشت سال دفاع مقدس به ويژه در هفته‌هاي ابتدايي جنگ تحميلي تاكيد كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) روز سه‌شنبه اولين همايش تجليل از حماسه‌سازان عمليات مرواريد در منطقه دوم دريايي بوشهر برگزار شد و سخنرانان اين همايش با تاكيد بر نقش نيروي دريايي ارتش در جنگ تحميلي و اثربخش بودن عمليات‌هايي نظير عمليات مرواريد، به بيان رشادت‌هاي سربازان نيروي دريايي ارتش و تقدير از آ‌ن‌ها پرداختند.

اين همايش در آستانه هفتم آذر روز نيروي دريايي و با حضور امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي رييس سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش، امير دريادار حسين اشرفي فرمانده منطقه دوم دريايي بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمين انصاري رييس اداره‌ عقيدتي ـ سياسي نيروي دريايي ارتش، جمع كثيري از پيشكسوتان و پرسنل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و خانوده‌هاي شهداي عمليات مرواريد برگزار شد.

با تمام توان سيادت ايران را در مرزهاي آبي كشور حفظ مي‌كنيم

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين همايش به توان اين نيرو در گذشته، حال و آينده اشاره كرد و اين نيرو را آماده حضور در صحنه دانست.

امير دريادار سياري گفت: امروز نيروي دريايي ارتش با داشتن نيروي انساني اراده محور و خلاق و استفاده از تجهيزات مدرن كه توسط متخصصان داخلي تهيه و توليد شده است، با تواني بيش از آن‌چه در گذشته داشته، آماده حضور در صحنه است.

وي خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش با داشتن نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كنار خود، اين توان را دارد كه از تمام 3 هزار كيلومتر مرز آبي كشور پاسداري كند.

سياري گفت: عمليات مرواريد دو هدف عمده نظامي و اقتصادي را در دنبال مي‌كرد كه اولين نتيجه آن انهدام بيش از دوسوم نيروي دريايي عراق و وارد آمدن خسارات سنگين مالي و انساني به ارتش آن كشور بود به طوري‌كه تنها پس از 68 روز از جنگ تحميلي بخش عمده‌اي از توان دريايي ارتش عراق را منهدم شد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در همين رابطه تاكيد كرد كه اگر كشورهاي ديگر از نظر مالي با دشمن ما كمك نمي‌كردند، آن‌ها نمي‌توانستند بيش از شش ماه جنگ را ادامه دهند؛ چراكه ضربه‌زدن به توان اقتصادي هر دشمني، او را از پا در مي‌آورد.

وي، قطع خطوط مواصلاتي عراق و بازنگه داشتن خطوط مواصلاتي خودي را به عنوان دو نتيجه ديگر عمليات مرواريد بيان و عنوان كرد: بيش از 90 درصد واردات و صادرات كشورها از طريق دريا صورت مي‌گيرد و ما توانستيم اين راه را بر عراق ببنديم. درباره‌ باز نگه داشتن خطوط مواصلاتي خودي نيز براي نمونه بايد گفت حتي يك لحظه هم در جنگ تحميلي، ورودي بندر امام بسته نشد.

سياري حفظ سيادت جمهوري اسلامي ايران و حفاظت از آب‌هاي درياي عمان، خليج فارس و تنگه‌ هرمز را ديگر ثمره‌ عمليات مرواريد دانست و تصريح كرد: امروز نيز اين حفاظت از كشور و حفظ سيادت آن وجود دارد و در آينده نيز وجود خواهد داشت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش اضافه كرد: عملكرد نيروي دريايي ارتش در هشت سال جنگ تحميلي ثمرات فراواني داشت، از جمله اين‌ كه 150 عمليات اسكورت در طول هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت و بيش از 300 ميليون تن كالاي غيرنفتي وارد كشور شد. در طول 2900 روز جنگ تحميلي، جزيره‌ خارك 2800 بار در وضعيت قرمز قرار داشت؛ ولي با اين وجود نيروي دريايي توانست به خوبي از آن حفاظت كند.

وي در ادامه با اشاره به آينده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز با صدور فرمان فرمانده معظم كل قوا، نيروي دريايي راه احياي خود را طي مي‌كند و اين افتخاري است براي اين نيرو كه همواره در آمادگي كامل به سر مي‌برد. اين راه را پيش خواهيم رفت تا در افق 1404 قدرت اول منطقه شويم.

سياري در ادامه با بزرگداشت رشادت‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران نيروي دريايي ارتش، بر حفاظت از دستاوردهاي اين نيرو از سوي سربازان امروز نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد.

«مرواريد» نقش بسزايي در آمادگي نيروهاي مسلح در آغاز و ادامه‌ جنگ تحميلي داشت

به گزارش ايسنا نماينده ولي فقيه و رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش نيز در مراسم روز گذشته در بوشهر حضور داشت و سخنراني كوتاه خود را با يادآوري رشادت‌هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در جنگ تحميلي آغاز و از اين‌كه به نقش ارتش در دفاع مقدس كمتر پرداخته شده است، انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي در اين رابطه اظهار كرد: آن‌طور كه بايد و شايد به نقش ارتش در جنگ تحميلي پرداخته نشده است و نيروي دريايي ارتش هم از اين قاعده مستثني نيست.

وي با بيان مطلب يادآورشد: در ابتداي انقلاب، نام وزارت جنگ به وزارت دفاع تغيير يافت تا به دنيا پيام داده شود كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي، سر جنگ با هيچ كشوري را ندارد و تنها به دنبال دفاع از خود است، ولي در چنين شرايطي بود كه دشمن با آمادگي كامل به كشور ما حمله كرد كه در پي آن فداكاري‌هاي سربازان نيروي دريايي ارتش و ديگر سربازان نيروهاي مسلح در روزهاي ابتدايي جنگ قابل توجه و تقدير است.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش نقش تفنگداران نيروي دريايي ارتش را در بخش‌هاي مختلف جنگ به‌ويژه در خرمشهر و به تاخير انداختن تسخير آن توسط دشمن، مهم و غير قابل انكار توصيف كرد.

علوي در ادامه به عمليات مرواريد اشاره كرد و گفت: انجام عمليات مرواريد ضربه‌هاي انساني، اقتصادي و رواني قابل توجهي به پيكره دشمن وارد كرد و در عين حال روح اعتماد به نفس و روحيه‌ توانمندي و غرور را در كالبد نيروهاي مسلح ايران دميد. وي اضافه كرد: عمليات مرواريد تنها يك عمليات صورت گرفته از سوي نيروي دريايي ارتش نيست، بلكه يك عمليات تعيين‌كننده و تاثيرگذار است كه نقش بسزايي در آمادگي نيروهاي مسلح كشور در آغاز و ادامه‌ جنگ تحميلي داشته است و ياد مرواريد و مرواريديان در تاريخ ما فراموش‌نشدني و ماندگار خواهد بود.

علوي هم‌چنين با قدرداني از برگزاري همايش تجليل از حماسه‌آفرينان عمليات مرواريد، اظهاركرد: يكي از دلاورمردان دريادل نيروي دريايي ارتش در زمان جنگ تحميلي كسي نيست جز امير دريادار سياري.

نيروي دريايي ارتش در بهترين وضعيت آمادگي خود است

در حاشيه‌ي اين همايش فرمانده‌ منطقه دوم دريايي بوشهر نيز در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نيروي دريايي ارتش را در بهترين وضعيت آمادگي خود دانست و عنوان كرد كه اين نيرو آمادگي مقابله با هرگونه تهديد را دارد.

امير دريادار حسين اشرفي افزود: اين نيرو از نظر بهبود شرايط خود، تكميل و به روز كردن سلاح‌ها و آوردن سلاح‌هاي جديد به عرصه‌ كارزار وضعيت بسيار خوبي دارد و اين آمادگي وجود دارد كه بتواند تهديدي را به خوبي خنثي كند و همين امر هم قدرت بازدارندگي ايجاد كرده كه كشورمان در امنيت كامل به سر ببرد.

وي درباره‌ ماموريت منطقه‌ دوم دريايي بوشهر نيز گفت: ماموريت ما در عرصه‌ درياست يعني هرجا كه تهديد وجود داشته باشد نيروي دريايي حضور دارد و ماموريت خود را انجام مي‌دهد.

فرمانده‌ منطقه دوم دريايي بوشهر همچنين به استراتژيك بودن اين منطقه اشاره كرد و افزود: در دريا، محل ماموريت، محل تهديد است و تفاوتي ندارد كه اين تهديد در كجاي آب‌هاي كشورمان باشد. هر كجا تهديدي عليه منافع كشور ما در درون آب‌ها باشد، اين ماموريت نيروهاي دريايي ارتش و سپاه است كه وارد عمل شوند.

اشرفي با اشاره به انجام عمليات مرواريد توسط نيروي دريايي ارتش در سال 1359، اظهار كرد: با انجام عمليات مرواريد توانستيم نيروي دريايي عراق را عملا از صحنه‌ دريا بيرون كنيم. اين عمليات اهميت زيادي دارد؛ چراكه پس از آن، نيروي دريايي عراق عملا نمي‌توانست حضور چنداني در جنگ داشته باشد.

وي محروم شدن عراق از شاهراه‌هاي تجاري را يكي از دلايل اهميت عمليات مرواريد دانست و ادامه داد: يكي از دلايل اهميت بالاي عمليات مرواريد كه كمتر هم به آن پرداخته مي‌شود اين است كه نيروي دريايي عراق را كاملا از منافعي كه مي‌توانست از دريا ببرد محروم كرديم.

تقدير از پيشكسوتان عمليات مرواريد و خانواده‌هاي شهداي آن عمليات

در ابتداي اين همايش، دريادار غلامعلي رزمجو كه در زمان انجام عمليات مرواريد در سال 59 مسووليت فرماندهي منطقه دوم دريايي بوشهر را به عهده داشت و دريادار عليپور حسين‌زاده فرمانده اسبق منطقه دوم دريايي بوشهر سخنراني‌هاي كوتاهي ايراد كردند. دختر ناوسروان شهيد ابراهيم پيرسياه‌كل نيز متني ادبي را در وصف پدر شهيد خود و شهداي ناوچه پيكان (كه پس از انجام عمليات مرواريد توسط ناوچه‌هاي موشك‌انداز عراق غرق شد) خواند.

در اين مراسم، از پيشكسوتان عمليات مرواريد و خانواده‌هاي شهداي آن عمليات با اهداي لوح تقدير، حلقه‌ گل و هدايايي تجليل شد.

دريادار حسين اشرفي، غلامعلي رزمجو، ناصر سرنوشت، مجتبي مسيحي، يوسف كرم‌پور، بهروز شيرين‌زاده، هوشنگ صمدي، علي پورحسين‌زاده، علي بختياري، معتمدي، مجيد پورعبدالله، مختار رشن‌وار و منوچهر مردانيان، پيشكسوتاني بودند كه در اولين همايش تجليل از حماسه‌سازان عمليات مرواريد از آنها تجليل شد.

همچنين از خانواده‌هاي شهيدان محمدابراهيم همتي، سيامك درخشان، ابراهيم پيرسياه‌كل، عباسي، پرويز سلطان بلاغي، ميرمسعود حسيني، شهباز آذري و صادق صادقي تقدير به عمل آمد.

تجديد خاطره حماسه‌سازان عمليات مرواريد

روز قبل از برگزاري اولين همايش تجليل از حماسه‌سازان عمليات مرواريد، پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش و خانواده‌هاي شهداي ناوچه پيكان با بازديد از ناوچه‌هاي كلاس پيكان و گرفتن عكسهاي يادگاري خاطرات روزهاي دفاع مقدس را براي خود زنده كردند.

افتتاح موزه‌ دفاع مقدس در منطقه‌ دوم دريايي بوشهر

به گزارش ايسنا، پس از برگزاري همايش، با حضور فرمانده‌ نيروي دريايي ارتش و جمعي از مقامات كشوري و لشگري، موزه‌ دفاع مقدس در منطقه‌ دوم دريايي بوشهر افتتاح شد.

در اين موزه برخي ادوات جنگي نظير زيردريايي‌ها، هاوركرافت، توپ‌هاي دريايي و كشتي و ناوچه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده شده است.

در مراسم افتتاح موزه دفاع مقدس، امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي رييس سازمان عقيدتي – سياسي ارتش، امير دريادار حسين اشرفي فرمانده‌ منطقه دوم دريايي بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمين انصاري رييس اداره‌ي عقيدتي – سياسي نيروي دريايي ارتش و جمعي از مقامات استاني بوشهر حضور داشتند.

كشتي پرسپوليس؛ بزرگ و ديدني

يكي از ديدني‌ترين بخشهاي اين موزه، بازمانده‌ كشتي پرسپوليس - اولين كشتي فلزي ايران - است كه به همت كادر نيروي دريايي ارتش از عمق 70 متري آب‌هاي خليج فارس خارج شده و در اين موزه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده شده است.

دليل موقعيت استراتژيك بندر بوشهر، صنيع الدوله كشتي پرسپوليس را به دستور ناصرالدين شاه در سال 1885 ميلادي (1303 ه.ق) از آلمان خريداري كرد.

پوشش بدنه اين كشتي، زره فولادي و سرعت آن 10 گره دريايي بوده است و با هدف برقراري امنيت در كرانه هاي شمالي خليج فارس و مقابله با شورشگران و دزدان دريايي خريداري شده بود.

اولين ناخداي ايراني كشتي پرسپوليس ناخدا ابراهيم دريايي و سپس ناخدا عباس دريانورد بودند.

به دليل نبودن تعميرگاه كشتي در سواحل ايران ، كشتي پرسپوليس سالي يك بار براي تعميرات به بندر بمبئي هند فرستاده مي شد كه به دليل بالا بودن هزينه هاي اين كار ، اين كشتي مدت ها در بوشهر متوقف شد و زماني كه براي خرده زدايي و رنگ آميزي به جزيره عباسك (نگين فعلي) انتقال يافت به دليل نبود امكانات، براي سال ها به گل نشست.

در آبان سال 85 هجري شمسي پس از تلاش سه ماهه غواصان منطقه دوم دريايي بوشهر ، كشتي پرسپوليس از عمق 70 متري آب بيرون آورده شد.

وزن اين كشتي حدود 400 تن بوده كه به دليل همين وزن بالا، كار انتقال آن از زير آب به سطح خشكي با بهره گيري از تكنولوژي خاصي انجام شده است.

پس از پايان اين همايش، برخي از خانوده‌هاي شهدا كه در مراسم حضور داشتند مشكلات خود را با امير سرتيپ سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در ميان گذاشتند.

اين همايش با اجراي ترانه و پخش كليپ‌هاي مربوط به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همراه بود.

پس از اتمام برنامه بسياري از پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش از امير دريادار سياري به خاطر اهميت دادن به پيشكسوتان دفاع مقدس و انجام كارهايي نظير برگزاري اين همايش تشكر كردند.

تهيه گزارش از خبرنگار ايسنا: حسين هرمزي

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن