تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اعلام جزئيات طرح جامع ترافيك تهران در شوراي عالي ترافيك اعلام شد: تكليف طرح تا ديماه مشخص مي‌شود اولين جلسه كميته ويژه ساماندهي ترافيك پايتخت هفته آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با اعلام جزئيات طرح جامع ترافيك تهران در شوراي عالي ترافيك اعلام شد: تكليف طرح تا ديماه مشخص مي‌شود اولين جلسه كميته ويژه ساماندهي ترافيك پايتخت هفته آينده


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران روز گذشته در شوراي عالي ترافيك كشور مطرح و مقرر شد كميته كارشناسي شوراي عالي ترافيك اين طرح را بررسي و حداكثر تا پايان آذرماه نتيجه را به شورا ارائه كند و شورا نيز در اولين هفته دي‌ماه با حضور وزير كشور و شهردار تهران طرح جامع حمل و نقل و ترافيك پايخت را تعيين تكليف كند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس بوربور، معاون عمراني وزير كشور و رييس شوراي عالي ترافيك كشور در هفتاد و چهارمين جلسه اين شورا با اشاره به اينكه ترافيك تهران همه را مشغول كرده و هم‌اكنون در دولت ومجلس عزمي جدي براي رفع آن وجود دارد، گفت: متاسفانه عمر مردم در ترافيك پيچيده شده است.

وي افزود: حل مشكل ترافيك كار يك نفر نيست و همه بايد با هم در اين زمينه مشاركت كنند.

معاون عمراني وزير كشور با اشاره به سابقه طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران گفت: اين طرح كه توسط شهرداري تهران تصويب شده پس از تصويب شوراي شهر تهران حدود يكماه قبل و زمان وزارت «كردان» به وزارت كشور ارائه شد و كليات اين طرح حدود 2 هفته قبل در اختيار شوراي عالي ترافيك كشور قرار گرفت.

وي افزود: 8 جلد علاوه بركليات اين گزارش نيز حدود ساعت 15 روز گذشته در اختيار شوراي عالي ترافيك قرار گرفت و از اعضاي شورا خواستيم در جلسه اضطراري صبح اين طرح را بررسي كنند.

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران در تشريح طرح جامع ترافيك تهران:

97 درصد پارك‌هاي تهران حاشيه‌اي است

شمار موتورسيكلت‌هاي تهران به 300 هزار دستگاه كاهش مي‌يابد

115كيلومتر بزرگراه جديد در پايتخت احداث مي‌شود

به گزارش ايسنا، در ادامه اين گزارش مهندس عراقي، نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران كه مشاور تهيه كننده اين طرح بود به اعلام جزئيات طرح حمل ونقل و ترافيك پايخت پرداخت و گفت: پيش از اين طرح، طرح جامع تهران مصوب آذر 1347، طرح ترافيك و حمل نقل تهران كه توسط مهندسين مشاور سوفرتو تهيه شد، طرح حفظ ساماندهي تهران مصوب سال 1366، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك تهران، طرح توسعه حمل و نقل ريلي تهران و طرح كاهش آلودگي شهر تهران وجود داشت و طرح‌هاي فرادست در اين بخش نيز شامل چشم‌انداز ايران، سياست‌هاي كلي نظام جمهوري اسلامي در بخش حمل و نقل، قانون برنامه چهارم، تبصره 13 قانون بودجه سال 85 و طرح جامع شهر تهران مصوب سال 1385 بود.

به گفته وي چشم‌انداز طرح در سال 1404 شهر تهران را داراي سيستم حمل و نقلي مي‌داند كه كيفيت زندگي و فعاليت ساكنان آن را به حد استانداردهاي جهاني ارتقاء مي‌دهد.

جمعيت تهران از 1335 تا 1385 حدود 500 درصد رشد داشته است

97 درصد پارك‌هاي تهران حاشيه‌اي است

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران وضع موجود اشاره كرد و گفت: مهمترين پارامتر تاثيرگذار در سفرها، «جمعيت» است كه آمارها نشان مي‌دهد طي سال‌هاي 1335 تا 1385 جمعيت تهران با 500 درصد رشد مواجه بوده است.

وي با اشاره به اينكه در شهر تهران پيك ترافيك صبحگاهي متراكم و بعدازظهرها پراكنده است افزود: آمارها نشان مي‌دهد در سال 86 روزانه 15 ميليون سفر و 19 جابجايي در تهران صورت گرفته و سفرهاي شخصي با 3/42 درصد بيشترين سفرهاي روزانه را به خود اختصاص مي‌دهد پس از آن سفرهاي نيمه‌عمومي با 5/31 درصد، عمومي 6/25 درصد و ساير سفرها با 6/0 درصد بوده است.

عراقي طول شبكه بزرگراهي تهران 374 كيلومتر و طول مترو را 90 كيلومتر عنوان كرد و گفت: متاسفانه آمارها نشان مي‌دهد 97 درصد پارك در تهران حاشيه‌اي است كه اين رقم معادل 636 هزار فضاي پارك است؛ از سوي ديگر تنها 3 درصد از پارك‌ها در پاركينگ‌ها انجام مي‌شود كه اين رقم معادل 30 هزار فضاي پارك است. همچنين ميزان تقاضاي پاركينگ در شمال تهران بيشتر از مناطق جنوبي است.

وي با اشاره به اينكه در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران محدوده بررسي استان تهران در نظر گرفته شده است گفت: طبق قانون بايد سهم سفرهاي عمومي به 75 درصد افزايش يابد.

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با بيان اينكه حمل و نقل عمومي شامل متر و اتوبوس در جهان سهمي بيش از 40 درصد دارد، افزود: در افق طرح سهم سفرهاي شخصي 25 درصد، عمومي 55 درصد شامل 30 درصد مترو، 22 درصد اتوبوس و 3 درصد ميني‌بوس و 20 درصد نيمه‌عمومي شامل 15 درصد تاكسي و 5 درصد ون ديده شده است.

با مديريت تقاضاي سفر 9/13 درصد از سفرهاي تهران روزانه كاسته مي‌شود

جابجايي روزانه در پايتخت در سال 1404 به بيش از 25 ميليون مي‌رسد

شمار موتورسيكلت‌هاي تهران به 300 هزار دستگاه كاهش مي‌يابد

وي به مديريت تقاضاي سفر اشاره كرد و گفت: جمعيت تهران براي افق طرح يعني سال 1404 حدود 5/10 ميليون نفر پيش‌بيني شده كه آمارهانشان مي‌دهد با انجام راهكارهاي مديريت تقاضاي سفر بين 3/10 درصد تا 5/21 درصد از سفرهاي روزانه تا اين سال قابل كاهش است كه در اين طرح به طور متوسط 9/13 درصد كاهش سفرهاي روزانه پيش‌بيني شده است.

به گزارش ايسنا، عراقي با اشاره به اينكه در حال حاضر روزانه 3 ميليون و 384 هزار سفر با سيستم حمل و نقل عمومي در تهران انجام مي‌شود، گفت: در افق طرح اين رقم 9 ميليون و 900 هزار سفر ديده شده، از سوي ديگر تعداد سفرهاي شخصي كه هم‌اكنون 6 ميليون و 340 هزار سفر روزانه است بايد به 4 ميليون و 500 هزار سفر و سفرهاي نيمه‌عمومي نيز از 4 ميليون و 750 هزار سفر بايد به 3 ميليون و 600 هزار سفر در سال 1404 كاهش يابد.

وي به تفكيك سفر سالانه در افق طرح با اعمال مديريت تقاضا اشاره كرد و گفت: بر اين اساس براي موتورسيكلت 3 درصد سهم به تعداد 300 هزار دستگاه، سواري و وانت مسافري 22 درصد سهم به تعداد 2 ميليون دستگاه، قطار شهري 30 درصد سهم به تعداد 4 هزار و 400 رام قطار، اتوبوس شركت واحد 22 درصد سهم به تعداد 11 هزار دستگاه، ميني‌بوس خطي 3 درصد سهم به تعداد 4 هزار و 500 دستگاه، ون 5 درصد سهم به تعداد 11 هزار دستگاه و تاكسي از هر نوعي 15 درصد سهم به تعداد يكصد هزار دستگاه در نظر گرفته شده است كه بدين ترتيب عمر اتوبوس و ميني بوس استاندارد حداكثر در سال و ون و تاكسي حداكثر 5 سال در نظر گرفته شده است. همچنين اين تعداد وسايط نقليه روزانه 25 ميليون و 488 هزار جابه جايي را انجام مي دهد.

شمار خطوط قطار شهري تهران به 15 خط مي‌رسد

برج ميلاد با قطار شهري به نمايشگاه بين‌المللي متصل مي‌شود

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به شبكه قطار شهري تهران در افق سال 1404 اشاره كرد و گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران 8 خط درونشهري به طول 250 كيلومتر با 215 ايستگاه، 4 خط سريع‌السير به طول 179 كيلومتر و 62 ايستگاه و 3 خط مكمل به طول 31 كيلومتر و 25 ايستگاه براي تهران ديده شده است كه خطوط مكمل خطوط گردشگري بوده و به عنوان مثال يكي از آنها برج ميلاد به نمايشگاه بين‌المللي تهران متصل مي‌كند.

وي ادامه داد: بدين ترتيب طي سال هاي 1387 تا 1404 يعني يك دوره 18 ساله بايد 400 كيلومتر خط قطار شهري احداث شود كه بدين ترتيب سالانه بايد 22 كيلومتر خط قطار شهري ساخته شود.

***114 كيلومتر خط جديد ويژه اتوبوس در تهران ايجاد مي‌شود

***ميني‌بوسها ديگر در داخل شهر تهران تردد نمي‌كنند

عراقي به شبكه اتوبوسراني در پايان طرح جامع ترافيك تهران اشاره كرد و گفت: براين اساس تهران بايد 410 خط اتوبوسراني به طول 3 هزار و 800 كيلومتر با 11 هزار ناوگان مجهز شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر خطوط ويژه دو طرفه اتوبوسراني 28 كيلومتر و خطوط يكطرفه 53 كيلومتر است، افزود: 114 كيلومتر ديگر خط ويژه براي اتوبوسراني بايد تا افق 1404 احداث شود كه بدين ترتيب طول شبكه اتوبوسراني پايتخت 195 كيلومتر خواهد شد. از سوي ديگر 10 خط اتوبوس تندرو در تهران احداث مي‌شود.

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با اشاره به اينكه در افق طرح ديگر ميني‌بوس‌ها داخل تهران تردد نكرده و تنها حاشيه پايتخت را پوشش مي‌دهند افزود: بدين ترتيب 58 خط ميني‌بوسراني به طول يكهزار و 200 كيلومتر با 4 هزار و 500 دستگاه ميني‌بوس در تهران فعال خواهد بود.

متوسط سرفاصله پيشنهادي براي هر دستگاه اتوبوس 4 دقيقه مي‌شود

طول معابر تهران 203 كيلومتر افزايش مي‌يابد

115كيلومتر بزرگراه جديد در پايتخت احداث مي‌شود

به گزارش ايسنا، عراقي متوسط ضريب استفاده از اتوبوس‌ها را 50 درصد عنوان كرد و گفت: متوسط سرفاصله پيشنهادي براي هر دستگاه اتوبوس 4 دقيقه و سهم آن نيز 22 درصد پيش‌بيني شده است.

وي با اشاره به اينكه سه نوع تاكسي شامل تاكسي‌هاي دربستي، تاكسي‌هاي خطوط و تاكسي‌هاي ويژه براي سال 1404 در نظر گرفته شده است افزود: براين اساس طول شبكه تاكسي خطي سواري به 4 هزار كيلومتر و طول شبكه تاكسي خطي ون به يكهزار و 600 كيلومتر افزايش مي‌يابد.

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به شبكه معابر تهران اشاره كرد و گفت: براساس پيش‌بيني هاي صورت گرفته طول كل معابر تهران بايد با 203 كيلومتر افزايش تا سال 1404 به 2 هزار و 934 كيلومتر برسد كه از اين ميزان 115 كيلومتر بزرگراه خواهد بود.

413 هزار كمبود فضاي پارك در سال 1404

وي با اشاره به اينكه 15 پايانه در افق طرح براي تهران در نظر گرفته شده است افزود: در بخش پاركينگ نيز پيش‌بيني مي‌شود ميزان عرضه 9 ميليون و 750 هزار فضاي پارك باشد كه ميزان تقاضا 10 ميليون و 300 هزار فضاي پارك خواهد بود كه بدين ترتيب در افق طرح با 413 هزار كمبود فضاي پارك مواجه مي شويم.

نماينده شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با اشاره به اينكه تعداد ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران به 48 ايستگاه و سنجش صدا نيز به 68 ايستگاه افزايش مي‌يابد، افزود: همچنين 90 خط مكانيزه معاينه فني خودروهاي سبك و 12 خط ماكنيزه معاينه فني خودروهاي سنگين به همراه 70 خط مكانيزه معاينه فني موتورسيكلت نيز در طرح ديده شده است.

368 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه در تهران

تراكم جمعيت در هر كيلومتر مربع در تهران به 12هزار نفر مي‌رسد

سرعت وسايط نقليه به 8/36 كيلومتر بر ساعت افزايش يابد

سرفاصله تمام وسايط حمل و نقل عمومي در تهران به 5 دقيقه مي‌رسد

وي به طرح جامع دوچرخه و عابر پياده تا سال 1404 اشاره كرده و گفت: بر اين اساس شناسايي 368 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه و 2 هزارو 544 مقصد سفرهاي دوچرخه، بهبود دسترسي ايمن دانش‌آموزان به بيش از 1800 مدرسه در تهران و بهبود وضعيت 555 كيلومتر پياده‌روهاي شهر تهران نيز در افق طرح ديده شده است.

عراقي با اشاره به اينكه هم‌اكنون تراكم جمعيت در هر كيلومتر مربع در تهران 10 هزار و 680 نفر است افزود: اين در حاليست كه اين رقم در كشورهاي اروپايي 4 هزار و 283 نفر است كه پيش‌بيني مي‌شود در افق 1404 اين رقم به 12 هزارو 329 نفر افزايش يابد. از سوي ديگر مالكيت وسايل نقليه نيز هم اكنون 200 وسيله نقليه به ازاي هر يك هزار نفر تهراني است كه اين رقم در افق 1404 به 320 افزايش مي‌يابد اين در حالي است كه هم اكنون اين ميزان در كشورهاي اروپايي 448 وسيله نقليه است.

وي سرعت كنوني وسايل نقليه در تهران را به طور متوسط 2/25 كيلومتر بر ساعت عنوان كرد و گفت: اين در حاليست كه اين رقم در حال حاضر در اروپا 5/26 كيلومتر برساعت است كه پيش‌بيني مي‌شود كه اين رقم در پايان طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران يعني افق 1404 به 8/36 كيلومتر بر ساعت افزايش يابد. از سوي ديگر سرعت وسايط نقليه عمومي در تهران هم اكنون 8/15 كيلومتر بر ساعت است كه اين رقم در كشورهاي اروپايي 5/25 بوده و در افق 1404 در تهران پيش بيني مي‌شود اين ميزان 3/20 كيلومتر بر ساعت برسد. از سوي ديگر سرفاصله تمام وسايط حمل و نقل عمومي از 7 دقيقه كنوني به 5 دقيقه در پايان طرح كاهش مي‌يابد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه محبيان، از معاونت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز گفت: بايد تكاليف سازمان‌هاي غيرشهرداري در طرح جامع ترافيك تهران به طور مشخص ديده شود.

مهندس فرجامي، از معاونت وزارت مسكن و شهرسازي نيز تاكيد كرد: مديريت يكپارچه حمل و نقل به طور مشخص در اين طرح ديده نشده است.

دكتر امي، نماينده سازمان حفاظت محيط زيست نيز با تاكيد بر اينكه كاهش سفرهاي شهري از طريق موتورسيلكت با توجه به آلايندگي و خطرات آن بايد در دستوركار قرار گيرد، افزود: ايجاد شهرهاي مجازي و مديريت هوشمند ترافيك نيز ضروري است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي:

يك شبكه تلفيقي يكپارچه براي حمل و نقل تهران ضروري است

تعداد شهريك‌هاي اقماري تهران بايد افزايش يابد

طول خطوط اتوبوسراني پيش‌بيني شده بايد افزايش يابد

معابر ويژه‌اي براي موتورسيكلت‌ها بايد درنظر گرفته شود

سردار رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز گفت: تهران بزرگ با اين وضعيت پيچيده نيازمند يك طرح جامع‌محور اساسي است و اينكه شهرداري و شوراي شهر اين طرح را آماده كردند بايد از آنها حمايت شده و طرح تقويت شود.

وي افزود: در عين حال مديريت يكپارچه و هوشمند در حمل و نقل و تعريف يك شبكه تلفيقي يكپارچه براي حمل و نقل تهران ضروري است از سوي ديگر در قانون توسعه حمل و نقل مديريت مصرف سوخت، مديريت جابه جايي بار مسافر در تهران و حومه به شهرداري تهران واگذار شده است كه در اين راستا به مسأله تقاضاي سفر در افق طرح توجه‌اي ويژه شود.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه تعداد شهرك‌هاي اقماري تهران كافي نيست افزود: بايد تعداد اين شهرك ها افزايش يابد تا جمعيت تهران را به اين بخش ها سرريز كنيم. از سوي ديگر مسأله ميزان سفر نيز بايد به دقت بيشتري در طرح ديده شود.

وي با اشاره به اينكه بر اساس قانون جامع حمل ونقل و مديريت مصرف سوخت و قانون برنامه چهارم بايد تا سال1391 سهم حمل و نقل عمومي در تهران به 75 درصد افزايش يابد افزود: اين در حاليست كه در طرح جامع وحمل و نقل و ترافيك تهران رسيدن به سهم 75 درصدي حمل و نقل عمومي در پايتخت تا افق 1404 ديده شده است كه اين امر بايد براساس قوانين مصوب اصلاح شود تا تناقضي در اين خصوص ايجاد نشود.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه ميزان كاهش سفر در افق 1404 در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران كم ديده شده است، افزود: در حالي ميانگين ساخت مترو سالانه در اين طرح 22 كيلومتر ديده شده است كه به نظر مي‌رسد رقم منطقي و قابل دست يافت آن 15 كيلومتر باشد. از سوي ديگر طول خطوط اتوبوسراني حدودا 150 كيلومتر كمتر ديده شده است كه ضروري است طول خطوط تندروي اتوبوسراني حتما افزايش يابد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد براي موتورسيكلت‌ها در اين طرح معابر ويژه‌اي در نظر گرفته شود افزود: اين امر مي‌تواند در كنترل اين وسايط نقليه نقش موثري ايفا كند. همچنين سرعت حمل و نقل عمومي در افق طرح 20 كيلومتر ديده شده است كه با اين رقم‌ها نمي‌توان مشكل ترافيك تهران را حل كرد.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش تعداد خطوط مترو در پايتخت گفت: تنها بخشي از خطوط مصوبه دارد و براي مابقي آنها بايد شهرداري تهران مصوبه شواري عالي ترافيك را بگيرد.

افندي‌زاده:

سهم موتورسيكلت‌ها در حمل و نقل 4 درصد كاهش مي‌يابد

شهروندان مي‌توانند با كمتر از 400 متر پياده‌روي به نزديكترين سيستم حمل و نقل عمومي برسند

دكتر افندي‌زاده، از معاونت وزارت راه و ترابري نيز كه پيشتر مديرعامل شركت جامع مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران بود نيز در اين جلسه نيز گفت: سهم موتورسيكلت‌ها از حمل و نقل تهران از 7 درصد كنوني بايد به سه درصد در سال 1404 كاهش يابد. از سوي ديگر استفاده از سيستم‌هاي هوشمند نيز در اين طرح ديده شده و شهروندان مي‌توانند با كمتر از 400 متر پياده روي از در منازل به نزديك ترين سيستم حمل و نقل عمومي برسند.

طلا، فرماندار تهران نيز در اين جلسه گفت: متاسفانه معابر تهران هم اكنون قفل شده است و بايد دقيقا مشخص شود در كجاي طرح تدابير ويژه براي حل مشكل ترافيك آمده است.

شفيعي، دبير شوراي عالي ترافيك كشور نيز با اشاره به تشكيل كميته فني شوراي عالي ترافيك در تاريخ‌هاي دوم و پنجم آذرماه سال جاري براي بررسي طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران گفت: بر اين اساس مقرر شد اين طرح در جلسات بعدي اين كميته بررسي و نتيجه نهايي به شوراي عالي ترافيك علام شود.

به گزارش ايسنا، چمران رييس شوراي شهر تهران در پاسخ گفت كه اين طرح 21 خرداد ماه به فرمانداري تهران ارائه داده شده و فكر كرديم دست شوراي عالي ترافيك مي‌رسد اما نرسيد و لذا مجبور شديم در پي درخواست شوراي عالي ترافيك نسخه جداگانه‌اي براي اين شورا ارسال كنيم.

در ادامه اين جلسه بوربور، معاون عمراني وزير كشور خواستار بررسي بيشتر طرح شد كه چمران پاسخ داد: اينكه بررسي طرح استمرار يابد بايد سقفش مشخص شود.

معاون ترافيك شهردار تهران:

قرار نبود ريز مطالعات ارايه شود

بايد سقف ارسال ديتاهاي ما به شوراي عالي ترافيك مشخص شود

تشكري هاشمي، معاون ترافيك شهردار تهران در اين جلسه نيز گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران پس از تصويب در شوراي شهر در جلسه‌اي در فرمانداري با حضور نمايندگان شوراي عالي ترافيك مطرح و توضيحات لازم از سوي شهرداري تهران ارائه شد.

وي با اشاره به اينكه قرار نبود مطالعات ريز اين طرح ارائه شود افزود: روز گذشته ساعت 14 از ما خواستند كه ما ريز مطالعات را ارائه كنيم و ما هم فرستاديم اگر آقايان زودتر مي‌گفتند ما زودتر برايشان ارسال مي‌كرديم.

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران زمان‌بندي اجرا دارد افزود: در عين حال بايد سقف ارسال ديتاهاي ما به شوراي عالي ترافيك مشخص شود چرا كه نگرانيم طرح جامع دچار طولاني شدن وقت شده و فرصت طلايي را از دست بدهيم.

بوربور:

طرح جامع ترافيك تهران از نظر شورا براي تصميم‌گيري نهايي قانع‌كننده نبود و بايد بيشتر بررسي شود

بوربور، معاون عمراني وزير كشور نيز در ادامه گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران از نظر شوراي عالي ترافيك براي تصميم نهايي قانع كننده نبود و قرار شد جلسات بعدي را حداكثر همين ماه در كميته‌ي فني تشكيل شده و در اولين هفته دي ماه جلسه با حضور وزير كشور و شهردار تهران در اين خصوص تشكيل و تصميم‌گيري نهايي صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، در ادامه هفتاد وچهارمين جلسه شوراي عالي ترافيك كشور موضوع نامه ستاد حمل و نقل و سوخت به وزارت كشور در خصوص تشكيل «كميته ويژه ساماندهي حمل و نقل و ترافيك تهران» مطرح شد كه سردار رويانيان، رييس ستاد حمل و نقل ومديريت سوخت در خصوص اين نامه گفت: 6 تا 7 تكليف براي تهران در قانون توسعه حمل و نقل و ترافيك ديده شده است كه در اين راستا نامه‌اي به وزارت كشور ارسال و اعلام شده كميته ويژه براي اجراي قانون توسعه حمل و نقل و سوخت در تهران تشكيل شود.

وي با اشاره به اينكه 14 سوال كتبي از شهردار تهران در خصوص چگونگي برنامه‌ريزي براي اجراي قانون توسعه حمل ونقل و سوخت در پايتخت در تاريخ 30 مهرماه ارسال شده است، افزود: روز گذشته هم براي اين نامه پيرو زده‌ايم كه متاسفانه هنوز شهرداري تهران جواب نامه ما را نداده است.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌كرديم در آينده نزديك تهران دچار گره‌هاي ترافيكي شود افزود: براي آغاز عملياتي كردن قانون توسعه حمل و نقل نيازمند كارگروهي بوديم كه هماهنگي‌هاي اوليه آن انجام شده و سريعا اعلام كرديم كه اين كارگروه تشكيل شود.

وي با اشاره به اينكه طرح ترافيك تهران با اهداف قانون توسعه حمل و نقل وسوخت يكي است، افزود: تهران هرچه سريعتر بايد با تشكيل اين كارگروه مشكلات خود را در حمل و نقل ترافيك حل كند.

در ادامه بوربور، معاون عمراني وزير كشور نيز گفت: اين كميته ويژه از هفته آينده تشكيل جلسه مي‌دهد.

رييس شوراي شهر تهران:

نگرانيم موضوع ترافيك تهران به يك بحث امنيتي در كشور تبديل شود

آيين‌نامه استفاده از حساب ذخيره ارزي براي شهرداري‌ها برعكس قانون شد

چمران، رييس شوراي شهر تهران نيز در ادامه گفت: نگرانيم موضوع ترافيك تهران به يك بحث امنيتي در كشور تبديل شود.

وي با ابراز نگراني از تشكيل كميته‌هاي مختلف گفت: متاسفانه آيين‌نامه استفاده از حساب ذخيره ارزي براي شهرداري‌ها برعكس قانون شد به شكلي طبق قانون شهرداري‌ها مي‌توانستند از حساب ذخيره ارزي استفاده كنند اما اين آيين‌نامه جلوي آنها را گرفت.

چمران ادامه داد: هدف اصلي اين است كه طرح در طرح نشود.

معاون ترافيك شهردار تهران:

با گذشت 9 ماه از سال هنوز سهم تهران از بودجه قانون حمل و نقل و سوخت كشور در سال 87 هنوز تعيين نشده است

تشكري هاشمي، معاون ترافيك شهردار تهران نيز در ادامه با اشاره به دريافت كمك‌هاي شهرداري تهران از محل قانوني حمل و نقل سوخت كشور گفت: متاسفانه امسال به غير از 130 ميلياردي كه به مترو دادند و 500 دستگاه اتوبوسي كه اخيرا به ما واگذار شد كمك ديگري از بودجه 4هزار ميليارد توماني توسعه حمل ونقل عمومي دريافت نكرديم.

وي افزود: هم‌اكنون در برج 9 هستيم اما سهم تهران از بودجه قانون حمل و نقل و سوخت كشور در سال 87 هنوز تعيين نشده است.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور:

بهتر است شهرداري تهران پاسخ نامه ما را بدهد و نيازمندي‌ها را دقيق‌تر اعلام كند

سردار رويانيان، رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در پاسخ به تشكري گفت: از بودجه مصوب مجلس تنها 35 درصد تخصيص يافته كه اين بودجه نيز در شهرهاي مختلف توزيع شده است.

وي ادامه داد: بهتر است شهرداري تهران پاسخ نامه ما را بدهد و نيازمندي‌ها را دقيق‌تر اعلام كند.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه طرح جامع ترافيك تهران براي ما محترم است، افزود: اجراي قانون توسعه حمل و نقل نيز در جهت همين طرح است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه نيز موضوع احداث قطار ريلي بين بوشهر و شهر جديد عاليشهر مطرح و مصوب شد اجراي اين طرح با نظرات افندي‌زاده، معاونت وزير راه و ترابري صورت گيرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن