تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820543550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو مركز مطالعات زنان: خشونت سبب كاهش اعتماد به نفس زنان در خانواده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو مركز مطالعات زنان: خشونت سبب كاهش اعتماد به نفس زنان در خانواده مي‌شود
خبرگزاري فارس: عضو مركز مطالعات زنان گفت: خشونت نخستين چيزي است كه سبب كاهش اعتماد به نفس زنان در خانواده مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حليمه عنايت سه‌شنبه شب در سالروز نفي خشونت عليه زنان در جلسه‌اي كه به همين بهانه تشكيل شده بود، اظهار داشت: مسئله‌اي كه توجه مجامع جهاني را به خود جلب مي‌كند، خشونت به زنان است كه اين خشونت در ابعاد مختلف دسته‌بندي شده و در همه جوامع در شكل‌هاي متفاوت وجود دارد.
وي خشونت را در انواع جسمي، رواني، اجتماعي و اقتصادي تقسيم كرد و افزود: زنان و كودكان، قربانيان انواع اين خشونت‌ها مي‌شوند و آثار اين سو رفتارها به نسل‌هاي بعد هم انتقال پيدا مي‌كند.
عنايت تصريح كرد: زناني كه مورد خشونت قرار مي‌گيرند، به انسان‌هايي افسرده، گوشه‌گير و منزوي تبديل مي‌شوند كه همين افسردگي يكي از اساسي‌ترين مشكلات رواني است.
عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز خاطرنشان كرد: 60 درصد افرادي كه در زندگيشان خشونت مي‌كنند،در دوران كودكي خود و در خانواده خشونت‌هايي را تحمل كرده و ديده‌اند و اين خشونت حالت يك چرخش را دارد و در زندگي نسل به نسل منتقل مي‌شود.
استاد جامعه‌شناسي دانشگاه دورتمند آلمان نيز با بيان اينكه روز جهاني نفي خشونت عليه زنان به نام سه خواهر مبارز كه توسط ديكتاتوري كشته شدند نامگذاري شده است، گفت: 70 تا 95 درصد خشونت در دنيا خشونت‌هاي جنسي و ناموسي است و مسائل متعددي، زنان را مجبور به تحمل خشونت خانوادگي مي‌كند.
طاهره آقا افزود: عوامل فردي، اقتصادي، اجتماعي، ايدئولوژيكي، قانوني و عرفي فراواني در كار است كه همگي دست به دست هم مي‌دهد تا ترك محيط زندگي خشن براي زن دشوار شود، زنان گاهي به خاطر ترس از تنهايي يا از دست دادن فرزندان،‌ آبروريزي، وابستگي اقتصادي، عدم حمايت از سوي خانواده خود و بسياري مسائل ديگر امكان جداشدن از همسر آزاردهنده خود را دشوار و ناممكن مي‌كند.
آقا اضافه كرد: قوانين مربوط به خانواده در كشور ايران بين زن و مرد نابرابري ايجاد مي‌كند و توانايي حمايت از زناني كه با مرداني خشن زندگي مي‌كنند را ندارد و خشونت به ابزاري براي اعمال قدرت در مردان تبديل شده است.
استاد جامعه‌شناسي دانشگاه دورتمند آلمان با اشاره به اينكه دولت مي‌تواند كاري كند كه مراكز مشاوره و خانه‌هاي حمايت از زنان تاسيس و دوره‌هاي آموزشي براي آنها گذاشته شود، گفت: با اين اقدامات آمار خشونت در خانواده‌ها كاهش پيدا كرده و اينگونه حمايت‌هاي قانوني از زنان نتيجه‌هاي مطلوبي را در پي دارد.
انتهاي پيام/ح20
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن