تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815766368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم براي پرداخت قبض تلفن همراه، كارمزد نپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مردم براي پرداخت قبض تلفن همراه، كارمزد نپردازند
اقتصاد ارتباطات- گروه اقتصادي:
بانك مركزي در بخشنامه‌اي به شعب بانك‌هاي دولتي، دستورالعمل پيشين خود درباره اخذ كارمزد 50توماني براي پرداخت قبوض از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز و كارمزد 200 توماني براي پرداخت حضوري قبض تلفن همراه را لغو كرد

مديركل نظارت بر بانك‌ها و مؤسسات اعتباري بانك مركزي تأكيد كرد: براساس پيشنهادهاي مطرح شده در جلسه مشترك بانك مركزي، شوراي هماهنگي بانك‌ها و ديوان محاسبات در 25آبان ماه، بانك مركزي تصويب كرد كه جهت پرداخت حضوري قبوض تلفن همراه، مانند ساير قبوض، فقط 400تومان از شركت خدماتي مربوط اخذ و مبلغ 200 تومان از مشتريان (پرداخت حضوري) حذف شود.

وي افزود: براساس مصوبه ديگر بانك مركزي، به‌منظور ترغيب شهروندان در پرداخت غيرحضوري قبوض از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز، كارمزد 50توماني آن حذف شد.

درويشي لغو شدن مصوبه بانك مركزي درباره كارمزد خدمات بانكي را نادرست خواند و تصريح كرد: بخشنامه بانك مركزي درباره اخذ كارمزدها شامل 105 مورد كارمزد است كه اكنون 2مورد آن اصلاح شده و اين به معناي لغو مصوبه پيشين نيست.

مديركل نظارت بر بانك‌ها و مؤسسات اعتباري بانك مركزي همچنين گفت: الزام مردم به استفاده اجباري از خدمات بانكي توسط بانك‌ها تخلف محسوب شده و با بانك‌هاي متخلف برخورد مي‌شود.

‌درويشي درباره كمبود اسكناس در بانك‌ها و مجبور شدن مردم براي دريافت چك‌هاي بين بانكي و پرداخت كارمزد آن نيز افزود: در بخشنامه‌اي كه از سوي بانك مركزي به شبكه بانكي كشور ابلاغ شده و از همين هفته لازم‌الاجراست، صراحتا ذكر شده چنانچه مشتري، تقاضاي وجه نقد و ايران‌چك نمايد، شعب بانك‌ها ملزم هستند دقيقا مطابق با نظر متقاضي عمل كنند و الزام مشتريان به دريافت نوع ديگري از خدمات، تخلف محسوب مي‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

برخورد با شعب متخلف بانك‌ها

وي اظهار داشت: شعب بانك‌ها ملزم هستند تمهيدات لازم را براي تهيه به موقع وجوه اعم از وجه نقد، ايران‌چك و... به عمل آورند و درصورتي كه هر يك از شعب به بهانه نداشتن اسكناس يا ايران‌چك، مشتريان را به دريافت نوع ديگري از خدمات ملزم كردند، شهروندان مي‌توانند شكايت خود را با شماره تلفن‌هاي 29954003 و 29954005 در ميان بگذارند و براساس اطلاعات واصله، اداره نظارت بر بانك‌هاي بانك مركزي با شعبه مربوطه برخورد خواهد كرد.

بانك مركزي اوايل مهر ماه در بخشنامه‌اي به بانك‌هاي دولتي و غيردولتي، اعلام كرد كه اين بانك‌ها مي‌توانند به‌عنوان هزينه ارائه خدمات، 200تومان بابت پرداخت حضوري قبض تلفن همراه و 50 تومان بابت پرداخت قبوض از طريق خودپردازها از مشتريان دريافت كنند.

اين بخشنامه با مخالفت ديوان محاسبات مواجه شد كه در نامه‌اي به بانك مركزي خواستار آن شد كه وجوهي كه در اين زمينه از مشتريان اخذ شده است به آنان مسترد شود و درصورتي كه بانك‌ها نتوانند اين دسته از مشتريان را شناسايي كنند، وجوه حاصله بايد به حساب خزانه‌داري كل واريز شود.

از سوي ديگر، پس از ابلاغ بخشنامه بانك مركزي، برخي از بانك‌ها دريافت كارمزد را كه فقط مربوط به پرداخت حضوري تلفن همراه بود، به ساير قبوض اعم از آب، برق، گاز و تلفن ثابت، تعميم دادند كه بانك مركزي در بخشنامه هشتم آبان ماه به بانك‌ها اعلام كرد شعب به هيچ وجه نسبت به دريافت كارمزد براي قبوض آب، برق، گاز و تلفن اقدام نكنند.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن