تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820890058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيه درصدد اعزام سفير به ارمنستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تركيه درصدد اعزام سفير به ارمنستان است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

تركيه قصد دارد در يك اقدام بي‌سابقه بدون گشايش دفتر نمايندگي سياسي در ارمنستان، سفير تام الاختيار خود را به اين كشور اعزام كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در آسياي ميانه، روزنامه هايستان -چاپ ارمنستان- با اعلام اين خبر آورده است: در صورت وقوع چنين رويدادي عملا ارمنستان و تركيه روابط ديپلماتيك ميان خود را تاييد مي‌كنند.

به نوشته اين روزنامه، هم اكنون ميان ارمنستان و تركيه روابط سياسي وجود ندارد و مرز ميان دو كشور از سال 1993 به طور يكجانبه از سوي آنكارا مسدود شده است. تركيه براي برقراري روابط دوجانبه پيش شرط‌هايي دارد كه از جمله آنها انصراف ارمنستان از سياست به رسميت شناختن بين المللي قتل عام حدود يك و نيم ميليون نفر از ارامنه توسط امپراطوري عثماني طي سال‌هاي جنگ جهاني اول است.

از سوي ديگر، تركيه در خصوص مناقشه قره باغ به صراحت از جمهوري آذربايجان حمايت مي‌كند.

با اين حال مقامات دو كشور در تلاشند تا روابط سياسي را فعال سازند.

هر چند روابط سياسي ميان دو كشور وجود ندارد، اما بازار ارمنستان مملو از كالاهاي تركيه‌يي است كه از راه‌هاي مختلفي وارد اين كشور مي‌شود.

همچنين بسياري از شهروندان ارمني براي گذراندن تعطيلات به مناطق مختلف تركيه سفر مي‌كنند و روزانه چندين اتوبوس مسافربري ميان دو كشور رفت و آمد مي‌كنند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن