تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خزاعي: ناكامي در حل عادلانه موضوع فلسطين بزرگترين شكست در تاريخ سازمان ملل است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خزاعي: ناكامي در حل عادلانه موضوع فلسطين بزرگترين شكست در تاريخ سازمان ملل است
خبرگزاري فارس: سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل، ناكامي در حل عادلانه و دائمي موضوع فلسطين را بزرگترين شكست در تاريخ اين سازمان برشمرد و رژيم صهيونيستي را جدي‌ترين تهديد براي صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي خواند.


به گزارش خبرگزاري فارس، «محمد خزاعي» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك روز گذشته طي سخناني در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه به مناسبت «روز بين‌المللي همبستگي با مردم فلسطين»‌ در حال برگزاري است، بار ديگر بر همبستگي مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران با مبارزات حق‌طلبانه مردم فلسطين تاكيد كرد.
نماينده جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: 60 سال از اشغال سرزمين فلسطين، آوارگي مردم بي‌پناه و بيگناه اين سرزمين و نابودي خانه و كاشانه آنها مي‌گذرد و كماكان فلسطيني‌ها آماج خشونت‌ها و حملات بيرحمانه صهيونيست‌ها قرار دارند، قتل و كشتار زنان و كودكان كماكان جريان دارد، بسياري از فلسطيني‌ها در دوران اشغال خارجي به دنيا آمده‌اند، در دوران اشغال زندگي كرده‌اند و در دوران اشغال، از دنيا رفته‌اند و همزمان مواجه با قتل عام، تعقيب و آزار، تنبيه دسته‌جمعي و محروميت از حقوق مشروع خود به ويژه حق زندگي در سرزمين مادري بوده‌اند.
وي افزود: در نتيجه اين اشغال و بر اساس گزارش كميته «اعمال حقوق لاينفك مردم فلسطين» 7 ميليون فلسطيني هم اكنون در آوارگي به سر مي‌برند و اين جمعيت، مسن‌ترين و بزرگترين گروه آوارگان در جهان را تشكيل مي‌دهد.بيش از 11 هزار فلسطيني از جمله صدها كودك و زن در شرايط بسيار سخت در زندان‌ها و يا بازداشتگاه‌هاي اسرائيل به سر مي‌برند. ضمن آنكه متاسفانه و براساس گزارش‌هاي موثق، حتي كودكان در دوره بازداشت خود در معرض شكنجه، ضرب و جرح و بدرفتاري اسرائيلي‌ها قرار دارند.
خزاعي در ادامه خواستار توجه جدي جامعه بين‌المللي به گزارش اين كميته شد كه سند روشني مبني بر جنايت تاريخي رژيم صهيونيستي عليه بشريت به شمار مي‌رود.
وي تصريح كرد: براساس گزارش كميته «اعمال حق لاينفك مردم فلسطين» از زمان شروع انتفاضه از سال 2000 تاكنون، حدود 700 هزار فلسطيني يا به عبارتي يك پنجم فلسطيني‌ها تحت تعقيب قرار گرفته، بازداشت شده و يا با حبس‌هاي موقت روبرو بوده‌اند و دست كم 5500 فلسطيني كشته و 32 هزار و 600 نفر زخمي و مصدوم شده‌اند.
سفير كشورمان افزود: متاسفانه وضعيت در سرزمين فلسطين طي سال‌هاي اخير نه تنها بهبود نيافته، كه بسيار دشوارتر شده و نقض بديهي‌ترين حقوق فردي و اجتماعي مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي ادامه يافته و اين در حالي است كه ارتش اسرائيل به عمليات نظامي در مراكز جمعيتي ادامه داده و باعث قتل و جرح بسياري از شهروندان عادي از جمله قتل عام 59 فلسطيني در تاريخ اول مارس 2008 فقط در طول يك روز شده است.
سفير و نماينده جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به محاصره و شرايط غيرانساني تحميل شده بر ساكنان نوار غزه و تاكيد بر گزارش سازمان ملل كه اعلام كرده است، بيش از 5/1 ميليون نفر از ساكنان منطقه در شرايط محاصره شديد قرار داشته، ارتباط آنان با جهان خارج قطع شده و از هر گونه آذوقه، مايحتاج،‌ دارو و درمان و حتي ابتدايي‌ترين امكانات بهداشتي و امنيتي محروم هستند، اضافه كرد: متاسفانه رژيم صهيونيستي در نقض آشكار حقوق بين‌الملل و قطعنامه‌هاي متعدد سازمان ملل متحد و در چارچوب سياست حفظ و تثبيت وضع موجود، به توسعه غيرقانوني شهرك‌ها و نيز احداث ديوار نژادپرستانه حائل ادامه داده و حكم ديوان دادگستري بين‌المللي را ناديده گرفته است.
سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل، در بخش ديگري از سخنان خود به انتظارات مردم فلسطين از سازمان ملل متحد، مجمع عمومي و شوراي امنيت براي توجه جدي‌تر به آلام و رنج عميق‌ آنها اشاره و تاكيد كرد: سؤال جدي مردم فلسطين اين است كه افرادي كه خود را به اصطلاح حامي حقوق بشر معرفي مي‌كنند، كجا رفته‌اند؟
وي افزود: اين يك طنز تلخ و تاسف‌آور است كه مدعيان حقوق بشر نه تنها نگران رنج‌هاي اين مردم مظلوم نيستند، بلكه حتي از جنايات فجيع طرف متجاوز حمايت به عمل مي‌آورند.
خزاعي با تاكيد مجدد بر مسئوليت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطين اظهار داشت:‌ ناكامي در حل عادلانه، موثر و دائمي اين مسئله بزرگترين شكست در تاريخ سازمان ملل متحد تلقي خواهد شد و چنين شكست و ناكامي باعث تقويت انگيزه‌هاي رژيم اسرائيل براي ادامه اشغال و تجاوز به سرزمين فلسطين و ساير سرزمين‌هاي اشغالي و به طور مشخص بلندي‌هاي جولان و سرزمين‌هاي لبنان خواهد شد.
سفير ايران در ادامه گفت: از نظر ما، مسئله فلسطين علت اصلي و ريشه‌اي بحران خاورميانه مي‌باشد و بديهي است صلح دائم و كامل فقط در صورت رعايت عدالت، رفع ظلم و اعاده كامل حقوق از دست رفته مردم فلسطين، به ويژه حق بازگشت آوارگان، پايان اشغالگري سرزمين‌هاي فلسطيني، سوري و لبناني‌ و ايجاد سازوكار دموكراتيك كه تمام مردم فلسطين امكان مشاركت در تعيين سرنوشت و آينده خود را پيدا كنند، ميسر خواهد شد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پايان سخنان خود با اشاره به اظهارات نماينده رژيم صهيونيستي اظهار داشت: باعث تعجب است نماينده رژيمي كه صدها كلاهك هسته‌اي توليد كرده و عضو NPT نبوده و متعهد به ساير سازوكارهاي بين‌المللي درباره سلاح‌هاي كشتار جمعي نيز نيست، چنين ادعاهاي بي‌پايه و اساسي را عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي‌كند كه ماهيت برنامه هسته‌اي آن كاملا صلح‌آميز بوده و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارشات متعدد خود، از جمله در آخرين گزارش، بر صلح‌آميز بودن آن تاكيد كرده است.
وي افزود: اين اقدام با هدف سوء استفاده از اين جلسه و انحراف توجه جامعه بين‌المللي از جنايات آن رژيم و اين واقعيت روشن صورت مي‌گيرد كه اسرائيل جدي‌ترين و فوري‌ترين تهديد براي صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي به شمار مي‌رود.
انتهاي پيام/خ
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن