تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816308146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون كشاورزي در گفت‌وگو با فارس خواستار شد: حمايت از سيب‌زميني‌كاران با خريد تضميني و صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون كشاورزي در گفت‌وگو با فارس خواستار شد: حمايت از سيب‌زميني‌كاران با خريد تضميني و صادرات
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: دولت بايد سيب‌زميني‌كاران را با خريد محصول يا فراهم كردن زمينه صادرات حمايت كند.


داوود محمدجاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس افزود: با وجود مشكل كشاورزان در توليد سيب‌زميني مازاد خوشبختانه هم‌اكنون قيمت آن به 100 تومان براي هر كيلوگرم رسيده، اما با اين حال براساس پيگيري نمايندگان مجلس نرخ تضميني خريد هر يك‌گيلوگرم سيب‌زميني از 108 تومان به 135تومان براي سيب‌زميني‌ پاييزه افزايش يافته است.
وي افزود: قرار شده مابه‌التفاوت 108 تومان تا 135 تومان براي كشاورزاني كه پيش از اين محصول فروخته‌اند، نيز تأمين شود و به آقاي فلسفي معاون وزير جهاد كشاورزي گفتيم كه مهلت خريد سيب‌زميني تا يك ماه ديگر تمديد شود، اما شركت تعاوني روستايي به دليل نداشتن انبار خريداري نمي‌كرد.
نماينده آباده، بوانات و خرم‌بيد افزود: كشاورزان چه گناهي كرده‌اند كه با هزار زحمت سيب‌زميني توليد كنند و در انبارها بپوسد، بنابراين دولت بايد به كمك آنها بيايد.
محمدجاني افزود: متأسفانه در وزارت جهاد كشاورزي كارها به صورت سيستماتيك پيش نمي‌رود و نتيجه اين مي‌شود كه يك كشاورز در انبارهايش 4 هزار تن سيب‌زميني بدون مشتري داشته باشد.
وي گفت: وقتي كشاورز مي‌گويد سيب‌زميني به قيمت 30 تومان بيشتر خريدار ندارد، يعني اينكه هزينه تمام‌ شده‌اش بيش از 150 تومان است و با فروش آن نه تنها سود نمي‌برد، بلكه زيان مي‌كند، زيرا اين كشاورز بذر سيب‌زميني را به قيمت 400 تا 500 تومان خريداري كرده، كود‌، آب، كارگر و ساير مخارج را انجام داده است.
عضو كميسيون كشاورزي گفت: پيشنهاد نمايندگان مجلس قيمت 200 تومان براي خريد هر كيلوگرم سيب‌زميني به نرخ تظميني بود، اما مسئولان دولتي مي‌گفتند به دليل كمبود اعتبار اين رقم تصويب نشد، اما بايد دولت زمينه صادرات اين محصول را فراهم كند، تا از بين رفتن سيب‌زميني در انبار جلوگيري به عمل آيد.
اين نماينده مجلس در مورد توضيح خسارت خشك‌سالي گفت: 2500 ميليارد تومان تصويب شد كه 400 ميليارد تومان براي فصل آب و 2100 ميليارد تومان براي بخش كشاورزي در نظر گرفته شده كه بخش قابل توجهي از آن براي استمهال وام كشاورزان، پرداخت خسارت توسط صندوق بيمه محصول كشاورزي، خريد نهاده‌هاي كشاورزي و اجراي طرح آبياري نوين و تحت فشار و يك بخش نيز براي پرداخت خسارت به كشاورزان بدون بيمه در نظر گرفته شده است.
محمدجاني افزود: چيزي كه الان بين استان‌ها توزيع شده تسهيلات آبياري تحت فشار و خسارات به كشاورزان بدون بيمه بوده است.
وي افزود: براي اجراي آبياري تحت فشار 50 درصد به صورت كمك بلاعوض و 50 درصد تسهيلات ارزان قيمت به كشاورزان پرداخت مي‌شود و متقاضيان براي آبيار نوين تحت فشار مراجعه كنند.
نماينده آباده و بوانات و خرم‌بيد گفت: در حالي كه در استان فارس بيش از 1000 ميليارد تومان به كشاورزان خسارت وارد شده، اما فقط 16 ميليارد تومان براي پرداخت خسارت به استان اختصاص يافته و توزيع شهرستاني انجام شده اما هنوز اعتباري به شهرستان‌ها اختصاص نيافته است.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت:‌ مديران دولتي مانده‌اند كه چگونه اين اعتبار اندك را بين كشاورزان به گونه‌اي توزيع كنند كه هم عدالت رعايت شود و هم صداي اعتراض كشاورزان در نيايد.
محمدجاني افزود: استان فارس با وسعت فراوان در توليد 11 محصول كشاورزي حرف اول در كشور را مي‌زند و بيشترين خسارات نيز به كشاورزان اين استان وارد شده است و ما به عنوان نمايندگان مردم مدعي بوديم كه 25 درصد تسهيلات خشكسالي به استان فارس اختصاص يابد اما در عمل كمتر از 10 درصد يعني 16 ميليارد تومان اختصاص يافت.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن