تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*نيم‌نگاهي به خصوصي‌سازي در راه‌آهن* فروش سهام شركت‌هاي تابعه راه‌آهن در سال جاري از طريق بورس و مزايده شتاب مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *نيم‌نگاهي به خصوصي‌سازي در راه‌آهن* فروش سهام شركت‌هاي تابعه راه‌آهن در سال جاري از طريق بورس و مزايده شتاب مي‌گيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

فروش سهام شركت‌هاي تابعه راه‌آهن در سال جاري از طريق بورس و مزايده شتاب مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، 12 شركت در زير مجموعه راه‌آهن فعاليت دارند كه راه‌آهن در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي اقدام به واگذاري و تصدي‌گري شركت‌هاي اقماري خود كرده است.

لازم به ذكر است نحوه واگذاري شركت‌هاي تابعه از طريق بورس و مزايده خواهد بود و راه‌آهن نسبت به فروش سهام شش شركت در بورس از طريق سازمان خصوصي‌سازي و شش شركت به صورت مزايده اقدام خواهد كرد كه در بين اين شركت‌ها سهام سه شركت به صورت صد درصد ازآن راه‌آهن و مابقي از 17 تا 65 درصد در نوسان است.

شركت‌هاي قابل پذيرش در بورس شامل: بالاست (تهيه و توليد بالاست و پل سازي)، شركت فولاد ريل جنوب (حمل و نقل محمولات معدني)، شركت حمل و نقل ريلي نيرو (حمل و نقل مواد سوختي)، شركت حمل و نقل تركيبي كشتيراني (حمل و نقل كانتينري)، شركت توكا ريل (حمل و نقل محمولات معدني) و شركت سمند ريل (حمل و نقل كانتينري و حمل خودرو) هستند.

همچنين شركت‌هاي غيرقابل پذيرش در بورس كه از طريق مزايده واگذار مي‌شوند شامل: تراورس (تهيه و توليد انواع تراورس و ساير محصولات وابسته و انجام عمليات روسازي خط و بازسازي و بهسازي و نگهداري خطوط)، شركت قطارهاي مسافري رجا (حمل و نقل و خدمات مسافري)، مترا (انجام و ارايه خدمات مشاوره در زمينه‌هاي راه و راه‌آهن)، شركت ريل ابريشم پارس (حمل و نقل محمولات نفتي و ترانزيت)، شركت سايپا ريل (حمل و نقل كانتينري و حمل خودرو) و شركت واگن پارس (توليد لكوموتيو و انواع واگن‌هاي مسافري و باري) هستند كه سهام شركت تراورس، رجا و بالاست به صورت صد درصد به راه‌آهن تعلق دارد.

شايان ذكر است شركت مترا اولين شركتي است كه در سال جاري از طريق مزايده توسط سازمان خصوصي‌سازي واگذار مي‌شود.

شركت مهنداين مشاور مترا در سال 1363 به منظور طراحي و نظارت بر پروژه‌هاي حمل و نقل تأسيس و به‌تدريج به يكي از توانمندترين شركت‌هاي مشاوره براي تهيه و ارائه راه‌حل‌هاي كاربردي اختصاصي در تمامي زمينه‌هاي فني، توسعه سيستم و مديريت صنعت حمل و نقل تبديل شده است.

اين شركت با به‌كارگيري تكنولوژي‌هاي نوين و نرم‌افزارهاي پيشرفته طراحي (GIS, GPS, RS) و در عرصه خدمات فني، مهندسي و مديريتي در سطح كشور فعاليت مي‌كند.

تاكنون بيش از 350 فقره قرارداد با اين شركت منعقد شده است كه اهمّ اين قراردادها در زمينه طراحي، مطالعه، نظارت و مديريت پروژه‌هاي حمل و نقل ريلي (زيرسازي، روسازي، بهره‌برداري و ناوگان، علائم الكتريكي و ارتباطات)، راه‌آهن‌هاي بين شهري، راه‌آهن سريع‌السير، خطوط فرعي و داخلي، راه‌آهن شهري مترو، دپوهاي تعميراتي، تعميرگاه‌هاي واگن‌هاي باري و مسافري و سازه‌ها (تونل، پل و ابنيه فني) است.

خاطر‌نشان مي‌شود هدف از واگذاري اين شركت‌ها در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، قانون دسترسي آزاد، وارد كردن سرمايه بخش خصوصي در حوزه حمل و نقل ريلي، بهبود مديريت صحيح در بخش خصوصي، به مشاركت گرفتن بخش خصوصي براي توسعه حمل و نقل ريلي خواهد بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن