تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتبار عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال آسيا از نگاه گل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعتبار عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال آسيا از نگاه "گل"
بهترين هاي فوتبال آسيا در سال 2008 امروز /سه شنبه/ طي مراسمي در شهر شانگهاي چين انتخاب مي شوند و سايت فوتبال "گل"، پيش از آن، اعتبار اين عناوين را زير سوال برده است.


پنج نفر نامزد دريافت جايزه بهترين بازيكن امسال فوتبال آسيا "ياسوهيتو اندو" و "يوجي ناكازاوا" از ژاپن، "اسماعيل مطر" از امارات عربي متحده، "سباستين كوئينتانا" از قطر و "سرور ديپاروف" از ازبكستان هستند اما نويسنده اين گزارش معتقد است، در نحوه انتخاب اين بازيكنان مشكلاتي وجود دارد.
** سيستم انتخاب
پنج نامزد نهايي براساس يك سيستم امتيازدهي انتخاب شده اند. با توجه به انتخاب بهترين بازيكن مسابقات در برخي از بازي ها، اين امتيازها جمع آوري مي شوند. اين مسابقات در سال 2008، مقدماتي جام جهاني، بازي هاي المپيك، ليگ باشگاههاي آسيا و جام ملتهاي اين قاره بوده است.
كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) به علمي بودن و شفافيت اين سيستم افتخار مي كند اما علم هيچ جايي در انتخاب تاثيرگذارترين بازيكن اين ورزش زيبا ندارد و از سوي ديگر اگرچه ممكن است خود اين سيستم علمي باشد اما نحوه انتخاب بهترين بازيكن فاصله زيادي با آن دارد.
هيچ روشي، كامل نيست اما جوايز فردي بازيكنان در مسابقات، اساس و بنياد سستي براي بزرگترين جايزه يك كنفدراسيون است.
در سال 2007 شاهد وضعيت خنده داري بوديم كه در جريان آن يك بازيكن جوان از كره جنوبي، به خاطر دو گلي كه در دو مسابقه مقدماتي المپيك زد به يكي از گزينه هاي نخست دريافت جايزه بهترين بازيكن سال آسيا تبديل شد در حاليكه تمام فصل براي بازي در مسابقات باشگاهي خود در ليگ اين كشور با مشكل مواجه بود.
توجه كمي به اهميت مسابقات شده است. امتياز هت تريك يك بازيكن در فينال ليگ باشگاه هاي آسيا و كمك به تيمش براي پيروزي در يك بازي باخته، با امتياز هت تريك يك بازيكن ديگر در يك مسابقه خانگي بي اهميت در مقابل يكي از تيم هاي ضعيف آسياي جنوبي شرقي ، يكسان ديده شده است .
** شايستگي
به نوشته سايت گل ،يكي از بخش هاي جنجالي انتخاب بهترين بازيكن سال آسيا اين است كه اگرچه از نظر تئوري ستارگان آسيايي كه در اروپا بازي مي كنند مي توانند اين جايزه را ببرند اما در عمل تقريبا چنين چيزي غيرممكن است.
بازيكناني مانند "پارك جي سونگ" و "شونسوكه ناكامورا" مي توانند فقط در مسابقات مقدماتي جام جهاني امتياز جمع كنند اما بازيكنان ديگري كه در ليگ باشگاههاي آسيا و جام ملتهاي آسيا بازي مي كنند، مي توانند با جمع آوري امتياز بيشتر جلو بيفتند (لژيونرهاي اروپايي هم بعيد است بتوانند در مسابقات المپيكي بازي كنند).
پارك در فينال ليگ قهرمانان باشگاههاي اروپا حضور نداشت اما 360 دقيقه در مرحله يك چهارم نهايي و نيمه نهايي مقابل تيم هاي رم و بارسلونا بازي كرد و يكي از بهترين بازيكنان منچستريونايتد بود. وي نقش كليدي در عملكرد خوب تيمش در نيمه دوم مسابقات فصل جاري ليگ برتر انگليس هم داشته است.
در انتخابات برترين هاي سال گذشته AFC "جواد نكونام" هافبك ايراني اوساسونا به رغم گلزني هاي متعدد در جام يوفا و لاليگاي اسپانيا و همچنين "سيد مهدي سيد صالحي" با وجود درخشش و به ثمر رساندن گل هاي فراوان در جام باشگاه هاي آسيا در بين برترين هاي قاره كهن جايي نداشتند و امسال نيز براي انتخاب بهترين هاي سال 2008 آسيا باز هم كنفدراسيون فوتبال اين قاره از نكونام و "مسعود شجاعي" لژيونرهاي ايراني اوساسونا كه در تيم ملي ايران در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني و لاليگاي اسپانيا حضوري موفق داشتند، چشم پوشي كرده است.
به نظر مي رسد كميته فني كنفدراسيون آسيا بايد در شيوه جديد نفرات برتر تجديد نظر كرده و بازيكنان آسيايي شاغل در اروپا را هم وارد فهرست نهايي خود كند تا اينگونه لژيونرهاي تواناي آسيا، مورد بي لطفي قرار نگيرند.
در نظر نگرفتن چنين بازيكناني كه ستارگان بزرگ آسيا هستند و خدمات زيادي براي بهبود سطح استاندارد فوتبال اين قاره كهن در سراسر جهان انجام داده اند، شرم آور است.
به حساب نياوردن عملكرد بازيكنان در مسابقات خانگي نيز از ديگر نقاط ضعف اين سيستم به شمار مي رود. "اسكات مكدونالد" استراليايي ممكن بود 80 گل براي سلتيك در اسكاتلند و جام قهرمانان باشگاههاي اروپا بزند ولي چه فرقي مي كند.
** الزام براي شركت در مراسم
اعتبار هر جايزه اي كه شركت در مراسم اهداي آن نسبت به تمام اتفاقاتي كه طي يك سال گذشته در زمين رخ داده، ارجحيت داشته باشد، جاي ترديد دارد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا، دادن جايزه به ستارگان آسيايي ليگ هاي اروپايي را تقريبا غيرممكن است كرده است چون بيشتر آنها نمي توانند در مراسم انتخاب بهترين ها شركت كنند.
** برنامه زمان بندي
حداكثر توجه به اين جايزه، اهميت آن را نشان مي دهد. زماني فرا مي رسد كه انتخاب بهترين بازيكن سال آسيا به بزرگترين خبر فوتبال جهان در آن روز تبديل خواهد شد اما آسيا هنوز به اين مرحله نرسيده است.
مي توان اقداماتي براي كمك به اين امر انجام داد ولي برگزاري مراسم انتخاب بهترين هاي آسيا در همان روزي كه مسابقات جام قهرمانان باشگاههاي اروپا برگزار مي شود آنهم در مرحله اي كه تكليف بسياري از تيم ها براي صعود به دور بعد مشخص مي شود، مهمترين اخبار آسيا را تحت الشعاع قرار مي دهد.
برگزاري چنين مراسمي در دسامبر و همزمان با تعطيلي اواسط فصل ليگ هاي بزرگ اروپايي، بهترين زمان ممكن است.
شايد براي انتقاد، كمي زود باشد. اين جايزه بهترين بازيكن سال آسيا است بنابر اين كنفدراسيون اين قاره حق دارد كاري را كه مي خواهد، انجام دهد اما اگر AFC مي خواهد توجه علاقه مندان به فوتبال در آسيا و جهان را جلب كند، بايد تغييراتي در برنامه هاي خود بدهد.
3783
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن