تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812827909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سینماگران از بهترین گزینه سینمای ایران برای اسکار 2012 می گویند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


مجله سی نت: تعدادي از سينماگران به بررسي اين موضوع پرداختند كه امسال چه فيلمي از سينماي ايران مناسب معرفي به آكادمي اسكار است.

عليرضا شجاع نوري معتقد است: .«جدايي نادر از سيمين» مناسب.ترين فيلم تاريخ سينماي ايران براي معرفي به اسكار است.

اين تهيه.كننده و صاحب.نظر امور بين.الملل سينما در گفت.وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره.ي مناسب.ترين فيلم براي معرفي به اسكار گفت: «جدايي نادر از سيمين» تنها فيلمي است كه امكان موفقيت در بخش رقابت فيلم.هاي خارجي مراسم اسكار را دارد و فيلم.هاي ديگر فاصله بسياري در معيارها با اين فيلم دارند.

وي درباره.ي ويژگي.هاي «جدايي نادر از سيمين» براي معرفي به آكادمي اسكار مطرح كرد: نمايش فيلم براي اعضاي آكادمي منوط به داشتن يك پخش كننده قوي در آمريكا است كه يكي از مشخصات «جدايي نادر از سيمين» اين است كه پخش.كننده قوي دارد و اين موضوع باعث مي.شود اعضاي آكادمي قانع. شوند كه فيلم را ببينند.

شجاع نوري همچنين تصريح كرد: من تمام فيلم.هاي سال گذشته را بررسي كردم و با توجه به موجودي كه داريم با احتساب همه جوانب فكر مي.كنم، «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي مناسب ترين گزينه براي انتخاب و معرفي به آكادمي اسكار است.

علي معلم نيز كه تجربه سه دوره حضور در هيات انتخاب فيلم.هاي ايراني به اسكار را دارد با بيان اينكه حب و بغض.هاي صنفي نبايد جاي كار كارشناسي را درباره فيلم.ها براي معرفي به اسكار بگيرد گفت: در كل چند محور در كارشناسي فيلم.ها براي معرفي به «اسكار» مهم است. از جمله اينكه فيلم معرفي شده بايد نماينده واقعي و اصيل سينماي كشور باشد، .همچنين هيات انتخاب بايد ميزان بازخوردها و نقدهاي مطبوعاتي و رسانه.اي فيلم را در اكران.هاي عمومي و فستيوال.هاي بين.المللي مد نظر قرار دهد و در كنار اين مطالب هم، پخش كننده آن بايد بتواند فيلم را براي اعضاي آكادمي اسكار نمايش دهد.

وي رقابت را در بخش فيلم.هاي خارجي «اسكار» بسيار سخت دانست و خاطرنشان كرد:در كنار عواملي كه نام برده شد، حتما نماينده معرفي شده بايد از حمايت.هاي تبليغاتي كمپاني پخش كننده و كشور مبدا برخوردار باشد تا بتواند هر چه بهتر ديده شود.

علي معلم در ادامه به مهم.ترين عاملي كه بايد نماينده.ي سينماي ايران براي معرفي به آكادمي اسكار داشته باشد،اشاره كرد و افزود:كيفيت فيلم در بخش.هاي مختلف بايد مورد توجه قرار بگيرد چرا كه رقابت در بخش فيلم.هاي خارجي «اسكار» بسيار سخت است و حدود 140 كشور بهترين فيلم.هاي خود را به اين رقابت.مي.فرستند.

اين تهيه.كننده در ادامه با انتقاد از كساني كه بدون اطلاع از شرايط آكادمي اسكار، درباره نماينده مناسب سينماي ايران در اسكار اظهار نظر مي.كنند،. گفت:. هر سال در آستانه اعلام نماينده به «اسكار» بحث.هاي جالبي به راه مي.افتد و اظهار نظرهاي عجيبي مي.شنويم. حتي جالب است كه برخي، فيلم.هايي كه هنوز اكران عمومي نشده.اند را به عنوان نامزد ايران در مراسم اسكار معرفي مي.كنند!

وي تشكيل جلسات كارشناسي براي معرفي نماينده ايران به مراسم اسكار را بسيار مهم دانست و بيان كرد: طبيعي است كميته.اي كه براي اين منظور تشكيل مي.شود بايد چند فيلمي كه شاخصه.هاي موردنظر را دارند بررسي كرده و با ديدگاهي علمي نماينده ايران را انتخاب كنند. نه اينكه مانند سال قبل، برخي خودشان بدون مشورت فيلمي را معرفي كنند كه نه شانسي براي موفقيت دارد و نه حتي اكراني براي آن در نظر گرفته شده باشد.

معلم خاطرنشان كرد: به نظرم كارشناسي فيلم.ها براي انتخاب به عنوان نماينده ايران در اسكار، اهميت زيادي دارد و بايد همه فيلم.هاي خوبي كه در سال گذشته نمايش داده شده است در اين جهت بررسي شوند.

اين تهيه كننده سينما در پاسخ به اينكه «كداميك از فيلم.هاي ايراني شانس بيشتري براي حضور و موفقيت در مراسم اسكار را دارند؟» اظهار كرد: به نظر مي.رسد «جدايي نادر از سيمين» در صورت معرفي، شانس خوبي براي موفقيت در بخش رقابت فيلم.هاي خارجي اسكار دارد چرا كه اين فيلم در مجامع بين المللي ديده و شناخته شده است و اگر پخش كننده آن هم آمادگي تبليغاتي داشته باشد و بتواند فيلم را براي اعضاي آكادمي نمايش دهد، مي.تواند نماينده خوبي براي كشورمان باشد.

رضا درستكار نيز در گفت.وگوي ديگري با ايسنا، انتخاب «جدايي نادر از سيمين» و موفقيت احتمالي آن در مراسم «اسكار» را امتياز و افتخار بزرگي براي مجموع سينماي ايران و مديريت آن دانست.

اين منتقد و صاحب.نظر كه در دوره.اي در ميان اعضاء هيات انتخاب معرفي فيلم. ايراني به اسكار حضور داشته است در ارزيابي.اش از بهترين فيلم براي معرفي به اسكار اظهار كرد: معيار اسكار اين است كه فيلم معرفي شده حتما بايد در كشور مبدا اكران عمومي شده باشد اما در هر صورت معيارهايي را هم دوستان ما براساس ضرورت.هاي فرهنگي ايران دارند و در عين حال مسائل بين جناح.هاي سياسي هم در اين انتخاب اثر گذار است.

وي ادامه داد: مانند سال قبل كه دوستان مديريت سينما، فيلمي كه معلوم بود شانسي در اسكار ندارد را انتخاب و ارسال كردند.

درستكار در بخش ديگري از اين گفت.وگو با بيان اينكه معرفي نماينده به اسكار پايان راه نيست.،تاكيد كرد: پس از آنكه با كارشناسي دقيق فيلمي براي معرفي انتخاب شد، بايد تيمي پشت اين فيلم قرار بگيرد و آن را معرفي كند تا اعضاي آكادمي اسكار به خوبي فيلم را ببينند.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه اكثر فيلم.هاي ايراني كه به اسكار مي.روند يتيم هستند و متولي ندارند. به نظرم بايد بخش انتخاب را به بخش خصوصي.تر سينما بسپاريم تا فيلم.ها را كارشناسي كنند و دولت هم در بخش دوم براي كمك بهتر وارد شود.

اين منتقد تاكيد كرد: وقتي مي.خواهيم به اسكار برويم بايد همه شرايط آن از لباس پوشيدن تا برگزاري نمايش هاي مختلف در نظر بگيريم اما متاسفانه ما اين مسائل را جدي نمي.گيريم.

درستكار درباره.ي اينكه آيا فيلم خاصي را براي معرفي به آكادمي اسكار پيشنهاد مي.كند به ايسنا گفت: بهترين شكل ماجرا اين است كه تيمي تشكيل شده و تمام فيلم.ها را از سال قبل تا كنون بررسي كند. اما به عنوان يك مخاطب سينما از فيلم.هايي كه از مهر سال قبل تا كنون اكران شده است، بدون شك «جدايي نادر از سيمين» بهترين گزينه است.

وي ادامه داد: «جدايي نادر از سيمين» توانسته يك پخش كننده خارجي داشته باشد كه اين مساله كمك زيادي به موفقيت اسكار مي.كند. همچنين «جدايي نادر از سيمين» در تمام فستيوال.هاي درجه يك شركت كرده و موفق هم بوده و حضورش سر وصداي زيادي داشته است.

ايرج تقي.پور نيز مانند سه همكار ديگرش در گفت.وگو با ايسنا مطرح كرد: «جدايي نادر از سيمين» بهترين گزينه براي نمايندگي ايران در مراسم اسكار است.

اين تهيه.كننده سينما در ادامه درباره.ي ويژگي.هاي فيلمي كه به.عنوان نماينده سينماي ايران به مراسم اسكار معرفي مي.شود عنوان كرد:. فيلم نماينده يك كشور بايد چند شرط و استاندارد اجرايي را داشته. باشد. اول آنكه آن فيلم بايد حتما تا يك تاريخ مشخص در كشور مبدا اكران شده باشد. شرط دوم اين است كه فيلم در آمريكا پخش كننده.اي داشته باشد و در واقع شركتي در اين كشور پخش آن را تعهد كند.

وي يادآور شد:در كنار اين شرايط، اگر فيلمي محصول مشترك چند كشور باشد تنها يكي از آنها مي.توانند آن فيلم را به عنوان نماينده به اسكار معرفي كند.

اين تهيه.كننده سينما با اشاره به سفر چند سال قبل رئيس و گروه آكادمي اسكار به ايران يادآور شد: در آن سفر از رئيس آكادمي درباره ويژگي.هاي فيلم.هاي ارسالي به اسكار پرسيده شد كه او گفت: «ما معمولا در آكادمي به فيلمي به عنوان فيلم خارجي زبان توجه مي.كنيم كه بهترين معرف هويت و فرهنگ ملت و كشور خودش باشد. در واقع فيلمي كه بخواهد تقدير و تقليد هاليوود را داشته باشد، كنار مي.گذاريم چرا كه خودمان بلد هستيم فيلم هاليوودي بسازيم. اگر فيلمي به معرفي هويت و فرهنگ ملت و كشورش نزديك باشد به آن توجه مي.كنيم و اگر دور از آن باشد، آن را كنار مي.گذاريم»

تقي پور در بخش ديگري از اين گفت.وگو درباره.ي مناسب.ترين فيلم براي معرفي به اسكار به ايسنا گفت: براي معرفي فيلم به اسكار يكي از كليدي.ترين مسائل اين است كه پخش كننده. آن فيلم بتواند فيلم را براي اعضاء آكادمي به نمايش بگذارد.

وي ادامه داد: واقعيت اين است كه در اين مدت «جدايي نادر از سيمين» در ايران مورد توجه قرار گرفت و در بعد بين.المللي هم معروف شد بنابراين به نظر مي.رسد،«جدايي نادر از سيمين» بهترين گزينه باشد.

اين تهيه.كننده كه در سال.هاي گذشته در برخي هيات انتخاب.هاي معرفي فيلم به اسكار حضور داشته است با اشاره به اينكه اصغر فرهادي به عنوان كارگردان «جدايي نادر از سيمين» توجه زيادي به فرهنگ ايراني دارد اظهار كرد: اين كارگردان در توجه به فرهنگ ايراني دقت نظر دارند.

محمد اطبايي هم از صاحب.نظران حوزه.ي بين.الملل سينماي ايران نيز در پاسخ به اينكه آيا امسال گزينه.هاي مختلفي براي معرفي نماينده.ي سينماي ايران به اسكار وجود دارد به ايسنا گفت: من هم با تمام دوستاني كه اخيرا در اين خصوص اظهار نظر كرده.اند هم عقيده هستم و فكر مي.كنم امسال ساده ترين سال سينماي ايران براي انتخاب نماينده.اش به آکادمي اسکار است.

وي ادامه داد: آنقدر فاصله بين فيلم «جدايي نادر از سيمين» و ساير فيلم.ها وجود دارد كه نبايد هيچ ترديدي براي انتخاب ساخته فرهادي داشت.

اطبايي هم اظهار اميدواري كرد: «جدايي نادر از سيمين» به عنوان نمايند ايران به اسكار انتخاب شود و ما شاهد يكي از آن حوادث غير مترقبه نباشيم.

اگر به تاريخچه.ي حضور سينماي ايران در اسكار برگرديم، سينماي ايران تاكنون موفق به دريافت اسكارخارجي نشده است، اما فيلم «بچه.هاي آسمان» ساخته.ي مجيد مجيدي كه در سال 1377 با عنوان نماينده.ي ايران به اسكار معرفي شد، براي اولين.بار در جمع نامزدهاي بهترين اسكار غير انگليسي زبان در سال 1999 انتخاب شد.

سالها پيش براي نخستين بار وزارت فرهنگ و هنر وقت در سال 1356 فيلم «دايره.ي مينا» ساخته.ي داريوش مهرجويي را به اسكار معرفي كرد و پس از آن فيلم «باد صبا» ساخته.ي آلبر لاموريس به عنوان نماينده.ي ايران در سال 57 راهي آكادمي اسكار شد.

سينماي ايران به مدت 16 سال نماينده.اي به اسكار معرفي نكرد تا سال 1373 كه فيلم «زير درختان زيتون» ساخته.ي عباس كيارستمي معرفي شد و سپس در سال 1374 «بادكنك سفيد» به كارگرداني جعفر پناهي، سال75 فيلم معرفي نشد، 76 «گبه» محسن مخملباف، 77 «بچه.هاي آسمان» مجيد مجيدي (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 «رنگ خدا»مجيد مجيدي، 79 «زماني براي مستي اسبها» بهمن قبادي ، 80 «باران» مجيد مجيدي ، 81 «من ترانه 15 سال دارم» رسول صدرعاملي ،. 82 «نفس عميق» پرويز شهبازي‏، 83 «لاك.پشتها هم پرواز مي.كنند» بهمن قبادي و 84 «خيلي دور خيلي نزديك» رضا ميركريمي، 85 «كافه ترانزيت» ، 86 «ميم مثل مادر» رسول ملاقلي.پور و 87 «آواز گنجشكها» مجيد مجيدي،88 «درباره الي» به كارگرداني اصغر فرهادي و سال 89 «بدرود بغداد» مهدي نادري به عنوان نماينده سينماي ايران به اسكار معرفي شد.

طبق آنچه در سايت آكادمي اسكار آمده است؛ «انتخاب فيلم.ها در هر كشوري توسط يك سازمان و يا يك هيات داوري متشكل از هنرمندان و اهالي صنعت سينما، انجام مي.شود كه فهرست اعضاء اين كميته انتخاب بايد تا تاريخ 13 آگوست (12 مرداد.ماه) به آكادمي معرفي شده باشد.»

و سپس تا اول اكتبر (9 مهرماه) بايد فيلم به همراه پوستر و عكس.ها به آكادمي ارسال شود.

فقط فيلم‏هايي كه طي يك سال گذشته در قطع .35 يا .70 ميلي‏متري و از طريق فروش بليت در هر كشوري به نمايش عمومي درآمده باشند مي‏توانند به آكادمي اسكار معرفي شوند.

هرساله كشورهاي مختلف فيلم.هايش را به اسكار معرفي مي.كنند و در نهايت .5 فيلم براي دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان، نامزد مي.شوند.

................................................
منبع: ایسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن