تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815295114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح شوراي شهر براي تسريع اجراي پروژه حياتي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: طرح شوراي شهر براي تسريع اجراي پروژه حياتي تهران
نشست- گروه شهري:
اعضاي شوراي شهر تهران در يكصدوچهل‌وهفتمين جلسه خود به اتفاق بر ضرورت اجرايي شدن هرچه سريع‌تر پروژه فاضلاب شهر تهران به‌دليل تاثير انكارناپذير بر سلامت شهروندان تاكيد كردند.

رئيس شوراي شهر تهران پس از طرح اين پيشنهاد از سوي حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر مبني بر اينكه شهرداري تهران، دولت را در تامين هزينه‌هاي اجراي اين پروژه عظيم ياري كند، گفت: بياييد تجربه حضور دولت در اجراي پروژه مترو را اين‌بار در حوزه فاضلاب شهر تهران تكرار نكنيم.

مهدي چمران افزود: قرار نيست شهرداري تهران در اجراي هر پروژه مهمي سهيم شود.
وي تصريح كرد: در حال حاضر هر روز از سوي مدارس و بيمارستان‌ها و سازمان‌هاي مختلف نامه درخواست كمك به شوراي شهر ارسال مي‌شود درحالي كه دولت مسئول تامين مايحتاج آنهاست و شهرداري نمي‌تواند با اعتبارات اندك خود، مسئوليت‌هايي خارج از وظايف قانوني‌اش بپذيرد.

وي تاكيد كرد: شهرداري پول زيادي ندارد كه بخواهد وظايف جديدي را بدون اعتبارات و امكانات براي خود ايجاد كند، همين حالا هم شهرداري چند ميليارد به مردم بدهكار است؛ چراكه خانه‌هاي مردم در طرح قرارگرفته و پول ندارد پرداخت كند.

وي با اشاره به اينكه كمك 50ميليارد توماني شهرداري براي اجراي پروژه فاضلاب تهران در برابر بودجه دولت رقمي نيست، ادامه داد: اين پول اما در فعاليت‌هاي عمران شهري شهرداري اثر‌گذار است؛ ضمن اينكه دولت از اين پول‌ها براي شهرهايي با جمعيت خيلي كمتر از تهران هزينه مي‌كند اما شهر 8 ميليوني تهران مظلوم واقع مي‌شود.

پس از بحث‌هاي فراوان در اين‌باره بالاخره شوراي شهر تهران ديروز طرح پيشنهاد تامين اعتبار مورد نياز اجراي پروژه فاضلاب شهر تهران به دولت و مجلس شوراي اسلامي در سال 88 و تعيين بهاي خدمات خريد انشعاب فاضلاب در سال مذكور را به اتفاق آرا تصويب كردند.

در جريان اين بحث‌ها معصومه ابتكار، عضو كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران اظهار كرد: اگرچه شهرداري تهران هم در اين مورد وظايفي دارد، اما پروژه‌هاي فاضلاب بايد در اولويت برنامه‌هاي دولت باشد كه متأسفانه با وجود توان مالي، تاخير قابل توجهي در اين‌باره دارد كه هزينه اين تاخيرها را مردم بايد بپردازند.

عضو كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران تصريح كرد: اگر رسيدگي به پروژه فاضلاب هم جزء آن‌دسته از وظايف 23گانه قابل واگذاري به شهرداري‌هاست، بهتر است به‌همراه اعتبارات لازم و امكانات باشد.

خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران نيز گفت: دولت هميشه آمادگي واگذاري فعاليت‌هاي هزينه‌بر به شهرداري را دارد درحالي‌كه براي تحقق مديريت واحد شهري بايد در كنار فعاليت‌هاي هزينه‌بر، فعاليت‌هاي درآمدزا نيز به شهرداري واگذار شود.

براساس اين گزارش، رسول خادم، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا نيز درباره پرداخت هزينه انشعاب توسط مردم تاكيد كرد: مردم تنها 30درصد از حق انشعاب را نقد مي‌دهند و مابقي اقساط خواهد بود ضمن اينكه درصد رشد مبلغ انشعاب در مناطق جنوبي تهران 7 درصد و در مناطق شمال تهران 53 درصد بوده است.

بنا بر اين گزارش، در اين مصوبه تاكيد شده است كه با توجه به فاصله قيمت تمام شده با تعرفه‌هاي جديد فروش انشعاب فاضلاب و نظر به تثبيت قيمت تعرفه مذكور در سال‌هاي اخير، هزينه خدمات دفع فاضلاب برابر با خدمات آب بها اخذ مي‌شود و هر متقاضي خريد انشعاب فاضلاب علاوه بر تعرفه‌هاي ابلاغي بايد هزينه‌هاي ثابت و متغير آماده‌سازي - كه برابر با 30 درصد تعرفه انشعاب آب است- را پرداخت كند؛

ضمن اينكه درآمد حاصل از اين ماده واحده بايد صرفا در امر ايجاد و بازسازي تاسيسات فاضلاب شهر تهران هزينه شود.

حضور چمران و بيادي با لباس بسيجي به‌مناسبت هفته بسيج

رئيس و نايب رئيس شوراي شهر تهران به مناسبت هفته بسيج با يونيفرم بسيج و چفيه در جلسه ديروز شوراي شهر حاضر شدند.

چمران در ابتداي اين جلسه 5 آذر ماه روز بسيج و آغاز هفته بسيج را به همه بسيجيان تبريك گفت و افزود: اين نيرو از مرزهاي ايران فراتر رفته و به مرزهاي لبنان و فلسطين رسيده است. اميد داريم روحيه بسيج را در همه حالات كشور و انقلاب ببينيم.

اصلاح آيين‌نامه نامگذاري

در جلسه ديروز همچنين بخش‌هايي از آيين‌نامه نامگذاري و تغيير نام معابر و اماكن عمومي شهر تهران از نظر اعضاي شوراي شهر اصلاح شد.

براساس اصلاحات صورت گرفته در آيين‌نامه نامگذاري و تغيير نام معابر و اماكن عمومي شهر تهران، اسامي انتخابي بايد ريشه در زبان فارسي داشته باشد و در محلات خاص ويژه قوميت و اقليت‌هاي خاصي كه در آن زندگي مي‌كنند، لحاظ شود.

همچنين استفاده از اسامي تك‌سيلابي با توافق خانواده معظم شهيد امكان‌پذير است و نيز استفاده از نام شخصيت‌هايي كه داراي نشان دولتي هستند و اسامي‌اي كه باعث ايجاد وحدت و همدلي در بين قوميت‌هاي مختلف مي‌شود، تاكيد شده است.

بر اين اساس نامگذاري ايستگاه‌هاي مترو صرفا براساس موقعيت جغرافيايي صورت مي‌گيرد و نامگذاري معابر و ميادين به نام مؤسسات خصوصي در صورتي مجاز است كه آن منطقه به آن نام معروف باشد.

بنابراين تغيير نام معابر و اماكن عمومي كه داراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران است، مجاز نيست مگر اينكه به تصويب مجدد شوراي شهر تهران رسيده باشد. علاوه بر اين، نامگذاري معابر و گذرگاه‌ها در محدوده خدماتي شهر تهران صورت خواهد گرفت.

وضعيت كميسيون‌هاي ماده 100

نايب رئيس شوراي شهر تهران در جريان بررسي مصوبه ساماندهي وضعيت فعاليت كميسيون‌هاي ماده 100 شهرداري تهران اظهار كرد: بسياري از تخلفات شهرداري در جريان ساخت و سازها ديده نمي‌شود و فقط تخلفات مربوط به مردم به اين كميسيون گزارش مي‌شود.

حسن بيادي گفت: زماني كه يك صاحب ملك 3 طبقه اضافه مي‌سازد، قطعا شهردار آن ناحيه كه تخلف را نديده و گزارش نكرده نيز متخلف است و بايد مجازات شود.

همچنين مرتضي طلايي، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران عنوان كرد: بايد براي تخلف در ساخت‌و‌سازها، اقدامات بازدارنده‌اي طراحي شود تا مردم به سراغ انجام تخلفات ساختماني نروند. وي درخصوص حضور يك كارشناس از شهرداري در كميسيون ماده 100 گفت: درست نيست كه نماينده شهردار را در مقابل كسي قرار دهيم كه خلاف كرده است.

طلايي افزود: ترديدي براي حضور كارشناسان نيست بلكه مهم‌تر از آن، حضور بدون دخالت در فرايند تصميم‌گيري است. همچنين تقوي، معاون حقوقي، پارلماني شهرداري تهران نيز تاكيد كرد: در گذشته و در زمان ارجاع پرونده‌ به كميسيون ماده 100 شاهد يك روند سليقه‌اي بوديم و در حال حاضر مي‌خواهيم از اين روند جلوگيري كنيم.

وي افزود: شهرداري تهران، تخلفات مشاهده شده را به كميسيون ماده 100 - كه از نمايندگان قوه قضائيه، وزارت كشور و نماينده مردم تشكيل شده- ارجاع مي‌دهد و در كميسيون‌هاي ماده 100 نيز بهتر است يك نماينده از شهرداري بدون حق راي حاضر باشد تا به تخلفات رسيدگي كند.

بنابراين گزارش، تدوين راهكارهاي اجرايي كردن آراي كميسيون‌هاي ماده 100، تدوين مراحل و راهكارهاي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز و غيره از جمله شرح وظايف پيشنهاد‌ي ستاد هماهنگي كميسيون‌هاي ماده 100 شهرداري تهران است.

اعتراض به نحوه پوشش اخبار آيين گشايش سومين دوره شوراياري‌هاي محلات

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران گلايه دوستانه‌اي را خطاب به اصحاب رسانه نسبت به نحوه پوشش خبري آيين گشايش سومين دوره شوراياري محلات مطرح كرد و گفت: روز جمعه گذشته در سالن 5 هزار نفري وزارت كشور اجتماع شوراياران شهر تهران برگزار شد و با وجود اينكه از هر ناحيه شهر تهران يكي از شوراياران اعم از روحاني، جانباز، دانشجو، كاسب و... به نمايندگي از شوراياران هر محله شركت كرده بودند و مراسم تحليف را به‌جاي آوردند، اما از سوي رسانه‌ها انعكاس ضعيفي داشت.

وي ادامه داد: در هر صورت شوراي شهر تهران كار خود را كرده و شوراياري‌ها شكل گرفته‌اند، اما حالا كه شوراياري‌ها با اين همه خون دل و ماه‌ها زحمت بر سر اجرايي شدنشان توانسته‌اند نمونه و نمود زيباي مشاركت مردم در اداره شهر را با اين همه شورانگيزي و نشاط به نمايش درآورند، شايسته است از سوي رسانه‌ها مورد توجه بيشتري قرارگيرند
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن