تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش كشوري طرح جامع مديريت الكترونيكي نظام سلامت گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش كشوري طرح جامع مديريت الكترونيكي نظام سلامت گشايش يافت
همايش كشوري طرح جامع مديريت الكترونيكي نظام سلامت كشور با هدف برنامه ريزي و دستيابي به راهكارهاي اجرايي آن با حضور حدود 200نفر از كارشناسان و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مشهد گشايش يافت.


رييس مركز توسعه شبكه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، ايجاد و راه اندازي نظام شبكه بعنوان يكي از اولويت هاي مهم نظام سلامت در سرلوحه كار سياست هاي وزارت بهداشت قرار گرفت .
دكتر محمد اسماعيل مطلق گفت: در اين راستا دسترسي آسان به خدمات سلامت بخصوص در مناطق روستايي موجب تحول در شاخص سلامت شد .
او با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده از سال 1384 اظهار داشت: در تلاشيم با تسري طرح پزشك خانواده، طرح جامع مديريت الكترونيكي نظام سلامت را در كشور اجرايي كنيم .
وي گفت: در قالب اين طرح با استفاده از فناوري اطلاعات كليه اطلاعات افراد از كوچكترين اطلاعات شخصي و هويتي تا پرونده پزشكي آنان شامل داروهاي مصرفي در هر دوره بيماري، بيماري هاي خاص و غيره ضبط و ثبت مي شود.
مطلق گفت: هدف از اجراي طرح عدالت در ارائه خدمات درماني و سلامت به كليه اقشار جامعه در شهرهاي بزرگ و روستاهاي كوچك و مناطق دورافتاده است .
اين مسوول با اشاره به اينكه اجراي اين طرح بصورت پايلوت در استان گلستان در حال انجام است، گفت: يك ميليون و 200هزار نفر جمعيت اين استان تحت پوشش قرار گرفته اند كه در قالب آن در فاز اول كليه اطلاعات هويتي و شخصي افراد بصورت الكترونيكي ضبط شده است .
وي گفت: مرحله دوم اين طرح برنامه ريزي براي اجرا و بودجه بندي است كه در همايش امروز مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
مطلق افزود: در ادامه استان هاي همدان، يزد و مازندران نيز بعنوان مناطق اجراي آزمايشي طرح انتخاب شده اند.
او گفت: اميدواريم طي دو سال آينده اجراي آزمايشي اين طرح در استانهاي مذكور همراه با نتايج مطلوب باشد .
وي تاكيد كرد: در تلاشيم تا اجراي طرح جامع مديريت الكترونيكي نظام سلامت كشور را در برنامه پنجم توسعه بعنوان يكي از اهداف عالي وزارت بهداشت مد نظر قرار گيرد.
رييس مركز توسعه شبكه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: در قالب اجراي اين طرح براي كليه افراد پرونده الكترونيكي پزشكي صادر مي شود تا توسط آن كليه اطلاعات پزشكي اختصاصي فرد براي كليه پزشكان قابل دسترسي باشد.
او با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در مرحله اول در بيمارستانهاي دولتي مي باشد، گفت: ورود بخش خصوص و سازمان هاي بيمه اي به اين طرح نيزاز جمله اهدافي است كه بزودي در راستاي اجراي ان برنامه ريزي هاي لازم انجام مي شود.
مطلق افزود: معتقديم بخش خصوصي بيش از بخش دولتي در اجراي مطلوب اين طرح و ارائه خدمات مطلوب و عادلانه به اقشار مختلف جامعه مي تواند تاثير گذار باشد.
گفتني است همايش كشوري طرح جامع مديريت اكترونيكي نظام سلامت كشور از پنجم آذرماه به مدت سه روز در مشهد برگزار مي گردد.ك/2
7496/659
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن