تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816279104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزيرآموزش‌وپرورش: چرا براي رفع كمبود مربيان پرورشي بسيج نمي‌شويد؟! اگر آموزش‌وپرورش ريشه ديني نداشته باشد، به انحراف مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزيرآموزش‌وپرورش: چرا براي رفع كمبود مربيان پرورشي بسيج نمي‌شويد؟! اگر آموزش‌وپرورش ريشه ديني نداشته باشد، به انحراف مي‌رود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش و عضو ستاد همكاري‌هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش، مشاركت بيشتر حوزه‌هاي علميه در تحقق اهدف معاونت پرورشي را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، سيد مهدي اميني طي سخناني در دومين نشست هم‌انديشي سالانه‌ دبيران كميته‌هاي استاني ستاد همكاري‌هاي آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه كه روز چهارشنبه در اردوگاه شهيد باهنر تهران آغاز به كار كرد، با تاكيد بر اين كه براي تحقق تفكر ناب اسلامي در آموزش و پرورش بايد به سراغ متخصصان امر رفت، اساس كار در آموزش و پرورش را تربيت خواند و افزود: مبناي اين تربيت بايد معنويت و معرفت باشد و در اين مسير بايد مراقب باشيم تا راه را به اشتباه نرويم.

معاون وزير آموزش و پرورش با اعلام اين ‌كه اعتقاد داريم، متخصصان دين در حوزه‌هاي علميه هستند، افزود: با اين نگاه، مهم‌ترين حوزه‌ مورد توجه در آموزش و پرورش، پرورشي و تربيت‌بدني است كه اگر اين حوزه ريشه‌ در بنيان ديني نداشته باشد، به انحراف مي‌رود.

معاون وزير آموزش و پرورش همچنين با تاكيد بر اين‌ كه در بهره‌گيري از تعليمات ديني بايد از واسطه‌ها پرهيز كرد، افزود: آموزش و پرورش به‌ خصوص در معاونت پرورشي و تربيت‌بدني، بايد بيشترين پيوستگي و ارتباط را با حوزه‌هاي علميه داشته باشد.

اميني با بيان اين ‌كه ارتباط حوزه‌هاي علميه بايد از حالت شعار خارج شود، گفت: ما در زمينه‌ منابع و مراجع تربيتي كمبود نداريم، اما در سطح مدرسه و براي عملياتي‌ كردن مباحث نظري با مشكلاتي مواجه هستيم.

وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره آموزش و پرورش گفت: بايد ساز و كارهاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

اميني گفت: اگر براي يك درس معلم نداشته باشيم، همه بسيج مي‌شوند كه اين كمبود را جبران كنند كه اين واكنش بايد نسبت به نبود مربيان پرورشي وجود داشته باشد.

معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش از حوزه‌هاي علميه خواست تا در حوزه‌ پرورشي ورود بيشتري پيدا كنند كه البته اين امر بايد با هماهنگي صورت گيرد.

وي افزود: ما مدارس را به مربيان پرورشي مجهز كرديم، اما اين پايان كار نيست، زيرا براي توفيق اهداف در زمينه‌ فعاليت‌هاي پرورشي بايد اول تعيين محتوا كنيم.

اميني با اشاره به توفيقات مربيان پرورشي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و در زمان جنگ تحميلي، اذعان كرد: متاسفانه بعد از جنگ، توجه ما به معلمان پرورشي كمتر شد و كارهاي حاشيه‌اي جاي كار اصلي آن‌ها يعني ارتباط مبتني بر محتواي ديني با دانش‌آموزان را گرفت.

وي ادامه داد: مربي امور تربيتي بايد به دانايي‌هاي مبتني بر تربيت ديني مجهز شود كه ما اين وجوه را در قالب 14 ساحت تربيتي شناسايي كرده‌ايم و از حوزه‌هاي علميه مي‌خواهيم كه آموزش و پرورش را در تعيين مصداق‌هاي ساحت‌هاي 14 گانه ياري دهند.

معاون وزير آموزش و پرورش، تربيت معلم به عنوان مربي پرورشي را حالت ايده‌آل جبران كمبود نيروي انساني در زمينه‌ آموزش‌هاي تربيتي عنوان كرد و گفت: مي‌توان با بهره‌گيري از معلمان متعهد و ارائه‌ آموزش‌هاي دو تا چهار ساله مربي پرورشي تربيت كرد.

وي در ادامه محتواي كتب درسي را مورد توجه قرار داد و از ذوعلم به عنوان مدير كل دفتر تاليف كتب درسي خواست تا محتواي كتاب‌هاي درسي را تحليل كند.

اميني با اشاره به ديدارهاي سازنده‌ مسوولان معاونت پرورشي با مراجع و دست‌اندركاران حوزه‌هاي علميه نيز افزود: اين نشست‌ها يافته‌هاي بسيار خوبي داشته است و براي عملياتي كردن اين يافته‌ها به كار فوري نياز داريم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن