تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816679440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي اديان جهان/ائتلاف امامان جماعت و خاخامهاي يهودي براي مبارزه با هراس از دين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي اديان جهان/ائتلاف امامان جماعت و خاخامهاي يهودي براي مبارزه با هراس از دين
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: ائتلاف امامان جماعت و خاخامهاي يهودي براي مبارزه با اسلام‌هراسي و يهودستيزي و همچنين سقوط تعداد كليساهاي آلمان در هر دو مذهب كاتوليك و پروتستان در كنار اخباري چون بررسي صلح توسط رهبران ديني، مهمترين اخبار هفته گذشته را در عرصه اديان جهان بودند.

بررسي راهكارهاي مبارزه با اسلام‌هراسي از سوي خاخامهاي آمريكا

به دنبال اجلاس خاخامها در ماه نوامبر سال گذشته بنياد درك اخلاق طي سه روز گذشته در مساجد و كنيسه‌هاي شمال آمريكا به بررسي راهكارهاي مبارزه با اسلام‌هراسي و يهودستيزي پرداختند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه اينترنتي بيچ پلم، اعضاي اين بنياد كه از خاخامها و ائمه جمعه تشكيل شده‌اند به صورت گروههاي دونفره يك امام و يك خاخام به 50 مسجد و كنيسه در آمريكاي شمالي رفتند.

خاخام مارك شينير رئيس اين بنياد گفت: از ابتدا آرزوي ما شركت دادن 25 مسجد و 25 كنيسه در اين برنامه بود و هرگز تصور نمي‌كرديم با چنين استقبالي از سوي جوامع امريكايي مسلمان و يهودي رو به رو شويم.

برگزاركنندگان اين رويداد اعتقاد دارند اين برنامه مي‌تواند به ارتقاي درك ميان مسلمانان و يهوديان و حتي مسيحيان كمك كرده و در دنيايي كه همه مردم آن براي درك بهتر تلاش مي‌كنند سطح اسلام‌هراسي و يهودستيزي كاهش يابد.

هفته گذشته اين گروه آگهي تمام صفحه‌اي را در نشريه نيويورك تايمز با عنوان " صلح امكان پذير است" منتشر كرد.

شينير گفت: ما فرزندان حضرت ابراهيم هستيم، نه تنها در دين خود مشترك هستيم بلكه سرنوشت مشترك هم داريم و اين امر بايد پيوندهاي محبت ما را نسبت به يكديگر ارتقا دهد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه در اروپا اجرا شود.

تعداد اعضاي كليساهاي آلمان سقوط چشمگيري يافته است

كليساي انجيلي آلمان كه بزرگترين گروه پروتستان اين كشور اروپايي محسوب مي‌شود براي نخستين بار از زمان اتحاد دو آلمان در سال 1990 با كاهش 25 ميليون نفري رو به رو شده است.

در پايان سال 2007، كليساي انجيلي آلمان حدود 83/24 ميليون نفر از جمعيت 82 ميليون آلمان را دربرگرفته بود اما درحال حاضر تعداد پيروان نسبت به پنج سال اخير نيز كاهش يافته است. تعداد پروتستانهاي آلمان نسبت به سال 2007 حدود 268 هزار نفر كمتر شده است.

تعداد پيروان كليساي كاتوليك روم در آلمان نيز در سال 2007 با كاهش رو به رو شد اما اين كاهش در مقايسه با پروتستانها چشمگير نبود. حدود 46/25 ميليون نفر در آلمان كاتوليك هستند كه اين تعداد در سال 2006 حدود 224 هزار نفر كاهش يافت.

در زمان اتحاد دو آلمان در سال 1990، پروتستانها در سراسر آلمان اندكي بيشتر از كاتوليكها بودند. ايالتهاي آلمان شرقي سابق عمدتاً مركز پروتستانها بودند، مناطقي كه مارتين لوتر در قرن شانزدهم در آن زندگي و عاليت مي‌كرد.

ولفگانگ هابر از اسقفهاي ارشد پروتستان در سال 2009 طي يك مصاحبه راديويي كاهش تعداد كليساروها را مورد تصديق قرار داد.

سقوط قابل توجه تعداد پروتستانها بر درآمد كليسا نيز تأثير داشته به طوري كه حدود 70 درصد از درآمد كليساها از ماليات اعضاي كليسا تأمين مي‌شد.

رهبران كليساهاي كاتوليك و ارتدكس براي قربانيان قحطي اوكراين دعا كنند

رئيس جمهوري اوكراين طي نامه‌هايي به مقر رهبر كاتوليكهاي جهان و رهبر ارتدكسهاي جهان خواستار دعا براي قربانيان بيگنان قحطي سال 1932 و 1933 در اوكراين شد.

ويكتور يوشچنكو رئيس جمهور اوكراين گفت: مردم اوكراين و جامعه جهاني نوامبر 2008 هفتاد و پنجمين سال قحطي دهه 1930 را برگزار مي كنند، تراژدي ملي كه جان ميليونها نفر از مردم را گرفت. قحطي 1932 و 1933 تأثير مهمي در تاريخ قرن بيستم اوكراين داشت.

رئيس جمهور اوكراين تصريح كرد: در سايه فعاليتهاي مورخان دلايل غيرقابل تكذيبي در رابطه با اين مصيبت كه به عنوان نسل كشي از آن ياد مي شود ارائه شده است. رژيم كمونيسم در نظر داشت رنگ ملت اوكراين و ريشه ملي آن را از بين ببرد. تمام اين اقدامات براي نقض كردن آزادي ما صورت گرفت اما تمام آنها با شكست مواجه شد و ملت خدا دوست اوكراين عليه آن مقاومت كرد.

رهبران ديني جهان تمدن صلح را در قبرس بررسي مي‌كنند

رهبران اديان مختلف از سراسر جهان روز يكشنبه 26 آبان ماه به منظور تقويت دانش و تعهد دوجانبه براي توسعه گفتگوي بين اديان و صلح در شهر نيكوزيا پايتخت قبرس به مدت سه روز گردهم جمع شده‌ند.

ديميتريس كريستوفياس رئيس جمهور قبر در مراسم افتتاحيه همايش " تمدن صلح: اديان و فرهنگها در گفتگو" اظهار داشت كه هركس نه تنها نسبت به فرهنگ و سنت خود احساس افتخار مي‌كند بلكه وظيفه دارد نسبت به اديان و فرهنگهاي ديگر تساهل نشان داده تا از ايجاد صلح فرامرزهاي دين و فرهنگها اطمينان حاصل كنيم. در سياره كوچك ما براي تمام تمدنها و تمام فرق ديني مختلف فضاي كافي وجود دارد تا به بشر سود رسانده و سعادت وي را موجب شوند.

كريستوفياس همچنين افزود: وي در راستاي صلح و تسامح ميان جوامع قبرس فعاليت كرده و در اين زمينه ابتكارعملهايي آغاز كرده تا گفتگو به منظور متحد كردن دوباره كشور به نتيجه برسد.

همايش سه روزه "تمدن صلح" از سوي كليساي قبرس با همكاري جامعه سنت اجيديو برگزار شده و محفلي براي تبادل ديدگاه‌هايي درباره منافع دوجانبه با هدف داشتن سهمي در صلح جهاني فراهم كرده است.

شمايل كليساي ارتدكس روسيه به نمايش گذاشته مي‌شود

شمايل كليساي ارتدكس روسيه در موزه كاتوليك كليساي جامع سنت استفان در شهر وين، پايتخت اتريش به نمايش عمومي گذاشته مي‌شود.

ايگو لاپشين متصدي شوراي انتشار مقرپاترياك مسكو از برگزاري اين نمايشگاه خبر داد. اين نمايشگاه همزمان با تقديس كليساي جامع سنت نيكولاس در پايتخت اتريش افتتاح مي‌شود و انتظار مي‌رود الكسي دوم پاترياك كليساي ارتدكس روسيه در اين مراسم شركت كند. تاريخ افتتاح اين نمايشگاه 28 مارس 2009 ( 8 فروردين 1388) خواهد بود.

بخش اعظم اين نمايشگاه به تاريخ كليساي ارتدكس روسيه، دوره سركوبي، آزار، اعدام، تخريب كليساها، صومعه ها و شمايل و هنر كليسايي اختصاص خواهد داشت. اشياي شخصي و كليسايي متعلق به شهداي كليساي ارتدكس روسيه نيز از ديگر بخشهاي اين نمايشگاه خواهد بود و همچنين بخش ويژه‌اي به شمايل مادر مسيح از شهر قازان اختصاص داده خواهد شد.

حضور در مراسم ديني خطر مرگ و مير را 20 درصد كاهش مي‌دهد

طي نتايج تحقيقي كه در دانشگاه يشينوا و دانشكده پرشكي آن؛ كالج پزشكي آلبرت انيشتين منتشر شد، كاهش 20 درصدي خطر مرگ به واسطه حضور در مراسم ديني مورد تأكيد قرار گرفته است .

اين نتايج كه در مجله روانشناسي و بهداشت منتشر شده براساس اطلاعات شركت‌كنندگان در مراسم ديني فرقه‌هاي مختلف و متعدد ديني ارائه شده است. محققان آداب ديني 92395 زن را مورد پرسش و بررسي قرار داده و چشم‌انداز ارتباطهاي ديني آنها و حضور در مراسم ديني، قدرت و آرامشي كه از دين گرفته و رويدادهاي قلبي عروقي پس از آن و همچنين نرخ هاي كلي مرگ مير را مورد ارزيابي قرار داده‌اند.

اگرچه اين تحقيق نشان مي‌دهد كه خطر مرگ براي افرادي كه در مراسم ديني شركت مي‌كنند 20 درصد كاهش مي يابد اما مشخص نشده آيا تغييرات پايداري در نرخ مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي عروقي به وجود مي‌آيد يا خير. اين تحقيق در رابطه با افرادي كه در سازمانهاي اجتماعي و فعاليتهايي گروهي انجام شده كه از جرياني لذت بخش و زندگي اجتماعي قوي براي شركت كننده برخوردارند و رفتارهايي را در برمي گيرد كه به رفاه فردي منتهي مي‌شود.

محققان براي ارزيابي تأثير دينداري بر مرگ و مير و بيماري متغيرهايي چون گزارش شخصي از تعلقات ديني، فراواني حضور در مراسم ديني و قدرت ديني و همچنين آرامش در رابطه با بيماري هاي قلبي و عروقي و مرگ را بررسي كرده‌اند.

نكته حائز اهميت اين است كه اين تحقيق هيچ تلاشي در رابطه با سنجش ميزان معنويت شركت كنندگان نداشته است و شركت‌كنندگان در اين تحقيق به سه پرسش تعلق ديني، فراواني حضور در مراسم ديني و اينكه آيا دين براي آنها قدرت و آرامش به همراه دارد پاسخ گفته‌اند.

افرادي كه دست كم يك بار در هفته در مراسم ديني شركت مي‌كنند خطر مرگ را نسبت به افرادي كه هرگز در اين نوع مراسم شركت نمي‌كنند 20 درصد كاهش مي‌دهند. تحقيقات پيشين ميزان كاهش خطر مرگ را تا 25 درصد ارزيابي كرده بود.

محققان اين تحقيق نتيجه‌گيري كرده‌اند كه اگرچه رفتار ديني با ميزان كاهش نرخ مرگ ارتباط دارد اما روابط فيزيكي كه به اين تأثير منتهي مي‌شود مشخص نشده و بايد تحقيقات بيشتري در رابطه با آن انجام داد. مجله روان‌شناسي و بهداشت نشريه رسمي انجمن بهداشت روان شناسي اروپا است.

هماهنگي ديني مورد نظر گاندي بررسي شد

بنياد صلح گاندي روز شنبه 2 آذر ماه در شهر تريسور ، كرالا در هندوستان همايشي با محوريت "هماهنگي ديني در مفهوم گاندي" برگزار كرد.

ويديپيت قائم مقام سابق گجرات و مدير هئيت امناي تراست ناواجيوان كه در اين مراسم سخنراني مي كرد با استفاده از كلمات خود گاندي اظهار داشت: اديان نه به معناي دين رسمي يا دين عادي، بلكه به معناي ديني كه تمام اديان را دربرمي گيرد موجب مي شوند ما با خالق خود رو در رو قرار گيريم. دين به معناي فرقه گرايي نيست. دين اعتقادي با اخلاقيات نظم يافته است.

قائم مقام سابق گجرات در همايش "هماهنگي ديني در مفهوم گاندي" گفت: وجود چنين ديني مي تواند از تمام اديان فراتر رفته و همه آنها را هماهنگ كند.

همايش "اديان براي صلح" در سريلانكا برگزار مي‌شود

رهبران ديني جهان به رهبران ديني سراسر سريلانكا ملحق شده تا در پيشبرد اهداف همايش شوراي بين ديني "اديان براي صلح" سهيم باشند.

رهبران ديني شركت كننده اديان براي صلح قرار است با ماهيندا راجا باكسه رئيس جمهوري سريلانكا ديدار كنند. شوراي بين ديني " اديان براي صلح" در نظر دارد با برگزاري اين همايش گفتگوهاي ميان دولت و رهبران ديني را براي حفاظت از جوامع ديني محلي تسهيل كند.

رهبران ديني متعهد شده اند معابد، مساجد، كليساها و شبكه هاي مربط خود را بسيج كنند تا شوراي بين اديان سريلانكا را در رسيدن به اين هدف ياري كنند. دبيركل سازمان اديان براي صلح، پاترياك كامبوج، اسقفهاي مسيحي، رئيس شوراي اروپايي رهبران ديني، سفير ويژه كنفرانس جهاني اديان براي صلح مستقر در نيويورك از جمله شخصيتهاي برجسته از سطح جهان هستند كه در اين همايش حضور خواهند يافت.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن