تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820727137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كميته بهداشت روان عنوان شد؛پيش نويس قانون بهداشت روان آماده شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در كميته بهداشت روان عنوان شد؛پيش نويس قانون بهداشت روان آماده شد
مديركل دفتر سلامت رواني وزارت بهداشت گفت: شناسايي آسيبهاي اجتماعي به پيشبرد اهداف نظام سلامت كمك مي ‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمدباقر صابري زفرقندي در جلسه كميته كشوري بهداشت رواني كه امروز برگزار شد، گفت: توجه به مباحث سلامت روان شايد از حيطه وزارت بهداشت خارج باشد اما وظيفه قانوني، مديريت اين حوزه را ايجاب مي ‌كند.

وي ، توجه به مسايل ديني را از جمله مسائل مغفول مانده در بحث بهداشت روان عنوان كرد و افزود: بهره‌ گيري از پتانسيلهاي ديني و فرهنگي در كشور بسيار مهم است.

صابري زفرقندي گفت: در اين زمينه لازم است دغدغه‌ هاي مردم را باور و شناسايي كرده و در جهت ارتقاء سلامت رواني جامعه از آنها استفاده شود.

مديركل دفتر سلامت رواني وزارت بهداشت يادآورشد: در مقايسه با كشورهاي همسايه از بعد سلامت روان اقدامات زيادي انجام شده است اما بايد نسبت به آينده مردم احساس تكليف بيشتري كرد.

وي با عنوان اين مطلب كه شناسايي آسيبهاي اجتماعي از اهداف نظام سلامت است ، گفت: اين امر به پيشبرد اهداف نظام سلامت كمك مي كند.

در ادامه ، رئيس اداره سلامت روان وزارت بهداشت با اعلام ادغام بهداشت روان در خدمات بهداشت و درمان شهري و روستايي، از تدوين دستورالعمل‌ برنامه ملي مديريت پديده كودك آزاري خبر داد.

دكتر احمد حاجبي گفت: در چند سال گذشته بحث اورژانسهاي روانپزشكي با مشكلاتي روبرو بود، بر اين اساس در سال 82 در جهت بهينه سازي استانداردهاي سلامت روان در كشور تفكري ايجاد و برنامه‌هايي به صورت پايلوت در اصفهان اجرا شد در اين زمينه امسال نيز قصد داريم برنامه‌ هايي را به صورت پايلوت در سه بيمارستان اجرا كنيم.

وي با اشاره به كمبود تختهاي روانپزشكي در كشور، افزود: اجراي پايلوت طرح ارائه خدمات به بيماران رواني پس از ترخيص از بيمارستان از جمله برنامه‌ هاي وزارت بهداشت است. همچنين برنامه ‌هاي پيشگيري از خودكشي مبتني بر درمان افسردگي در گذشته در 4 دانشگاه انجام مي ‌شد كه در حال حاضر در 9 دانشگاه به بحث و بررسي گذاشته مي ‌شود. اين برنامه ‌ها از يك سال و نيم گذشته ارزشيابي شده و نتايج مطلوبي از آنها استخراج شده است.

رئيس اداره سلامت روان وزارت بهداشت يادآورشد: در بحث خصوصي يكي از مشكلات ثبت آمارهاي متفاوت است و بر اين اساس در نظر داريم حداكثر يك ماه و نيم تا دو ماه آينده سيستم ثبت خودكشي را در دو مركز به صورت پايلوت اجرا كرده و سپس به صورت كشوري اجرايي شود.

وي از ادغام خدمات بهداشتي-رواني در خدمات بهداشتي و درماني شهري و روستايي خبر داد و افزود: دستورالعملي تدوين شده كه متون آموزشي بهداشتي-رواني به تدريج و منطبق با پزشك خانواده‌ در سطح شهر و روستا بازبيني شود. بر اين اساس، استفاده از يك كارشناس بهداشتي-رواني در تيم پزشك خانواده‌ در نظر گرفته شده است. همچنين بازنگري خدمات بهورزان به منظور ارائه خدمات رواني از سوي اين افراد لازم است.

حاجبي با اشاره به برنامه‌ هاي وازرت بهداشت در جهت پيشگيري از پديده كودك آزاري، اظهارداشت: برنامه‌ هاي پيشگيري از پديده كودك آزاري در دست اجراست، ‌در اين زمينه دستورالعمل‌ رفتار كودك و مديريت پديده كودك آزاري به صورت برنامه ‌اي ملي تدوين شده و پس از تاييد اجرايي مي ‌شود.

وي در ادامه ساماندهي بهداشت رواني در بلايا را از ضروريات بهداشت روان در كشور خواند و اظهار داشت: در اين زمينه توزيع نيروهاي متخصص در مناطق بلاخيز لازم است. همچنين تدوين پيش نويس قانون بهداشت روان آماده شده و در دست اقدام است.
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن