تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز نمايشگاه نگارگري و تذهيب هنرمندان كردستاني در سنندج آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امروز نمايشگاه نگارگري و تذهيب هنرمندان كردستاني در سنندج آغاز شد
خبرگزاري فارس: نمايشگاه نگارگري و تذهيب هنرمندان كردستاني امروز در سنندج آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، نمايشگاه آثار هنرمندان نگارگر كردستاني در محل نگارخانه ارشاد شهر سنندج براي بازديد عموم و علاقمندان برپا شده است.
براساس اين گزارش، در اين نمايشگاه 27 اثر از اثرهاي بهرام مهربان كردستاني هنرمند رشته تذهيب و نگارگري كردستان و هنرمند ممتاز كشوري در اين رشته در معرض بازديد عموم قرار گرفته است.
اين گزارش مي‌افزايد: همچنين در اين نمايشگاه خانم‌ها رسا محمودي، هايده اشرفي، روناك سيد شهدايي و نسترن چهارياري از شاگردان مهربان كردستاني نيز آثار خود را نمايش گذاشته‌اند.
بهرام مهربان كردستاني در حاشيه برپايي اين نمايشگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در اظهار داشت: آثار ارائه شده بيشتر در سبك جديد و با پيروي از سبك محمدباقر آقاميري هنرمند صاحب نام كشور در اين رشته به تصوير كشيده شده است.
وي افزود: البته در كنار استفاده از تجربيات هنرمندان مطرح كشور هنرمندان جوان و با استعداد كردستاني در زمينه نگارگري و تذهيب كارهاي بديع و تازه‌ايي را خلق كرده‌اند.
مهربان كردستاني ادامه داد: به علت ظرافت كار در رشته نگارگري بايد عوامل فراواني از جمله استفاده از طرح‌هاي زيبا، مواد اوليه طراحي مناسب با كيفيت بالا و استفاده از علم روز اين رشته هنري مورد توجه قرارگيرد و نيز براي گسترش آن در ميان هنرمندان تلاش كرد.
اين هنرمند كردستاني به روي آوري هنرمندان نسل جديد به سمت اين رشته هنري اشاره كرد گفت: خوشبختانه در ساليان اخير استقبال مناسبي از اين رشته در ميان جوانان كردستاني مشاهده شده كه مي‌توان با راه‌اندازي مركز دانشگاهي معتبر در اين رشته هنرمندان توانا وبا تجربه‌ايي را به جامعه معرفي كرد.
وي كم‌توجهي مسئولان هنري استان را عامل اصلي دلسردي هنرمندان دانست و تصريح كرد: متاسفانه در ساليان اخير هنرمندان در بسياري از موارد با كم‌لطفي مسئولان هنري استان به ويژه از طرف شخص مدير كل ارشاد اسلامي استان روبرو بوده‌اند.
مهربان كردستاني خاطر نشان كرد: در هنگام برپايي نمايشگاه‌ها با وجود دعوت رسمي از وي به منظور بازديد از نمايشگاه‌هاي هنرمندان هنوز اقدام مناسبي از سوي وي به عمل نيامده است وبا بي‌توجهي از كنار اين موضوع گذشته است.
وي در پايان اظهار داشت: براي برپايي نمايشگاه‌ها حتي در مراكز دولتي از جمله نگارخانه ارشاد هنرمندان با صرف هزينه‌هاي شخصي اقدام به عرضه آثار خود مي‌كنند و از اين لحاظ نيز ارشاد به عنوان متولي فرهنگ و هنر در استان هيچ‌گونه كمكي به هنرمندان نمي‌كند.
انتهاي پيام/ب30
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن