تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816373253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر عنوان‌هاي خبري و گزارش‌هاي تحليلي مطبوعات عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مروري بر عنوان‌هاي خبري و گزارش‌هاي تحليلي مطبوعات عربستان
سياسي. خارجي. عربستان. مطبوعات
رياض - رسانه‌ها و مطبوعات عربستان سعودي روز سه شنبه مهمترين عنوان‌هاي خبري و گزارش‌هاي تحليلي خود را به اهداف سفر رييس جمهوري لبنان به ايران، ضرورت برخورد با راهزني دريايي و اظهارات اخير وليد جنبلاط اختصاص دادند .

روزنامه الجزيره در مطلبي با اشاره به سفر دو روزه ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان به تهران نوشته است: سليمان در جريان اين سفر سه هدف كلي از جمله تهديدات رژيم صهيونيستي، حمايت ايران از حزب الله لبنان و روابط لبنان - سوريه را دنبال مي‌كند .

اين روزنامه افزوده است: از جمله مسايل مهم قابل طرح در اين نشست بحث استراتژي دفاعي لبنان است كه همواره موضوع سلاح حزب الله در اين زمينه مطرح بوده است.

به نوشته اين روزنامه محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار با سليمان، حمايت ايران از لبنان را مورد تاكيد قرار داد.

الرياض نيز با اشاره به سفر رييس جمهوري لبنان به تهران بحث سلاح حزب الله را از جمله اهداف مهم سفر سليمان به ايران دانسته است.

اين روزنامه به نقل از يك مقام لبناني نوشته است: در جريان اين سفر محورهاي مهمي در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، گسترش روابط دو جانبه، اوضاع خاورميانه و نيز فرآيند صلح خاورميانه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد كه بحث سلاح حزب الله و استراتژي دفاعي لبنان از مهمترين آنها هستند.

اين روزنامه در گزارش ديگري با اشاره به مواضع اخير ايهود بارا ك وزير دفاع رژيم صهيونيستي در خصوص سلاح حزب الله نوشته است: توان نظامي اين حزب از زمان جنگ ‪ ۳۳‬روزه در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي تاكنون بيش از سه برابر افزايش يافته است .

وزير دفاع اين رژيم در ادامه ادعاهاي خود گفته است: حزب الله هم اينك از ‪ ۴۲‬هزار موشك برخوردار است كه برد برخي از آنها به جنوب اسراييل نيز مي رسد .

ضرورت اتخاذ موضعي جهاني در برابر راهزني دريايي عنوان ديگري است كه روزنامه
الوطن با انتشار گزارشي به آن پرداخته است.

اين روزنامه با اشاره به موضع جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه نوشته است: مقامات ايران در اين خصوص استفاده از قوه قهريه براي آزادي كشتي ايراني را بعيد ندانستند.

هر چند مقامات جمهوري اسلامي ايران نگفتند چگونه مي‌توانند از قدرت نظامي خود عليه راهزني دريايي در خليج عدن استفاده كنند در حالي كه از اين خليج بسيار دور هستند .

دبيركل اتحاديه عرب نيز براي پايان دادن به اين موضوع خواستار تشكيل نيروي مشترك نظامي از سوي كشورهاي عربي شده است، اين درحاليست كه روسيه نيز اقدام به اعزام برخي كشتي‌هاي نظامي خود به خليج عدن و درياي سرخ كرده است.

اظهارات اخير وليد جنبلاط رهبر حزب سوسياليست ترقيخواه لبنان در خصوص احتمال شكست گروه ‪ ۱۴‬مارس و پيامدهاي منفي اين شكست براي اين گروه نوشته است: جنبلاط معتقد است كه شكست اين گروه در انتخابات آتي اين كشور به سلطه دوباره سوريه بر لبنان منجر خواهد شد.

وي همچنين مدعي شده است: اگر گروه حاكم در اين انتخابات شكست بخورد، بايد در انتظار بازگشت دوباره رستم غزالي مسوول سابق نيروهاي سوريه در لبنان بود كه از طريق دفترش در دمشق لبنان را اداره خواهد كرد.

جنبلاط در ادامه اظهارات خود گفته است: اگر در اين انتخابات سرنوشت ساز پيروز شويم مي‌توانيم به ادامه مذاكرات مسالمت آميز خود در خصوص سلاح حزب الله اميدوار باشيم .
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن