تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم فرهنگي، غارت خاموش ـ 11 جوانان راس هرم تهاجم فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تهاجم فرهنگي، غارت خاموش ـ 11 جوانان راس هرم تهاجم فرهنگي
خبرگزاري فارس: تهاجم فرهنگي يا همان شبيخون فرهنگي، هجمه وسيع ضد‌فرهنگي و ضد‌ديني دشمنان است كه جوانان در راس اين هرم قرار دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و ناكامي دشمنان در عرصه‌هاي رويارويي مستقيم و نظامي با كشورمان، استكبار جنگ نرمي را عليه ملت و كشورمان تدارك ديده كه از آن به‌عنوان تهاجم فرهنگي ياد مي‌شود.
اين جنگ تمام‌عيار كه اساس آن سست كردن بنيان‌هاي فكري و اعتقادي نسل جوان بود امروز به دغدغه همه مردم و مسئولان تبديل شده تا مبادا جوانان كشورمان در دام بهم‌‌تنيده تهاجم فرهنگي گرفتار شوند.
در اين خصوص معاون سياسي ـ امنيتي استاندار اردبيل به خبرنگار فارس در اردبيل گفت: فرهنگ به‌عنوان شناسنامه و هويت افراد جامعه زيربناي تمام حركت‌ها و پيشرفت‌هاست و غفلت از اين بخش اساسي، نه تنها تماميت مملكت و جامعه بلكه قوام و بقاي نظام اسلامي را تهديد مي‌كند.
فيروز احمدي افزود: بعد از پيروزي انقلاب و پايان جنگ تحميلي و ناكامي دشمن در عرصه رويارويي مستقيم، استكبار جهاني در جبهه فرهنگي تهاجم سنگيني را عليه ملت ما آغاز كرد كه تا به امروز نيز ادامه دارد و به يقين غفلت از اين امر آينده كشور و نسل جوان ما را تهديد مي‌كند.
وي نقش خانواده‌ها در نهادينه كردن ارزش‌هاي فرهنگي و هنجارهاي اجتماعي را بسيار اساسي و سنگين توصيف كرد و گفت: محيط خانواده، نحوه تعامل پدر، مادر و فرزندان با يكديگر، انتخاب محصولات فرهنگي و پايبندي خانواده‌ها به ارزش‌هاي اجتماعي مي‌تواند به‌عنوان الگوي رفتاري در ذهن فرزندان باقي بماند و راه صحيح را به آنها بنماياند.
احمدي سيستم آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت در كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي و فرهنگي را يادآور شد و افزود: در كنار خانواده‌ها، نظام تعليم و تربيت با ابزارها و الگوهاي مناسب رفتاري مي‌تواند جوانان و نوجوانان را به مقابله با تهاجم فرهنگي ترغيب و تشويق كند و از تزلزل روحي و رفتاري آنها جلوگيري كند.
وي با بيان اينكه نسل جوان در تيررس شبيخون فرهنگي است، وجه غالب دولت نهم را توجه به فرهنگ و تقويت بعد معنوي و مذهبي عنوان كرد و اظهار داشت: خوشبختانه علي‌رغم مرزي بودن استان، جوانان و نوجوانان اين خطه با دارا بودن روحيه معنوي و اعتقادات قوي مذهبي كمتر به دام باندهاي ضدفرهنگي و اعتقادي مي‌افتند و تنها معضل در شهرهاي مرزي دريافت برنامه‌هاي تلوزيوني كشورهاي همسايه است كه بايد با تدبير مناسب و تهيه و توليد برنامه‌هاي كيفي، پيامدهاي اين آسيب را به حداقل رساند.
امام جمعه موقت اردبيل و مسئول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه محقق اردبيلي نيز در اين خصوص گفت: امروز دشمن در عرصه فرهنگي اعتقادات و باورهاي نسل جوان ما را نشانه گرفته است و با توجه به گستردگي حوزه و دامنه فعاليت جدي در گام اول خانواده و در گام بعدي مراكز علمي و دانشگاهي بايد ابزارهاي مقابله با تحديد و تهاجم فرهنگي را طراحي و تدوين كنند.
صابر اكبري جدي استحاله فرهنگي دشمن را يادآور شد و افزود: در تهاجم فرهنگي هدف اصلي اين است كه باورهاي صحيح را از مردم بگيرند و به‌جاي ان انحرافات اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي را بنا نهند و در اصلاح اين انحرافات، دانشگاه‌ها با برنامه‌ريزي مدون و مشخص نقش حياتي را ايفا مي‌كنند.
وي قربانيان اصلي شبيخون فرهنگي را نسل جوان ناميد و از برنامه‌ريزان فرهنگي و نهادهاي حاكميتي خواست سند مقابله با تهاجم فرهنگي را تديون و در اين راه با برنامه جلو بروند.
اين استاد دانشگاه و حوزه، ابزار اصلي دشمن در استحاله فرهنگي و اعتقادي را باورپذيري برخي ارزش‌هاي به اصطلاح دهن‌پركن به عنوان پايه اعتقادي به جوانان و توجه به ظواهر مادي و زودگذر عنوان كرد و افزود: متاسفانه نه در نظام تعليم و تربيت و نه نظام آموزش عالي استراتژي مشخصي در اين رابطه برقرار و تدوين نشده و برنامه‌هاي اجرايي نيز با سردرگمي و گاه بي‌محتوايي دنبال مي‌شود.
جواد صبور نماينده مردم اردبيل در مجلس نيز ابعاد مختلف تهاجم فرهنگي را يادآور شد و گفت: استكبار با تمام توان و قدرت ظاهري و مادي، وارد ميدان جنگ فرهنگي عليه نظام اسلامي ما شده و بسيار اميدوار است موفق و پيروز اين ميدان خارج شود.
وي مهم‌ترين تهديد و تهاجم فرهنگي در استان اردبيل را فعاليت باندهاي تهيه و توزيع محصولات فرهنگي و ضد‌اخلاقي و نيز دريافت برنامه‌هاي مستهجن شبكه‌هاي كشورهاي همسايه عنوان كرد و گفت: با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي متناسب با علاقه و نياز نسل جوان مي‌توانيم جلوي بسياري از ناهنجاري‌ها را بگيريم و به‌جاي آن ارزش‌ و اعتقادات معنوي را تقويت كنيم.
وي نقش رسانه‌ها به‌ويژه صدا و سيما و كاركرد نيروي انتظامي در مقابله با مظاهر تهاجم فرهنگي را يادآور شد و گفت: اجراي طرح‌هايي نظير ارشاد توسط نيروي انتظامي كه با نتايج مثبت همراه بود، مي‌تواند به تصفيه جامعه اسلامي ما از برخي آلودگي‌ها منجر شود كه تداوم آن ضروري است.
فرمانده نيروي انتظامي استان اردبيل نيز در خصوص برنامه‌هاي اين نيرو براي مقابله با مظاهر و عوامل تهاجم فرهنگي در جامعه گفت: نيروي انتظامي استان در طول 8 ماه گذشته با اجراي طرح‌هاي مختلف و تشديد كنترل و بازرسي از اشيا و كالاهاي وارده از مرزهاي شمالي به استان موفقيت‌هاي خوبي كسب كرده كه كشف هزاران بطري مشروبات الكلي، دهها CD مستهجن، صدها تن مواد مخدر و كالاهاي ضد‌فرهنگي و اجتماعي از جمله آنهاست.
امير‌يعقوب رضازاده با بيان اينكه خوشبختانه در استان هيچ گروه يا فرق انحرافي فعاليت ندارند، جوانان را هدف اصلي شبيخون فرهنگي دشمن برشمرد و گفت: دستگاه‌ انتظامي در كنار ساير ارگان‌هاي فرهنگي و مذهبي به‌شدت با فتنه‌هاي استكبار در استحاله فرهنگي و اعتقادي مبارزه مي‌كند و به دشمنان اجازه نخواهد داد حريم اعتقادي و فرهنگي مردم ما را بشكنند.
وي تضعيف نهاد خانواده، كم شدن پيوند عاطفي فكري در بين اعضاي خانواده، پرشدن اين خلأ توسط نهادها و رسانه‌ها را به‌عنوان خطر جدي در جامعه عنوان كرد و اظهار داشت: در اين قضيه در كنار تلاش ارگان‌ها و نهادهاي اجتماعي، نقش اساسي و بنيادي را خانواده‌ها بر عهده دارند تا با تقويت بنيه اعتقادي جوان و آشنا كردن آنها با اصول اخلاقي و رفتاري مناسب، آنها را در برابر شبيخون مصون سازند.
ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي در مجلس نيز انقلاب اسلامي را يك نهضت فرهنگي و اعتقادي ناميد و گفت: انقلاب اسلامي يك حركت و جريان كاملاً فرهنگي است و مردم با اهداف عاليه فرهنگي كه داشتند براي جاري ساختن فرامين الهي و ترويج معنويت در جامعه ايراني قيام كردند.
وي با بيان اينكه دشمن امروز مغضوب حركت اصولي ملت ايران شده است، افزود: دشمن با ناكامي در عرصه جنگ به خاكريز تهاجم فرهنگي وارد شده ولي با هوشياري مردم، نيروهاي مسلح و نظامي به‌ويژه بسيج در اين ميدان نيز مغلوب ملت و نظام اسلامي ما خواهد شد.
اسماعيلي به تلاش دولت اصولگراي نهم در ترويج و نهادينه كردن ارزش‌ها و اعتقادات مذهبي اشاره كرد و تصريح كرد: احمدي‌نژاد بر تفكر ضد‌فرهنگي و ضد‌ديني برخي جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي و حزبي خاتمه داد و با الگو قرار دادن آرمان اصيل انقلاب و امام راحل، راه عزتمندي را آغاز كرد.
نماينده مردم گرمي دستاورد دولت در عرصه فرهنگي و توجه به توسعه اماكن مذهبي و تجهيز نرم‌افزاري اين اماكن را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: تنها راه مقابله با هجمه و شبيخون فرهنگي دشمن، تجهيز جوانان به علم روز و آگاهي و بصيرت آنها به مسائل اعتقادي است كه نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سردمداران اين حركت‌ها به شمار مي‌روند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نيز در خصوص تهاجم فرهنگي و ابزارهاي مقابله با آن گفت: حوزه فرهنگ، حوزه پيچيده‌، ظريف و حساسي است و كارهاي انجام يافته در اين عرصه تاثيرگذار و فرهنگ‌ساز است.
عظيم ابراهيم‌پور با اعلام اينكه ايجاد تحولات عميق فرهنگي، پاسداشت ارزش‌ها و ترويج شعائر و معارف اسلامي و ارتقاي فرهنگ عمومي مهم‌ترين كاركرد مجموعه فرهنگي و هنري استان است، افزود: فرهنگ ما متاثر از آئين‌ها، باورها، افكار و انديشه‌هاي مردم است و مديريت در اين حوزه بسي سخت و دشوار است.
وي توسعه مراكز و تشكل‌هاي فرهنگي و هنري را زمينه‌ساز خنثي‌شدن توطئه دشمن در هجمه فرهنگي عنوان كرد و اظهار داشت: هم‌اكنون 36 عنوان گروه، صنف و تشكل فرهنگي و هنري در استان مشغول فعاليت هستند و در كنار آن فعاليت رسانه‌هاي مكتوب و مراكز فرهنگي متعدد تحرك و پويايي خاص به جامعه بخشيده است.
وي با مثبت ارزيابي كردن فعاليت‌ها و عملكرد‌ نهادهاي فرهنگي در استان گفت: تهاجم فرهنگي اساسي‌ترين برنامه غرب براي مقابله با ارزش‌هاي اسلامي است و تلاش مي‌كنيم در سايه اهتمام و درايت مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي، بر تهاجم فرهنگي غلبه كنيم.
انتهاي پيام/ر20
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن