تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820541194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر خوب: فقط ما قدرت تغيير زندگي‌مان را داريم خبر بد: ما به تنهايي مسوول شرايط زندگي‌مان هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبر خوب: فقط ما قدرت تغيير زندگي‌مان را داريم خبر بد: ما به تنهايي مسوول شرايط زندگي‌مان هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

زندگي ما يك بد اقبالي يا نتيجه كوتاهي‌هاي پدر و مادر، همسر يا رييسمان نيست. اين واقعيت، هم خبري خوب و هم يك خبر بد را در بر دارد. خبر بد اين كه ما به تنهايي مسوول شرايط زندگي‌مان هستيم. خبر بسيار خوب اينكه ما و فقط ما قدرت تغيير زندگي‌مان را داريم و در هر لحظه مي‌توانيم اين انتخاب را داشته باشيم كه چنين كنيم.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ "متد تحول و توسعه" به نشاني http://diamethod.blogfa.com در ادامه به نقل از كتاب «سوال‌هاي درست» نوشته دبي فورد آورده است: به راستي انجام اين كار، بسيار ساده است. اگر مي‌خواهيم زندگي‌مان متفاوت باشد، فقط كافي‌ست كه انتخاب‌هاي متفاوتي داشته باشيم. بسياري از ما بنا بر عادت، راحت‌طلبي، ترس يا تنبلي به همان انتخاب‌هاي پيشين ادامه مي‌دهيم و آنگاه شگفت‌زده مي‌شويم كه چرا نتايج متفاوتي به دست نمي‌آوريم. در حقيقت، چنان سرگرم تلاش براي گذران زندگي هستيم كه حتي نمي‌فهميم انتخاب‌ها و فعاليت‌هايمان ترجمان اميدها و روياهاي ما نيستند.

ما بيش از حد گرفتار «انجام رساندن» زندگي روزانه هستيم و در نتيجه به آسان‌ترين، عادي‌ترين و هموارترين شيوه يا راه تن در مي‌دهيم؛ حتي اگر چنين مسيري ما را به جايي كه واقعا نمي‌خواهيم برساند. بسياري از ما بدون آگاهي و ابزارهايي كه براي تغيير مسير زندگي‌مان نياز داريم، هر روز را افتان و خيزان و در حد امكان خود به شب مي‌رسانيم. سپس وقتي بيدار مي‌شويم و درمي‌يابيم كه پس از سال‌ها كار كردن در جهت همان اهداف و آرزوها هنوز به جايگاه مورد نظر در زندگي نرسيده‌ايم، يكه مي‌خوريم.

بسياري از ما ارتباط ميان انتخاب‌ها، كارها و نتايج حاصل از آنها را نمي‌بينيم. ما به جاي پذيرش مسووليت درباره وضعيت كنوني كارها و روابطمان، در سرزنش ديگران استاد مي‌شويم و هنگامي‌كه زندگي ما آنچه انتظار داشتيم نشد، وانمود مي‌كنيم كه هر كمبودي تقصير ديگران است. شايد حتي به جاي نگريستن به انتخاب‌هايي كه به درستي ما را به جايگاه امروزمان رسانده‌اند، انگشت سرزنش خود را به سوي ديگران نشانه رويم. ما بدون آوردن آگاهي هشيارانه به انتخاب‌هايمان نمي‌توانيم در جهت بهبود شرايط گام برداريم و فقط به تكرار الگوهاي گذشته خود مي‌پردازيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن