تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815467497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاطرات دوران استعمار در جنوب خليج فارس زنده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خاطرات دوران استعمار در جنوب خليج فارس زنده شد
دبي – با حضور "ديود ميليبند" وزير خارجه انگليس به منطقه و انتشار متن سخنراني وي در كنفرانس انرژي اتمي در ابوظبي، خاطرات دوران اشغال منطقه توسط استعمار پير دوباره زنده شد.


ميليبند در سخنراني خود با دخالت آشكار و خارج از عرف ديپلماتيك، از كشورهاي منطقه خواست تا مبادلاتشان را با ايران كاهش دهند.
وزير خارجه انگليس با سخنان تفرقه آميز خود و با اظهار هماهنگي با كشورهاي عربي منطقه در مسايل بين المللي، از سران اين كشورها خواست تا روابط خود با تهران را محدود كنند.
وي همچنين به قدرت هسته اي رژيم صهيونيستي پرداخت و بدون اشاره به همكاري نزديك لندن براي دستيابي اين رژيم به سلاح هسته اي، آن را با قدرت هسته اي ديگر كشورهاي منطقه مقايسه كرد.
وزير خارجه انگليس همچنين از دولت هاي منطقه خواست تا براي رهايي كشورهاي بزرگ از بحران اقتصادي، آنان را ياري كنند.
وي از امارات به عنوان بزرگترين اقتصاد آزاد در منطقه ياد كرد و گفت: اين كشور بايد بتواند از بحران اقتصادي كنوني سالم بيرون آيد.
"گوردون براون" نخست وزير انگليس نيز در سفر ماه گذشته خود به منطقه از كشورهاي عرب خاورميانه درخواست كرد كه كشورهاي بزرگ را در جهت خروج از بحران اقتصادي ياري كنند.
انگليس كه سال ها حوزه جنوبي خليج فارس را در اشغال خود داشت در سال 1971 نيروهاي نظاميش را از منطقه خارج كرد.
در اين سال با اتحاد اميرنشي هاي كوچك منطقه، كشور "امارات متحده عربي" به جمع كشور هاي جهان پيوست.
كشورهاي عرب منطقه خليج فارس از ابتداي تاسيس داراي روابط نزديكي با انگليس بودند هر چند در ده هاي اخير با افزايش حضور آمريكا در منطقه جاي لندن تنگ شده، ولي كماكان روابط انگليس با كشورهاي عربي از گرمي خاصي برخوردار است.
وزير خارجه انگليس در سخنراني خود در كنفرانس انرژي اتمي در منطقه خليج (فارس) با لحني مشابه دوران استعمار از كشورهاي عرب خواست تا ايران را تحت فشار قرار دهند.
وي بدون رعايت عرف ديپلماسي بين المللي و دخالت آشكار در امور منطقه، مسير ديپلماسي كشورهاي عربي را ترسيم كرد.
امارات متحده عربي و ديگر كشورهاي عرب جنوب خليج فارس داراي روابط گسترده سياسي و اقتصادي با ايران هستند و مسلما منافع منطقه اي ايجاب مي كند كه بدون توجه به دخالت هاي كشورهاي غربي روابط با همسايگان خود را تنظيم كنند.
انگليس و كشورهاي غربي كه اكنون با بحران اقتصادي بي سابقه اي مواجه شده اند و نياز به تزريق نقدينگي در اقتصاد در حال افول خود دارند، با ترفندهاي سياسي و ديپلماتيك سعي در جلب توجه كشورهاي ثروتمند عرب نموده اند.
لندن كه با همكاري برخي قدرت هاي جهاني در اوايل قرن گذشته در اشغال سرزمين فلسطين و تشكيل رژيم صهيونيستي نقش اصلي را داشت، بدون اشاره به وجود منبع اصلي بحران در خاور ميانه و رنجي كه مردم فلسطين از سياست هاي زورمدارانه اين رژيم در سرزمين هاي اشغالي دارد، به فرافكني پرداخته و سعي در تخريب روابط كشورهاي عربي با ايران نموده است.
اكنون كه انگليس با كمك به آمريكا در اشغال افغانستان و عراق دچار بحران هاي سياسي و اقتصادي عظيمي شده، قصد دارد با شيوه "گدايي مدرن" بار ديگر اموال منطقه را به غارت ببرد.
اين كشور كه سال ها اراضي جنوب خليج فارس را در اشغال خود داشت و ثروت منطقه را به غارت برد، اكنون از راه ديگري وارد شده و با تفرقه افكني مي خواهد اميالش را عملي كند.
خاورم**1651**1158**1368
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن