تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820264721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندارفارس : تاثيرات مكتب شيراز بر فرهنگ ؛ تبيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندارفارس : تاثيرات مكتب شيراز بر فرهنگ ؛ تبيين شود
شيراز -استاندار فارس؛ با اشاره به نزديك بودن زمان برگزاري گردهمايي بزرگ مكتب شيراز گفت: شايسته است تاثيرات اين مكتب بر فرهنگ و هنر اين مرز و بوم ؛ تبيين شود.


به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا؛ مهندس سيد محمد رضا رضازاده در نشست هماهنگي برگزاري گردهمايي بزرگ مكتب شيراز؛ بيان داشت: برگزاري اين گردهمايي كه با پشتوانه دو سال مطالعات ارزشمند فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي؛ صورت مي گيرد ؛ مي تواند زمينه ساز بسياري ديگر از فعاليت ها و پژوهش هاي فرهنگي در رابطه با تاثيرات مكتب شيراز بر فرهنگ و هنر اين سرزمين باشد.
وي گفت: برگزاري اين گردهمايي به مثابه يك حركت بزرگ فرهنگي براي فارس و شيراز است و از اين رو بايستي كه مجموعه دستگاه هاي اجرايي و به ويژه شوراي اسلامي شهر و شهرداري شيراز با همت و تلاش هر چه بيشتر در اين زمينه فعاليت كنند.
استاندار فارس افزود: همچنين مجموعه رسانه هاي استاني و جرايد محلي قبل و در حين برگزاري گردهمايي مكتب شيراز ؛ مي توانند با انعكاس مناسب ابعاد مختلف اين همايش و ديدگاه هاي صاحب نظران ؛ نقش بسزايي در معرفي عمق و گستره تاثير اين مكتب ؛ ايفا كنند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري فارس هم در اين نشست گفت: گردهمايي مكتب شيراز؛ شامل هشت همايش از جمله حكمت و عرفان؛ ادبيات و زبان شناسي و نسخه شناسي؛ نگارگري؛ خوشنويسي؛ هنرهاي صناعي؛ موسيقي؛ معماري و شهرسازي؛ است .
محمد رضي حدايق افزود: اين گردهمايي به مدت چهار روز در تاريخ هاي 13 و 14 آذرماه امسال در تهران و روزهاي 16 و 17 ماه جاري در شيراز برگزار خواهد شد و در آن حدود 150 نفر از استادان برجسته فرهنگي و انديشمندان ايراني و ساير كشورهاي جهان از جمله كشورهاي فرانسه؛ انگلستان؛ آلمان؛ آمريكا؛ ژاپن؛ روسيه؛ لبنان و كشورهاي آسياي ميانه شركت دارند.
وي گفت: در اين گردهمايي آثار فرهنگي؛ ادبي ؛ علمي و هنري شيراز در سده هاي هفتم ؛ هشتم و نهم هجري قمري مورد بررسي و تبيين قرار مي گيرد.
حدايق ادامه داد: در سه سده ياد شده؛ شيراز؛ به عنوان دارالعلم جهان اسلام ؛ تاثير گسترده اي در فرهنگ ؛ هنر و تمدن اسلامي از خود بر جا گذاشته است.
او افزود: هم اينك ستاد برگزاري اين گردهمايي در شش كميته اجرايي كار خود را آغاز كرده و همايش هاي پيش بيني شده اين گردهمايي در شيراز با هفت موضوع تخصصي در شش سالن تشكيل خواهد شد.ك/1
679 / 675
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن