تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805433286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از ستاره هتل ها چه چیزی به شما میرسد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
تابستان شروع شد و زنگ مدرسه رفت تا مهر، دوباره بچهها را صدا كند. هوا گرم شده و زمان انگار كش آمده تا فرصتي باشد براي آنچه تاكنون وقتش فراهم نبود. زنگ تفريح ميان 2 كلاس حالا جاي خود را به زنگ تفريح ميان 2 فصل براي همه خانوادهها داده است. ولي چگونه براي اين زنگ تفريح آماده شويم؟ هميشه در فصل تابستان مسافرتهاي داخلي و خارجي افزايش مييابد اما آيا واقعا همه خانوادههايي كه حالا نام گردشگر بر خود گرفتهاند از حقوق خود در ازاي پولي كه ميخواهند بپردازند با اطلاع هستند؟ آيا ميدانند چه حداقل خدماتي را بايد از هتلي كه با توجه به تعداد ستارههاي آن انتخاب كردهاند، دريافت كنند؟ اهميت اين آگاهي در زمان اوج سفر و فصول شلوغي مثل تعطيلات تابستاني، بيش از پيش مطرح ميشود. زيرا در اين ايام مردم بيشتر به سفر رفته و غالبا هزينه مضاعفي را پرداخت كردهاند؛ پس بهتر است دقيقا بدانند به ازاي هزينهاي كه ميكنند، انتظار چه چيزي را داشته باشند.


2 مقصد متفاوت

بازار سفرهاي خارجي كه هر روز داغتر از ديروز ميشود و از اين ميان اگر گرماي كوچكي هم به تنور گردشگري داخلي دميده شود همه اهالي صنعت گردشگري ايران را خوشحال ميكند! با وجود تقاضاي بالاي سفرهاي خارجي در اينجا به توضيح درباره چند مقصد گردشگري خارجي محبوب ايرانيان ميپردازيم.






مارماريس:كوهستان جادويي

مارماريس منطقهاي است در مجاورت درياي مديترانه و اژه كه با كوهستانهاي جادويي محصور شده است. اين شهردر جنوب غربي تركيه قرار دارد. قدمت اين شهر به 6 قرن قبل از ميلاد مسيح بازميگردد و در زمره شهرهايي است كه بيشترين بازديدكنندگان تركيه را بهخود جذب ميكنند. گياهان گرمسيري، نوار ساحلي با صخرههايي بزرگ، غارهاي زيبا و آب زلال و فيروزهاي از دلايل آن هستند. اين شهر يكي از مهمترين مراكز تجمع كشتيها در تركيه و همچنين مركزي براي مسابقات اتومبيلراني است. در بيشتر شهرهاي تركيه تفريحات آبي مهمترين تفريحات محسوب ميشوند؛ غواصي، پارك آبي، رافتينگ و... يكي از تفريحاتي كه ميتوانيد در مارماريس انجام دهيد غواصي است چون آب درياي مديترانه تميز و آبي است بنابراين زير آب بسيار زيبا و هيجانانگيز است. پارك آبي مارماريس كه در آن انواع سرسرههاي آبي، استخر براي كودكان، رستوران، بولينگ، مينيگلف، استخر موج دار و انواع سرگرميهاي مختلف ديگر وجود دارد و ميتواند روز بسيار خاطره انگيزي را براي شما و خانوادهتان رقم بزند همچنين از ديگر تفريحات مارماريس ميتوان از اسبسواري و تنيس و جيپسواري نام برد.


ستارهها يعني چي؟

وقتي صحبت از استانداردسازي هتلها به ميان ميآيد، ذهن بسياري از متخصصان هتلداري به اين سمت ميرود كه استانداردسازي چه مفهومي در هتل دارد! مگر ميتوان براي خدمات هتل، استاندارد تعريف كرد و آيا ضوابط استانداردها كافي و جامع است؟ روشن است در دنياي رقابت، سازماني برنده است كه بهتر از ساير رقبا نيازهاي مشتري را تشخيص داده و درصدد پاسخگويي بهتر به آنها برآيد. در نتيجه در هيچيك از كشورهاي گردشگرپذير دنيا، استاندارد صددرصد يكسان خدمات هتلي وجود ندارد و بيشتر زنجيرههاي مشهور هتلي دنيا براي خود استاندارد خاصي را تعريف كردهاند و سازمانهاي متولي گردشگري تنها حداقلها را تعيين ميكنند.حال اگر قصد سفر داريد و در حال بار بستن هستيد بهتر است بدانيد براساس درجه بندي هتلها، حداقل خدماتي كه انتظارتان را ميكشد، چيست.ضوابط درجهبندي هتلها شامل شرايط و موارد متعددي است كه براي سهولت درك آن، در اينجا فقط به برخي از استانداردهاي كلي هتلهاي 3 تا 5 ستاره، بهصورت خيلي مختصر در بخش فضاي اصلي اتاق اشاره ميكنيم زيرا حجم مطالب بقدري است كه حتي نميتوان عناوين آنرا در اين نوشته گنجاند و شايد در هر شماره از مجله بتوان به بخشي از آنها اشاره كرد.






چه انتظاري داشته باشيد

فضاي اتاق در هتل، شامل مواردي مانند: نظافت، ابعاد و اندازه اتاق و كيفيت كلي تجهيزات آن خواهد بود و شما كه قرار است از اين هتلها استفاده كنيد بهتر است با دقت بيشتري به جزئياتي كه ذكر ميشود، توجه فرماييد. توجه داشته باشيد كه بهداشت و پاكيزگي در تمامي كليه سطوح الزامي بوده و نداشتنرعايت پاكيزگي و بهداشت در هيچيك از سطوح هتلها قابل چشمپوشي نيست.

***
3 ستاره ها:كنترل تلويزيون ويخچال

وسايل با كيفيت خوب، چيدمان زيبا و درست كه با يكديگر هماهنگ باشند. اتاق بايد طوري باشد كه سر و صداي مزاحم وارد اتاق نشود. در اين سطح به مواردي چون كيفيت تشك، نورپردازي مناسب، پوشش مناسب پنجره و جنس پرده، وجود كنترل براي تلويزيون، يخچال، قلم و كاغذ يادداشت در اتاق توجه كنيد.


****

4 ستاره ها:ميني يخچال و روم سرويس

در اين سطح، علاوه بر وجود امكانات هتلهاي پايينتر، بايد مواردي چون وجود ميز ناهار خوري مناسب در اتاق، تشك مناسب با تاج بالاي تخت، ميني يخچال (اقلام خوراكي قابل خريد در يخچال اتاق)، تلويزيون بزرگتر از14 اينچ، اينترنت، لوازمالتحرير مناسب و وجود خدمات24ساعته سرويس غذا و نوشيدني در اتاق (رومسرويس)و همچنين وجود صندوق امانت در اتاق از الزامات است.






*****
5 ستارهها: اهميت جزئيات

علاوه بر رعايت همه موارد هتلهاي 3 و4 ستاره، در اين سطح هر كدام از جزئيات اهميتي چند برابر پيدا ميكنند. بنابراين به موارد و جزئيات توجه ويژه مبذول داريد. زيرا سطح هتل 5 ستاره يعني بالاترين سطح ارائه خدمات در تمامي بخشهاي هتل. كيفيت بسيار عالي با وسايل لوكس، چيدمان و تزئين بهصورت حرفهاي به همراه استفاده از تابلوهاي نفيس هماهنگ با دكور اتاق. استفاده از بهترين تشكها، ميز آرايش و تحرير شيك و مناسب. در اين سطح خدمات سرويس غذا و نوشيدني در اتاق(روم سرويس) به سريعترين و حرفهايترين وجه ممكن در اتاق انجام ميشود. اگر مسافران از حقوق خود مطلع باشند، در انتخاب هتل خود دقت بيشتري بهعمل ميآورند و اين امر باعث ميشود تا نسبت به پول پرداختي بدانند كه چه چيزي در اختيارشان گذاشته ميشود.






تفليس: شهر درياچه ها

در گرجي اين شهر تفليسي يا تهبيليسي مشتق از واژه تپهيلي (به معناي گرم؛ منسوب به چشمههاي آب گرم تفليس) ناميده ميشود. تفليس در هزاره چهارم تا سوم پيش از ميلاد مسكوني شد. براي نخستين بار در سالنامههاي قرن چهارم ميلادي از تفليس بهعنوان قلعه ـ شهر نام برده شدهاست. تفليس بهعلت واقع شدن در محل تلاقي راههاي مهم هميشه اهميت منطقهاي داشته و همين ويژگيها سبب گسترش و توسعه اين شهر از ديرباز تاكنون شده است. اين شهر در نزديكي رشته كوه قفقاز بزرگ و همينطور درياي سياه قرار دارد. شهر در 2 طرف ساحل رود كر درون درهاي گستردهاست. سد اورتاچالا سرعت جريان آب را در مسير شهر كاهش ميدهد و رژيم آبي آن را تنظيم ميكند. 5 نهر كوهستاني كه از آبراهههاي زيرزميني ميگذرند از دامنههاي اطراف تفليس به كر ميريزند: 2 درياچه كوچك به نام ليسي و كو در دامنههاي شمالي تفليس واقع شدهاند. درياچه تفليس در پشت رشته كوه ماخات واقع است و پيرامون آن دشت سامگوري قرار دارد. كوههاي متاتس ميندا در مغرب تابوري و تيغههاي سولالاكي در جنوب و رشته كوه ماخات در مشرق شهر واقع شدهاند. در دامنههاي شمال شرقي كوه تابوري چشمههاي آب گرم جريان دارد كه تركيبات قليايي و سولفات دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن