تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*تزريق گاز به خطوط لوله پنجم و ششم سراسري* سرپرست شركت ملي گاز: هيچ پروژه‌اي را به دليل افتتاح رسمي معطل نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *تزريق گاز به خطوط لوله پنجم و ششم سراسري* سرپرست شركت ملي گاز: هيچ پروژه‌اي را به دليل افتتاح رسمي معطل نمي‌كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

كارهاي تزريق گاز طبيعي به خطوط پنجم و ششم سراسري انجام شده و هيچ پروژه‌اي را به‌دليل مراسم رسمي نگه نمي‌داريم كه كارش انجام نشود.

عزيزاله رمضاني - سرپرست شركت ملي گاز ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: درحال حاضر با تزريق گاز، عمليات فشار افزايي انجام شده است.

وي با اشاره به اين‌كه افتتاح رسمي نيز در يك فرصت مناسب انجام خواهد شد، افزود: سيستم انتقال گاز طبيعي هم‌اكنون با بيشترين توان در حال فعاليت است.

او درباره گاز توليدي از پالايشگاه فاز 9 پارس‌جنوبي خاطرنشان كرد: گاز تحويلي از پالايشگاه اين فاز كه تاكنون ترين اول آن كامل شده، وارد خطوط لوله سراسري مي‌شود. ترين دوم اين پالايشگاه نيز از پايان هفته گذشته فعال شده و گاز آن به تدريج در حال افزايش است.

گفتني است، قرار بود خط ششم سراسري امروز با حضور شاهرودي - رييس قوه قضاييه - به بهره‌برداري برسد كه به دليل هماهنگ نشدن مسائل زماني به تعويق افتاده است.

پيش‌تر عليرضا غريبي - مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز- با بيان اين‌كه خط لوله پنجم سراسري مرداد ماه آماده تزريق گاز خواهد شد، به ايسنا گفته بود كه اين خط شامل دو بخش است كه بخش اول به طول 504 كيلومتر و قطر 156 اينچ گاز ترش فازهاي 6 تا 8 پارس جنوبي را در مسير عسلويه ـ بوشهر ـ اهواز به منطقه آغاجاري منتقل خواهد كرد.

وي در اواخر تير ماه امسال با اشاره به اين‌كه اين خط پنج ايستگاه تقويت فشار خواهد داشت كه در حال حاضر دو ايستگاه واقع در عسلويه آماده است، خاطرنشان كرده بود كه ايستگاه سردشت شهريورماه آماده بهره‌برداري خواهد شد و دو ايستگاه ( خورموج و آب پخش) نيز تا پايان سال راه‌اندازي مي‌شوند.

او درباره بخش دوم اين خط با طول 63 كيلومتر و قطر 42 اينچ كه گاز توليدي فاز 6 عسلويه را جهت پالايش به پالايشگاه فجرجم منتقل مي‌كند، افزوده بود: اين خط از دي ماه آماده شده است و با توجه به آماده بودن ايستگاه‌هاي تقويت فشار عسلويه، هر زمان گاز اين خط به پالايشگاه عسلويه تزريق شود، راه‌اندازي خواهد شد. خط پنجم سراسري حدود 2 ميليارد دلار اعتبار دارد.

غريبي با تاكيد بر اين‌كه خط ششم سراسري براي تامين گاز استان‌هاي بوشهر و خوزستان و بخشي نيز براي صادرات گاز به كويت طراحي و اجرا شده است، يادآوري كرده بود: براي اين خط شش ايستگاه تقويت فشار طراحي شده كه مناقصه ساخت دو ايستگاه امسال برگزار خواهد شد. ادامه خط ششم سراسري از بيدبلند تا شهر اهواز به طول 115 كيلومتر و قطر 56 اينچ است كه ساخت اين قطعه در مرحله برگزاري مناقصه است. ارزش خط ششم سراسري در مجموعه حدود يك ميليارد دلار برآورد مي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن