تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816700762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ وسايل مكانيكي و الكتريكي ورزشي/‌ قرارنيست با اين‌ها در دخمه و با هركفش و لباسي ورزش‌كنيد يك‌ مربي‌بدن‌سازي: مبتلايان‌به‌درد كمر و زانو تردميل‌را شيب ندهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / وسايل مكانيكي و الكتريكي ورزشي/‌ قرارنيست با اين‌ها در دخمه و با هركفش و لباسي ورزش‌كنيد يك‌ مربي‌بدن‌سازي: مبتلايان‌به‌درد كمر و زانو تردميل‌را شيب ندهند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: ورزشي

مربي آمادگي جسماني و بدن‌سازي زنان اهواز مي‌گويد: كار با دستگاه‌هاي مكانيكي و الكتريكي ورزشي مختلف بايد با توجه به سن، وضعيت جسماني و ميزان سلامت فرد و همچنين با كسب اطلاع از يك كارشناس و متخصص ورزشي انجام گيرد چرا كه استفاده نادرست و فشار آوردن بيش از حد به بدن موجب آسيب رساندن به جسم و بروز دردهايي در نواحي كمر، زانو و مچ پا مي‌شود.

پروانه برون با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - گفت: امروزه از يك سو تبليغات در مورد وسايل مكانيكي و الكتريكي ورزشي از طريق رسانه‌ها زياد شده است و از سوي ديگر اين وسايل به‌صورت اقساط و راحت‌تر در اختيار مردم قرار داده مي‌شود. تبليغات زياد و فروش اقساطي باعث ترغيب مردم به خريد اين وسايل شده است. همچنين نوع زندگي و آپارتمان‌نشين شدن مردم در استقبال آن‌ها به خريد اين وسايل بي‌تاثير نبوده است. در يكي دو سال اخير تردميل (دوي درجا) بيش‌ از ساير وسايل مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

مربي آمادگي جسماني و بدن‌سازي زنان اهواز خاطرنشان كرد: اين وسايل بيشتر توسط خانم‌هاي متاهل و 30 سال به بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و كمتر مورد توجه قشر جوان است، مگر اين‌كه آن‌ها اضافه وزن داشته باشند. عده‌اي از افراد نيز به‌دليل شاغل بودن و نداشتن وقت و زمان كافي جهت رفتن به باشگاه با خريد اين وسايل، آن‌ها را در منزل خود مورد استفاده قرار مي‌دهند.

وي علت استقبال كمتر مردان از خريد و استفاده‌ي اين وسايل در منزل را محدوديت نداشتن آن‌ها از لحاظ شرايط مكاني و زماني دانست و گفت: مردان مي‌توانند از دستگاه‌ها در باشگاه‌ها و در زمان‌هاي مختلف، حتي شب‌ها استفاده كنند اما زنان براي رفتن به باشگاه‌ها با محدوديت‌هاي بسياري مواجه هستند. از سوي ديگر زنان در صورت استفاده از اين وسايل در منزل هم مي‌توانند در كنار فرزندان خود باشند و هم به كارهاي منزل بپردازند.

مربي آمادگي جسماني و بدن‌سازي زنان اهواز يادآور شد: كار با اين وسايل باعث سلامت قلب و عروق، تقويت عضلات مختلف و كاهش وزن بدن افراد مي‌شود. استفاده از اين دستگاه‌ها باعث تعرق مناسب و دفع سموم از بدن فرد مي‌گردد. شخص هنگام استفاده از دستگاه‌ها كالري مي‌سوزاند و وقتي كه كالري سوزاند، نشاط و شادابي خاصي به‌دست مي‌آورد. دستيابي به اين امر منوط به استفاده درست فرد و تنظيم زمان، فشار و شدت كار با دستگاه با توجه به آمادگي بدن است.

او تاكيد كرد: بايد در ابتداي كار با اين دستگاه‌ها از سرعت كم استفاده كنيم و به مرور سرعت را زياد كرده و در پايان نيز سرعت را پايين بياوريم تا به نفس‌نفس نيافتيم و احساس خستگي خوشايندي به ما دست بدهد. همچنين بعد از اتمام كار با اين وسايل براي سرد كردن بدن خود لازم است كمي نرمش كنيم. متاسفانه بسياري از افراد بدون توجه به اين موارد از دستگاه‌هاي ورزشي استفاده مي‌كنند و به‌همين دليل بعد از يك مدت، حتي آن‌هايي كه بدن سالمي داشته‌اند، دچار آسيب‌هايي مثل كمردرد و زانو درد مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: معايب كار با اين وسايل در استفاده نادرست افراد از آن‌هاست. مقدار و شدت كار با اين وسايل بين افراد جوان، ميان‌سال و پا به سن گذاشته فرق مي‌كند چرا كه ضربان قلب يك فرد مسن با ضربان قلب يك جوان متفاوت است. شايد هدف اين دو فرد از كار با اين دستگاه‌ها نيز متفاوت باشد، به‌عنوان مثال فرد جوان مي‌خواهد روي سرعت بدن خود كار كند، در حالي‌كه فرد مسن براي تقويت عضله از اين دستگاه‌ها استفاده مي‌كند. پس بايد بدانيم كه نحوه استفاده‌ي اين دو فرد فرق دارد. جوانان در استفاده از اين وسايل نسبت به مسن‌ها شدت و سرعت بيشتري را مي‌توانند به‌كار ببرند. همچنين نحوه كار با اين وسايل به ورزشكار يا غير ورزشكار بودن فرد بستگي دارد؛ ورزشكاران هميشه از اين وسايل استفاده مي‌كنند اما فرد غيرورزشكار و عادي از اين وسايل به‌صورت مقطعي استفاده مي‌كند و عضلات بدن‌اش نسبت به فرد ورزشكار نا‌آماده‌تر است.

برون تصريح كرد: استفاده از كفش‌هاي كهنه و نامناسب و يا پا برهنه دويدن روي دستگاه تردميل و پوشيدن لباس‌هاي تنگ مي‌تواند مشكل‌زا شود. بارها ديده شده است كه افراد به‌علت پوشيدن كفش‌ نامناسب هنگام كار با اين دستگاه‌ها دچار آسيب‌هايي شده‌اند. همچنين براي استفاده از دستگاه تردميل بايد مراقب باشيم و پاي خود را با احتياط جا‌به‌جا كنيم. كساني بوده‌اند كه به‌دليل احتياط نكردن در استفاده از تردميل كنترل خود را از دست داده‌اند و بعدها در بالا رفتن از سكوها يا ارتفاعات دچار مشكل و مستعد آسيب شده‌اند.

وي اشاره كرد: از ديگر مواردي كه بايد در استفاده از اين وسايل رعايت كنيم مكان قراردادن آن‌ها است. اين وسايل بايد در محيط‌هايي كه داراي سقف بلند هستند مورد استفاده قرار گيرند و روبه‌روي پنجره و يا مكاني كه تهويه دارد به‌كار گرفته شوند چرا كه اگر در محيط خيلي كوچك، بسته و مثل دخمه و بدون تهويه‌ي مناسب از اين وسايل استفاده كنيم به دنبال سختي تنفس، موجب فشار آمدن به قلب‌مان مي‌شود. همچنين در استفاده از اين دستگاه‌ها نبايد افراط كرده و روزهاي استفاده را بايد كم‌كم و به مرور زياد كنيم. هيچ‌گاه هفت روز هفته را به تمرين با اين وسايل نپردازيد و حداقل يك روز در هفته به بدن‌تان استراحت دهيد.

او با يادآوري اين‌كه تمام افراد با توجه به نيازهاي بدن خود مي‌توانند از اين دستگاه‌ها استفاده كنند، گفت: حتي بعد از جراحي قلب مي‌توان با اين دستگاه‌ها ورزش كرد اما بايد حتما زيرنظر يك متخصص ورزشي اين كار انجام شود. افرادي كه بخواهند عضلات دست و پا را تقويت كنند مي‌توانند از وسايلي مانند تردميل، دوچرخه ثابت و گام‌زن استفاده كنند. همچنين دستگاه‌هاي چندمنظوره براي تقويت عضلات مختلف مثل عضلات جلو و پشت بازو، دست و جلوي ران نيز وجود دارد. اما به علت فضاي زيادي كه اشغال مي‌كنند معمولا در خانه‌ها مورد استفاده قرار نمي‌گيرند و بيشتر در باشگاه‌هاي حرفه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

مربي آمادگي جسماني و بدن‌سازي زنان اهواز اظهار داشت: افراد با بيماري‌هاي مختلف نبايد از بعضي از اين وسايل استفاده كنند يا اگر با اين دستگاه‌ها كار مي‌كنند حتما زير نظر پزشك اين كار صورت گيرد. به‌عنوان مثال كساني كه از درد كمر و آرتروز زانو رنج مي‌برند براي استفاده از دستگاه تردميل بايد روي سطح بدون شيب بدوند و سطح شيب‌دار را انتخاب نكنند. همچنين سرعت زياد براي اين دسته از افراد مناسب نيست. افرادي كه اضافه وزن دارند نيز با هم متفاوت‌اند؛ كسي كه خيلي چاق است نسبت به فردي كه باشد بايد فشار و سرعت كمتري را به بدن خود وارد كند و‌گرنه دچار آسيب مفاصل مي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن