تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816052014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم فرهنگي، غارت خاموش_8 اعلام وضعيت قرمز براي هجوم كركس‌ها در تهاجم فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تهاجم فرهنگي، غارت خاموش_8 اعلام وضعيت قرمز براي هجوم كركس‌ها در تهاجم فرهنگي
خبرگزاري فارس: هر سرزمين و ملتي به فراخور منابع، ذخاير و توانمندي‌هاي خويش همواره و در طول تاريخ مورد تهاجم دشمنان خود قرار گرفته و مدت‌ها است كه وضعيت قرمز هجوم كركس‌هاي دشمن در تهاجم فرهنگي به فرهنگ و تمدن ايران اسلامي اعلام شده و با آن كه رهبر معظم انقلاب اسلامي زنگ خطر اين تهديد و حمله دشمن را به دستان خويش به صدا در آورد، اما چندي بعد پژواك صداي آن نه تنها نپيچيد، بلكه مسكوت ماند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، با آن كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران چند سال پيش و در يكي از سخنراني‌هاي خويش موكدا به موضع تهاجم و ناتوي فرهنگي اشاره كرده و دستور بسيج و انقلابي همگاني براي مقابله با اين تهديد را صادر نمودند، اما هنوز نيز بسياري از مسئولان و دست‌اندركاران فرهنگي و ساير حوزه‌هاي مديريتي كشور از خطر چنين عامل تهديد كننده‌اي غافل و همواره نيز در مقابل برخورد با اين پديده بزرگ و خطرناك مسكوت و عاجز مانده‌اند.
از زمان‌هاي بسيار دور و گذشته همواره به دلايل مختلف از جمله عزيمت بازرگانان و سفراي كشورهاي مختلف به سرزمين‌ها و ملل ديگر و انتقال مستقيم فرهنگ و يا غير مستقيم آن به واسطه دستاوردهاي فرهنگي و هنري نوعي تبادل فرهنگي و انتقال مفاهيم فرهنگي در ميان آن ملل صورت مي‌گرفته است.
اين انتقال فرهنگ و يا دستاوردهاي فرهنگي و هنري يك ملت، همواره موجب معرفي و بروز فرهنگ نهان و آشكار مردم يك منطقه براي مردمي در سرزميني ديگر بوده است و اغلب مردم نيز با عزيمت به نواحي مختلف و كشورهايي كه از نظر فرهنگي با سرزمين خويش تفاوت بسياري داشته، فرهنگ و دستاوردهاي فرهنگي مردم خويش را به نمايش مي‌گذاشتند.
اين نقل و انتقالات كه همواره در جريان يك انتقال دو سويه و به اصطلاح پاياپاي صورت مي‌گرفته، همواره از نوعي توازن و سلامت اخلاقي برخوردار بوده و به دليل همين توازن نيز مردم سرزمين‌هاي مختلف جهان نسبت به ورود و يا خروج فرهنگ و دستاوردهاي فرهنگي به مناطق خويش حساسيتي نشان نمي‌دادند.
اما اين نقل و انتقالات و به عبارت ديگر خريد و فروش فرهنگ و تمدن در بازارچه‌اي جهاني پس از مدتي به واسطه ابزارهاي تبليغاتي و وسايل مختلف ارتباط جمعي و به كارگيري رسانه‌هاي بسيار گوناگون و متنوع از حساسيت بسياري برخوردار شد و پس از آن در چنين بازارچه‌اي كه از فرهنگ، تمدن و هنر هر ملتي رونمايي مي‌شود، تنها فرهنگ و تمدني بر ساير فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي كشورهاي ديگر غالب مي‌شده است، كه از ابزارهاي قدرتمند تبليغاتي و رسانه‌اي برخوردار بوده و توانسته در مقابل تبليغات و ضدتبليغات ساير رسانه‌ها و ابزارهاي تبليغاتي كشورهاي مناطق ديگر جهان بايستد و از كيان و فرهنگ خويش جانانه دفاع كند.
ايران كه يكي از متمدن‌ترين سرزمين‌هاي جهان با تاريخي چندهزار ساله و تمدني با شكوه تا پيش از حضور ابزارها و رسان‌‌هاي تبليغاتي همواره رقيبي پيروز در چنين عرصه‌هايي بود، اما با حضور ابزارهاي تبليغاتي و رشد و ارتقاي وسايل ارتباط جمعي كه نقش بلندگوي يك تمدن را ايفا مي‌كنند، از ميان عرصه رقابت به حاشيه رانده شد و از آن جايي كه اين فرهنگ و تمدن غني و چند هزار ساله ايرانيان همواره خاري در چشم دشمنان اين سرزمين بوده، بسياري از افراد مناطق مختلف جهان سعي در براندازي اين فرهنگ و تمدن داشته‌اند.
اگر چه سيل عظيم تخريب و به فراموشي سپردن فرهنگ و تمدن ملل، امري جهاني بوده و كشورهاي ديگر نيز از تهديد چنين عاملي در امان نيستند، اما ايران به دليل اتكا به فرهنگ، هويت و تاريخ خويش، در طول تاريخ سربلندي‌هاي بسياري آفريده كه اين پيروزي‌ها خشم دشمنان ايران را برآشفته است.
بنابراين ايران اسلامي به دليل برخورداري از فرهنگ، تاريخ و تمدني غني و كهن و همچنين استقبال از اسلام و ترويج ناب‌ترين آموزه‌هاي ديني و تربيت انسان‌هايي دين باور و مخلص و از سوي ديگر اتكا به چنين دارايي‌ها و توانمندي‌هاي ايراني و اسلامي خويش همواره مورد حسد دشمنان خويش قرار گرفته و آنان را خشمگين كرده است.
انقلاب اسلامي ايران نيز كه انقلاب و بازگشتي به فطرت انسان بود، نقش بسزايي در باور چنين دارايي‌ها و توانمندي‌هايي داشته و هم تاثير بسزايي بر تربيت انسان‌هايي هويت محور، دين باور و با ايمان و از سوي ديگر نقش مهمي نيز در شكست و تضعيف آرمان‌ها و آرزوهاي دشمنان خود داشته و به همين دليل، دشمنان اين سرزمين و نظام جمهوري اسلامي ايران نيز همواره در صدد مخالفت و مبارزه با آن برخاسته‌اند.
از همان آغاز انقلاب اسلامي ايران، اين كشور و نظام همواره در معرض تهاجمات مختلف و سهمگيني قرار گرفت، كه حمله عراق به خاك ايران و آغاز يك دوران دفاع هشت ساله براي ايران از بارزترين و سهمگين‌ترين آنان بود.
در اين راستا تحركات و حملات دشمنان ايران هم چون گروهك منافقان و سازمان مجاهدين خلق و از سوي ديگر حملات و كارشكني‌هاي آمريكا در طول عمر 30 ساله انقلاب، فراموش نشدني و در اذهان ملت غيور ايران نيز مانده است.
پس از شكست دشمنان ايران در يكي از بارزترين حملات خود به اين كشور، كه در وراي دشمن ظاهري به نام عراق بسياري از كشورهاي جهان به مبارزه و شكست ايران كمر همت خود را بسته بودند، و پس از چند سال سعي و تلاش به منظور شكست نظامي ايران، غيور مردان و شير زنان اين سرزمين با اتكا به قدرت ايمان و اعتقاد خويش و همچنين با توجه به پيشينه و هويت غني تاريخي و ملي خويش، ايران در تمام نبردهاي دشمن سربلند و پيروز شد.
پس از شكست دشمنان در مبارزه نظامي و ظاهري با ايران و فرهنگ غني و قوي مردمان اين سرزمين، دشمن به فكر توطئه‌اي جديد با نام «جنگ نرم» و يا «براندازي نرم» افتاد.
نبايد از اين نكته غافل شد كه انقلاب اسلامي ايران در اين زمان، با عمر كوتاه خويش بيش از چند حمله سهمگين و چند سال دفاع در برابر حمله بيگانه و بسياري از التهابات سياسي، نظامي و امنيتي هنوز نتوانسته بود به طور كامل به آرمان‌ها و ايده‌آل‌هاي خويش دست يابد و همچون نهالي نوجوان به كمي آرامش، امنيت و زمان احتياج داشت.
در همين زمان دشمن با طرح چنين توطئه‌اي، در گام‌هايي متفاوت تصميم به براندازي افكار، اعتقادات و ايمان سربازان فرداي اين كشور و از سوي ديگر به فراموشي و نابودي سپردن هويت ارزشمند و پيشينه فرهنگي جوانان ايران گرفت.
با طرح چنين توطئه‌اي از سوي دشمنان ايران، رهبر معظم انقلاب در سخناني موكدا به تمام مسئولان كشور خطر تهديد تهاجم فرهنگي و ناتوي فرهنگي را طرح و همگان را به بسيج به منظور مبارزه عليه آن فراخواندند.

*اقدامات هنوز كافي نيست
استاندار اصفهان در همين ارتباط اظهار داشت: اگر چه در موضوع مبارزه با تهاجم فرهنگي اقدامات مفيد و ارزشمندي صورت گرفته، اما هرگز كافي و قانع كننده نيست.
سيدمرتضي بختياري افزود: اگر قصد مبارزه عليه چنين توطئه‌اي داريم بايد مضاعف و با تمام قوا همه نيروها و سازمان‌هاي استان بسيج شده و با يك انسجام عمومي در برخورد با اين توطئه دشمنان ايران، استقامت ورزيم.
وي تصريح كرد: مبارزه عليه ناتوي فرهنگي نيازمند بودجه‌اي مناسب و مطلوب بوده و در حال حاضر اين بودجه كفايت مبارزه با تهاجم فرهنگي و ناتوي فرهنگي را نمي‌كند.
استاندار اصفهان اظهار داشت: بايد براي نابودي كامل اين توطئه شوم دشمنان ايران، با نگاه خاص به موضوع تهاجم فرهنگي توجه كرد و بودجه كافي و مناسبي نيز به اين امر اختصاص داد.
وي افزود: تهاجم فرهنگي نشان مي‌دهد كه دشمنان ايران با وجود اختلافاتي كه در ميان خويش داشته، براي سركوبي ايران كمر همت خود را بسته و با هم متحد شده‌اند و اتحاد دشمنان ايران هشداري به همه مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌هاي كشور خواهد بود.
بختياري تصريح كرد: بايد براي مبارزه با ناتوي فرهنگي از جوانان پاك و با اخلاص خود نيز كمك گرفته و براي مبارزه با آن تمام بضاعت و توانمندي خويش را به كار بنديم.
وي با اشاره عملكرد شوراي فرهنگ عمومي اصفهان اظهار داشت: شوراي فرهنگ عمومي استان بايد براساس رسالت خويش، ظرفيت و نقاط مثبت و منفي و آفت‌هاي فرهنگ عمومي استان را شناسايي كرده و تمام بضاعت و امكانات خويش را نيز به كار بندد.
وي افزود: بايد با شناختي دقيق از خميرمايه مذهبي مردم اصفهان و شناسايي آفت‌ها و فرصت‌هاي فرهنگ عمومي استان، گروه‌هاي كاري شوراي فرهنگ عمومي اصفهان را فعال كرده و با قدرت از كيان، اعتقادات و سلامت جامعه خويش در مقابل تهاجم و ناتوي فرهنگي مبارزه كنيم.
استاندار اصفهان با تاكيد بر لزوم عملكرد علمي و برخورد عالمانه با موضوع مبارزه با تهاجم فرهنگي اظهار داشت: با اتكا به روش‌هاي عالمانه و علمي مي‌توان با تهاجم فرهنگي دشمنان ايران اسلامي مبارزه كرد.
وي افزود: عده بسيار قليل و اندكي نيز در هر جامعه‌اي وجود داشته كه همواره در صدد هنجارشكني و قانون‌گريزي هستند كه برخورد قهري و انتظامي با آنان موجب رعايت سلامت عمومي جامعه خواهد شد.

*وجود گروهك‌هاي شيطان پرست در اصفهان
استان اصفهان به دليل سابقه و پيشينه بسيار غني و فرهنگ و تمدن ارزشمند خويش همواره و در طول تاريخ نسبت به ساير مناطق كشور اگر چه از گزند چنين خطراتي در امان نبوده اما در معرض مستقيم اين تهديدات و خطرات نيز نبوده، اما با اين وجود برخي از گروهك‌هاي بسيار كوچك و محدودي از فرقه‌هاي شيطان‌پرست، رپ و راك و... نيز در گوشه گوشه آن در حال فعاليت است.
اما نكته بسيار مهم و قابل توجه، اين است كه اصفهان به دليل برخورداري از يك فضاي سنتي و مذهبي در ميان عموم مردم خويش در دوره‌هايي نيز دچار انحرافات و آفت‌هايي مرتبط با اين ويژگي خود شده است، كه وجود و فعاليت فرق آييني مختلف و رويارويي با مدعيان دروغين مهدويت و ديگر ائمه اطهار (ع) از ساير اين انحرافات است.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز در همين مورد اظهار داشت: تهاجم فرهنگي در هر منطقه‌اي بسته به ويژگي‌ها و شرايط ذاتي آن استان، از انواع مختلفي برخوردار است.
محمدتقي رهبر افزود: يكي از انواع تهاجمات فرهنگي و ورود هجمه‌هاي بيمار فرهنگي به شهر اصفهان، وجود گروهك‌هاي كوچك و محدود شيطان پرستي و رپ و راك بوده كه فعاليت اين گروه‌ها اغلب مبتني و زاييده از عقايد فاسد بهائيت است.
وي تصريح كرد: وجود و فعاليت هر چند محدود مدعيان دروغين مهدويت نيز خود به اين ماجرا دامن زده و اگر چه ديگر مردم اصفهان از اين افراد استقبال زيادي نخواهند كرد، اما به هر حال اين افراد از تهديدات و مخاطرات موجود در اصفهان هستند.
رهبر با اشاره به تجمع گروه بسيار محدودي از هم‌جنس‌گراها و هم‌جنس‌نماها كه چندي پيش در يكي از مناطق اصفهان تجمع نموده بودند، اظهار داشت: اگر چه تعداد افراد اين تجمع كم بوده و همين تعداد كم نيز از سراسر كشور جمع آوري شده بودند، اما وقوع چنين رويدادي نشان داد، كه نبايد تنها با اتكا بر پيشينه مذهبي غني اصفهان از انجام كارهاي فرهنگي و فعاليت‌هاي ضد تبليغي دشمن غافل ماند.
وي افزود: اين تهاجمات فرهنگي در برخي دانشگاه‌هاي اصفهان نيز رسوخ يافته و در برخي نشريات دانشجويي نيز به راحتي قابل مشاهده است و برخي دانشجويان آلوده نيز مروج برخي از افكار و عقايد منحرف و ضد دين هستند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس تصريح كرد: عامل اصلي بروز و ظهور چنين انحرافات و تهاجمات فرهنگي در سطح كشور به دليل رشد و افزايش راه‌هاي ارتباطي و رسانه‌هاي متنوع در جهان و به تبع آن در ايران است.
وي اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب فرهنگ و تعهد ديني از مهم‌ترين دستاوردهاي آن بوده كه در حال حاضر مورد هجوم بيگانگان قرار گرفته و به كارگيري رسانه‌هاي مختلف نيز به اين موضوع دامن زده است.
وي افزود: در حال حاضر در قالب تبليغات تمام حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و هنري كشورهاي بيگانه، فساد و فحشا قرار داشته و به راحتي نيز تبليغ مي‌شود كه اين امر با وجود راه‌هاي ارتباطاتي و رسانه‌ها به آسان‌ترين وجه در اختيار همه جهان قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: اكنون نيز دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي استان، در حال فعاليت و مبارزه عليه اين موضوع بوده و توجه آنان به طرح مهندسي فرهنگي و عفاف و حجاب بانوان ايراني خود گواهي بر اين مدعاست.
رهبر با انتقاد از عملكرد ضعيف سينما به عنوان يك رسانه مهم اظهار داشت: در دنياي امروز رسانه‌ها در مبارزه با تهاجم فرهنگي كشورهاي بيگانه و از سوي ديگر در كمك به پيشبرد اهداف تهاجم فرهنگي نقش مهمي دارد ولي سينماي ايران جز نمايش چند بازيگر زن كه تنها با پوشش محدودي در ميان ساير مردان ارزش زن را تحت تاثير قرار داده و با برخي اقدامات دور از شان و شئون زن ايراني و اسلامي، اين هنر را به عرصه‌اي براي ترويج مفاسد اخلاقي تبديل كرده است.
وي افزود: تنها با نگاهي بر بنرهاي ورودي سينماهاي كشور مي‌توان دريافت كه اين رسانه چقدر در پيشبرد اهداف عالي نظام جمهوري اسلامي پسرفت داشته و خواسته يا ناخواسته به اهداف پست و فاسد بيگانگان كمك كرده است.
وي با تاكيد بر نقش اثرگذار رسانه‌ها در تبليغ و يا ضدتبليغ در جامعه كنوني تصريح كرد: همين سينماهاي كشور مي‌توانستند با نگاهي عميق و فرهنگي رسانه قدرتمند و اثر گذاري در راستاي پيشبرد اهداف متعالي اسلام و انقلاب اسلامي شوند.
نماينده ديگر مردم اصفهان در مجلس نيز اظهار داشت: در حال حاضر دشمن تنها با سست نمودن پايه‌هاي اعتقادي و ديني افراد و به ويژه جوانان اهداف خود را پياده كرده و سيل تهاجمات خويش را به سوي فرهنگ ايران روانه ساخته است.
حميدرضا فولادگر افزود: تضعيف باورها و بي‌اعتماد ساختن مردم نسبت به رهبران ديني و آييني خويش از مهم‌ترين تهديدات دشمن در عصر حاضر است.
وي تصريح كرد: اكثر قربانيان اصلي اين تهاجمات، جواناني هستند كه از نظر مباني فكري و عقيدتي به ثبات و قدرت خاصي دست نيافته‌اند و به سادگي در دام چنين تهاجماتي اسير خواهند شد.
فولادگر اظهار داشت: برخي از افراد ناراضي نيز كه به دنبال ابراز نارضايتي خويش مي‌گردند، با اسارت در دام تهاجمات فرهنگي و به وسيله ابزار و وسايل مختلفي سعي در ابراز اعتراض خويش دارند.
وي با اشاره به طرح‌هاي ساماندهي مد و لباس، طرح تسهيل ازدواج جوانان و همچنين قانون خانواده افزود: تصويب چنين طرح‌هايي كه پس از تاكيد رهبري بر موضع تهاجم فرهنگي صورت گرفت، از مهم‌ترين اقدامات مجلس در راستاي مبارزه با تهاجم فرهنگي بوده است.
فولادگر تصريح كرد: اگرچه نهادها و دستگاه‌هاي فرهنگي استان اقدامات مفيد و مطلوبي نيز ارائه نموده‌اند، اما اقدامات آنان ايده‌آل و كافي نيست.

*فراموشي هويت و پيشينه
رئيس سازمان ملي جوانان اصفهان نيز مهم‌ترين عامل تهديد كننده جوانان ايران را فراموشي هويت و پيشينه آنان دانست و اظهار داشت: بسياري از مشكلات جوامع كنوني و جوانان امروز ما، به دليل فراموش كردن هويت و پيشينه فرهنگي ـ تاريخ و ديني ـ مذهبي بوده و تنها با ارتقاي سطح بينش افراد مي‌توان با خيال آسوده‌تري در مقابل تهاجم فرهنگي ايستاد.
سيدمهدي صدري افزود: با آنكه عموم جوانان را مخاطبان هدف تهاجمات فرهنگي مي‌دانند، اما معتقدم كه چنين تهاجماتي كه دين و باورهاي مذهبي و فرهنگي افراد را تحت تاثير خود قرار خواهد داد، بر تمام مردم جوامع اثر گذاشته و تنها جوانان نيستند كه قرباني ناتوي فرهنگي خواهند شد.
وي تصريح كرد: استان اصفهان به دليل مذهبي بودن و برخورداري از سنت‌ها و اعتقادات بسيار قوي در ميان عموم مردم خويش بيشتر از هر عامل تهديد كننده ديگر، رسوخ بدعت‌ها و سنت‌هاي غلط ديني و مذهبي آن را تهديد و تحت تاثير قرار مي‌دهد.
صدري با اشاره به وضعيت عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي استان اصفهان اظهار داشت: عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي با توجه به محدوديت‌ها و مشكلات مالي و بودجه‌اي خويش مثبت و مطلوب است.
رئيس سازمان ملي جوانان اصفهان، با اشاره نقش موثر رسانه‌ها در پيشبرد و ترويج اهداف والاي اسلام و انقلاب افزود: رسانه‌ها نقش بسيار موثري در روند مقابله با تهاجم فرهنگي ايفا كرده و بايد با اهتمام بيشتري به تقويت ارزش‌ها و ترويج آنان در رسانه‌ها پرداخت.
معاون فرهنگي ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر اصفهان نيز اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشيع حملات خود را متوجه جوانان ساخته و در ميان دختران موضوع حجاب و حياي آنان و در ميان پسران نيز غيرت و مردانگي را مورد هدف خود قرار داده است.
حميدرضا صادق‌زاده جوانان را قربانيان اصلي ناتوي فرهنگي عنوان كرد و افزود: بيشتر قربانيان اصلي تهاجم فرهنگي، جواناني هستند كه در مسير عقل و دين قرار نگرفته و از جامعه ديني و مذهبي خويش فاصله گرفته‌اند.
وي تصريح كرد: اغلب افرادي كه توسط نيروي انتظامي دستگير شده و به مركز مشاوره اين ستاد مي‌آورند، افرادي هستند كه از نظر تحصيلات آكادميك در وضعيت مناسبي به سر مي‌برند، اما از نظر دانش ديني و مطالعات ديني و رفت و آمد با انسان‌هاي عارف و برجسته در وضعيت ضعيفي قرار داشته‌اند.
وي خطاب به جوانان تصريح كرد: به همه جوانان عزيز هشدار مي‌دهيم تا با نگاهي به مسير سبز زندگي دنيا و آخرت، به كج‌راهه‌ها و بيراهه‌هاي زيان‌بار مسير جواني خويش منحرف نشوند.

* وظايف دستگاه‌هاي متولي
اما از آن جا كه موضوع تهاجم فرهنگي نيازمند يك بسيج عمومي و همگاني و ايجاد يك هماهنگي در ميان ساير نهادهاي مختلف استان است، همه دستگاه‌ها موظف به برخورد و تلاش به منظور مبارزه با تهاجم و ناتوي فرهنگي هستند، اما در اين ميان دستگاه‌هاي فرهنگي كه به نوعي متولي امر فرهنگ در استان هستند، از وظايف سنگين‌تري برخوردارند.
اما همواره به دليل ضعف در عملكرد اجرايي دستگاه‌هاي فرهنگي، نيروي انتظامي كه يك دستگاه اجرايي بوده و وظيفه فرهنگسازي بر عهده نداشته، در برخورد با تهاجمات فرهنگي وارد شده و اين نهاد ناخواسته مورد تهاجمات و سيل تخريبات مردم قرار گرفته است.
بايد دانست كه وظيفه اصلي فرهنگسازي و ترويج آن بر عهده دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه فرهنگ بوده و دستگاه انتظامي و نيروهاي آن تنها وظيفه برخورد با خاطيان و هنجارشكنان فرهنگي را بر عهده دارند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس در همين ارتباط اظهار داشت: نيروي انتظامي يك دستگاه اجرايي بوده و نبايد وارد اجراي كارهاي فرهنگي شود.
محمدتقي رهبر با تاكيد بر جدي گرفتن موضوع تهاجم فرهنگي افزود: برخورد جامع با چنين موضوعي نيازمند تدوين برنامه جامع فرهنگي است.
وي تصريح كرد: البته برخورد با برخي هنجار شكنان و قانون گريزان نيازمند بهره‌گيري از نيروي انتظامي بوده و اين برخورد به سلامت جامعه كمك خواهد كرد.
دبير خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان نيز اظهار داشت: نيروي انتظامي يك ناظر بوده و اگر در جايي مستقيما وارد عمل شده است، به دليل سوء مديريت مسئولان و مديران دستگاه‌هاي فرهنگي بوده است.
منصور گلناري افزود: كاهش باورهاي ديني مردم، سست شدن اعتقادات مذهبي و رواج منكراتي از قبيل دروغ، تهمت و غيبت و امثال آن از مهم‌ترين آثار و دستاوردهاي منفي تهاجمات فرهنگي دشمن عليه مردم كشورمان بوده است.
وي تصريح كرد: موضوع تهاجم فرهنگي مخاطب خاصي نداشته و چه بسا زماني كه قشري از اقشار جامعه مورد هدف دشمن قرار مي‌گيرد، تركش‌هاي آن نيز به ساير اقشار و افراد اصابت كند.
گلناري اظهار داشت: تهاجم و مبارزه با فرهنگ ايراني براي دشمنان ايران از اهميت والايي برخوردار بوده و چون فرهنگ زيربنا و اساس ساير حوزه‌هاي اثرگذار بر آدمي است، از ساير راه‌هاي نفوذي به افكار و اعتقادات افراد جامعه رسوخ مي‌يابد.
دبيرخانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان با تاكيد بر لزوم مقابله با تهاجمات فرهنگي دشمن افزود: دشمن با تهاجم به فرهنگ يك ملت سعي در نابودي زيرساخت‌هاي اعتقادي و باورهاي اصيل يك ملت دارد و به همين دليل مبارزه با چنين تهديدي از اهميت والايي برخوردار است.
وي تصريح كرد: اين كه هنوز برخي مسئولان دستگاه‌هاي فرهنگي به باورهاي لازم براي مقابله جدي با اين موضوع نرسيده و از راهكارهاي عملي مقابله با تهاجم فرهنگي نيز اطلاع ندارند، هر روز جامعه ما را بيش از گذشته در معرض تهديدات و آثار مخرب حملات و تهاجمات فرهنگي دشمن قرار مي‌دهد.
وي اظهار داشت: اگر تنها مسئولان دستگاه‌هاي فرهنگي به درستي از وظايف خويش آگاه بوده و به آن عمل مي‌كردند، ديگر تهديد چنداني از جانب اين تهاجمات فرهنگي مردم جامعه ما را تحت تاثير قرار نمي‌داد.
دبير خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان با انتقاد از نبود برنامه‌هاي جامع عملي به منظور صرف و خرج بودجه‌ها و درآمدها افزود: استان اصفهان از بودجه و امكانات و نيروي انساني بسيار قابل توجهي برخوردار است اما تنها خرج بدون برنامه و بدون هماهنگي اعتبارات و بودجه‌ها موجب بروز مشكلات عديده‌اي در عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي خواهد شد.
وي تصريح كرد: برخي مديران فرهنگي كار فرهنگي را با كار تبليغي اشتباه گرفته و هنوز پس از گذشت چند سال سابقه مديريتي تفاوت ميان كار فرهنگي و تبليغاتي را نمي‌دانند.
گلناري بيان داشت: دشمن با ارائه آدرس‌هاي غلط و گمراه كننده در مسير مبارزه با تهاجمات فرهنگي خود به فرهنگ و تمدن كشور ما، ما را به برخي معلول‌ها و نشانه‌ها سرگرم مي‌سازد و همواره سعي دارد تا با غفلت برخي مديران فرهنگي ما، آنها را از اصل و ريشه رسوخ چنين تهاجماتي به فرهنگ و تمدن ايراني باز دارد.
وي افزود: بخش اعظمي از رسوخ تهاجمات فرهنگي در ميان مردم جامعه ما، به دليل كم كاري و اشتباه كاري‌هاي مسئولان دستگاه‌هاي مختلف است.
وي تصريح كرد: چگونه وقتي از كودكي، فرزند خود را در انبوهي از وسايل و نشانه‌هاي غربي، لباس‌هاي ترويج كننده فساد و ديگر كالاهاي تبليغاتي فرهنگ فاسد غرب قرار داده‌ايم، انتظار مي‌رود كه در مقابل طوفان‌ها و تهاجمات دشمن به فرهنگ دست كاري شده او هم چون كوه بايستد.
دبيرخانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: تا زماني كه بر پرده سينماهاي ايران مدلي از زنان بي‌حيا و بي‌عفت را با پوشش‌ها و حركات و سكنات نامناسب به عنوان الگوي يك دختر جوان ايراني در جامعه كنوني ارائه مي‌دهيم و پس از آن همان دختري را كه ما با الگوهاي خود تربيت كرده‌ايم، به ستاد احيا امر به معروف مي‌بريم و قصد داريم كه با كارهاي فرهنگي، آموزش هاي دوران كودكي و الگوهاي خويش را رها سازد و در بزرگسالي به الگوهاي ديگرمان گرايش پيدا كند، در راستاي مبارزه با تهاجم فرهنگي اقدام جدي نكرده ايم.
وي تصريح كرد: بايد حالت تدافعي در برخورد با تهاجم فرهنگي به حالت تهاجمي تبديل شده و تا آن جا پيش برويم كه نه تنها به خوبي و در نهايت زيبايي از دارايي‌ها و كيان و اعتقادات خويش دفاع مي‌كنيم، بلكه نقاط ضعف بسيار فاحش فرهنگ غربي را نشانه رفته و از آنان انتقاد كنيم.

*افزايش استفاده از مشروبات الكلي
مدير گروه معارف دانشگاه صنعتي اصفهان نيز اظهار داشت: مهم‌ترين هدف طرح تهاجم فرهنگي، تغيير مبدا ميل افراد است.
حسين مطيع افزود: افزايش استفاده از مشروبات الكلي، قرص‌هاي روانگردان، مواد مخدر و پخش و انتشار فيلم، بلوتوث و سي دي‌هاي مبتذل از مهم‌ترين آثار رسوخ تهاجمات فرهنگي در ميان جامعه است.
وي تصريح كرد: بخشي از پذيرش تهاجمات فرهنگي دشمن به دليل تاثيرات كالاهاي تبليغاتي دشمن در دوران كودكي فرزندان ما است.
وي اظهار داشت: كودكي كه از زمان بچگي خويش با عروسك‌هايي مثل باربي و امثال آن بزرگ شده و تربيت يافته ديگر نمي‌تواند خود را به شخصيت والاي حضرت زينب (س) و يا حضرت زهرا (س) برساند.
وي افزود: هر كس در هر مكان و در هر سمتي موظف به مبارزه هر چند كوچكي با تهاجمات فرهنگي دشمن خواهد بود.
مدير گروه معارف دانشگاه صنعتي اصفهان تصريح كرد: به منظور مبارزه جامع با موضع تهاجمات فرهنگي دشمن نيازمند مبارزه عاطفي ـ انگيزشي و مبارزه انتظامي خواهيم بود.
وي افزود: بايد نيروهايي متخصص و متعهد نسبت به ايجاد انگيزه و تحريك عواطف و همچنين ارائه الگوهاي مناسب و مطلوب جوانان را به آشنايي و بهره‌گيري از فرهنگ، تمدن و تاريخ ارزشمند خود هدايت كرده و از سوي ديگر بايد با متخلفان از جمله وارد كنندگان و يا توليد كنندگان آثار مخرب اجتماعي و همچنين هنجارشكنان قانون‌گريز نيز برخورد قهري و انتظامي كرد.
وي تصريح كرد: تهاجم فرهنگي يك موضوع جهاني بوده اما چون كشور ما كشوري اسلامي و ارزشي است و نسبت به ورود ارزش‌ها و فرهنگ‌هاي بيگانه حساسيت‌هاي زيادي دارد، اين موضوع براي ما اهميت زيادي خواهد داشت.
مطيع اظهار داشت: اگر چه آمار مدعيان دروغين مهدويت و ديدار امام زمان (عج) در شهرستان‌هاي اصفهان افزايش يافته، اما اين افراد از سطح مقبوليت بسيار ضعيفي برخوردار بوده و چندان آثار قابل توجهي بر مردم پيرامون خود نخواهند گذاشت.
وي افزود: با آن كه دستگاه‌هاي فرهنگي استان، متولي مبارزه با تهاجم فرهنگي هستند، اما همواره توان مردم در انجام فعاليت‌هاي فرهنگي از دولت پيشي گرفته و هدايت خطوط و جريان‌هاي كلي و مزاحمت ايجاد نكردن براي تشكلات مردمي از مهم‌ترين خدماتي است، كه اين دستگاه‌ها مي‌توانند انجام دهند.
سجاد اميري، دانشجوي رشته مهندسي مكانيك نيز در اين مورد اظهار داشت: اصفهان به دليل برخورداري از فضاي سنتي و مذهبي خويش، نسبت به ساير استان‌هاي كشور، از استقامت و اصالت خاصي در مواجهه با تهاجمات فرهنگ دشمن برخوردار است.
وي افزود: امروزه بيش از هر زمان ديگري گرايش برخي از دانشجويان و جوانان به تفكرات به ظاهر روشنفكرانه و كنار زدن دين و آموزه‌هاي ديني از مهم‌ترين تهاجمات فرهنگي رسوخ يافته در ميان اين افراد است.
وي تصريح كرد: آن چه كه مشهود است، برخي خرده فرهنگ‌ها، هم چون كيش و آيين گروهك شيطان پرستان و ديگر گروهك‌ها، از اعتراض به سياست‌ها و مشكلات كشورهاي غربي ناشي شده و جوان ايراني بدون توجه به اين موضوع، در تقليد نا آگاهانه از اين موضع خود را دستمايه و بازيچه دام‌هاي متعددي مي‌كند.
اميري اظهار داشت: با آن كه بسياري از متفكران و كارشناسان برجسته معتقدند كه راه طي شده بسياري از كشورهاي غربي صحيح نبوده، اما آمال و آرزوهاي بسياري از جوانان و دانشجويان جامعه مبدل ساختن خويش به سبك و سياق فرهنگ غربي و كشورهاي خارجي شده و اين امر جامعه جوان ما را تهديد مي‌كند.
انتهاي پيام/ش10
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن