تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805763220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناجا: افزايش گشت‌هاي پياده و سواره پليس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ناجا: افزايش گشت‌هاي پياده و سواره پليس
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح انضباط اجتماعي از روز يكشنبه، دهم آذر ماه سال جاري در پايتخت اظهار كرد: يكي از وظايف اصلي نيروي انتظامي، حفظ نظم و امنيت در جامعه است كه در حال حاضر در بخشي از شهر، وضعيت نظم و امنيت مطلوب است، اما در بخش‌هايي اين موضوع مطلوب نبوده كه پليس با اجراي اين طرح، به دنبال ايجاد نظم و امنيت است.

به گزارش ايسنا، سردار رجب‌زاده امروز در جمع خبرنگاران، گفت: بخشي از وظيفه به وجود آوردن نظم بر عهده نيروي انتظامي و بخش ديگر بر عهده ديگر سازمان‌هاست كه بنا داريم، با اجراي اين طرح، به سازمان‌هاي ديگر كمك كنيم تا در اين زمينه به اقدامات خود بپردازند.

وي اولين مرحله اجراي طرح انضباط اجتماعي را انتظام‌بخشي شهري عنوان كرد و يادآورشد: اين طرح از سركلانتري سوم (منطقه سه شهرداري) آغاز مي‌شود و يكي از كلانتري‌ها به صورت پايلوت مجري انجام طرح انضباط اجتماعي خواهد بود و در مدت نه چندان طولاني، طرح انضباط اجتماعي در كليه مناطق پايتخت اجرايي خواهد شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، دليل انتخاب منطقه سوم شهرداري را براي آغاز اين طرح را وجود بيشترين جرايم مانند كيف‌زني، سرقت خودرو و پرسه زني در اين منطقه عنوان كرد و ادامه داد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده، بيشترين جرايم پايتخت در اين منطقه رخ مي‌دهد و همچنين مهم‌ترين خيابان‌هاي پرتردد نيز در محدوده سركلانتري سوم قرار دارد.

وي با بيان اين كه بهبود انضباط شهري يكي از اهداف طرح انضباط اجتماعي، بيان كرد: افزايش دسترسي آسان به پليس، استقرار 245 ايستگاه پليس در محلات و همچنين استقرار ماموران نيروي انتظامي با ساز و كار جديد در اين ايستگاه‌ها از جمله اهداف اين طرح است.

سردار رجب زاده، از افزايش گشت‌هاي پياده و سواره پليس در اين طرح خبر داد و افزود: مركز فوريت‌هاي پليسي «110» نيز در اين طرح ساماندهي خواهد شد، به طوري كه در حال حاضر در رابطه با 740 ماموريت با سامانه مركز فوريت‌هاي پليسي «110» تماس گرفته مي‌شود كه در اين طرح تعداد اين ماموريت‌ها به 90 مورد كاهش خواهد يافت تا رسيدگي به اين موضوعات با سرعت بيشتري انجام شود.

وي اعمال قانون و مقررات راهنمايي و رانندگي بدون اغماض را از ديگر موارد مهم اجراي طرح انضباط اجتماعي عنوان و اظهار كرد: در اين طرح عوامل راهنمايي و رانندگي به صورت موثرتري در سطح شهر حضور خواهند يافت.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، جمع‌آوري معتادان تابلو، پرسه‌زنان و ولگردان از ديگر مصاديق اجراي اين طرح است و پاكسازي پياده‌روها از متكديان نيز در دستور كار پليس قرار دارد، همچنين در اين طرح نقاط جرم‌خيز مورد شناسايي قرار خواهد گرفت و پليس برنامه‌هاي خود در اين رابطه اجرايي خواهد كرد.

وي افزايش ساز و كار عمومي در مقابل حوادث از طريق آموزش، توزيع انواع بروشور و خبرنامه را از ديگر برنامه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اين طرح عنوان و تاكيد كرد: طرح انضباط اجتماعي وسيع‌تر از امنيت اجتماعي خواهد بود.

سردار رجب زاده خاطر نشان كرد: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي يكي از وظايف ذاتي پليس است كه در آن ماموران به مصاديقي همچون مقابله با سارقان و برخورد با اراذل و اوباش مي‌پردازند، مي‌توان گفت طرح انضباط اجتماعي و طرح امنيت اجتماعي منافاتي با هم ندارند و تمام ماموريت‌هاي پليسي نيز در قالب طرح انضباط اجتماعي انجام خواهد شد، پليس در اين طرح به دنبال آن است كه بي‌نظمي‌هاي موجود در شهر را با كمك سازمان‌هاي مرتبط بر طرف كند.

وي اضافه كرد: انتخاب اجراي طرح‌ها بر اساس نيازهايي است كه در زمان‌هاي مختلف احساس مي‌شود، به طوري كه در گذشته نياز بود كه برخورد با اراذل و اوباش در طرح امنيت اجتماعي انجام شود، اما در حال حاضر نياز داريم كه انضباط شهري به عنوان رفتار در شهر تبديل شود. در حال حاضر پليس مي‌خواهد وظايف خود را در قالب طرح انضباط اجتماعي در جامعه نهادينه كند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: طرح انضباط اجتماعي به صورت يك طرح اجرايي نخواهد شد، چون تعريف طرح اين گونه است كه زمان خاص و محدودي برايش در نظر گرفته مي‌شود.

وي ادامه داد: نيروي انتظامي در طرح انضباط اجتماعي با ورود پليس‌هاي مخفي به دنبال دستگيري ماموران قلابي در پايتخت است. همچنين يك نظم و انضباط نيز در سيستم داخلي نيروي انتظامي تهران بزرگ انجام خواهد شد.

سردار رجب زاده يادآورشد: برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف نيز كه در گذشته با توان لازم اجرا شده بود، با قدرت بيشتري در اين طرح اجرا خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نيروي انتظامي توان ايجاد امنيت لازم را در پايتخت ندارد كه گشت‌هاي بسيج براي ايجاد امنيت در پايتخت فعال خواهند شد، توضيح داد: نيروي انتظامي توان محدودي دارد و نمي‌تواند در تمام كوچه و خيابان‌ها نيرو گذاشته و امنيت مردم را برقرار كند، ما نيز عنوان كرده بوديم كه به مشاركت مردم در ايجاد امنيت نيازمنديم. بسيج نيز به عنوان بخشي از مردم در بخشي از ماموريت‌هاي پليس وارد خواهد شد. چون بسيج ضابط قضايي است و بر اساس قانون، وظايفي را بر عهده دارد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا بسيج تنها وظيفه ارشادي دارد، اعلام كرد: نيروهاي بسيج با نيروي انتظامي همكاري خواهند كرد و تمام موارد دستگيري‌ها را به پليس تحويل خواهند داد.

وي در ادامه از نصب 400 دوربين در 100 ايستگاه پليس پايتخت خبر داد.

نظرات كاربران:
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن