تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806699013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به اندازه نيمي از ظرفيت فولادكشور،كارخانه توليد فولاد درحال ساخت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به اندازه نيمي از ظرفيت فولادكشور،كارخانه توليد فولاد درحال ساخت است
اقتصاد. مناطق ويژه. فولادوآلومينيوم. منطقه خليج فارس
بندرعباس - مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس (بندرعباس) گفت: به اندازه نيمي از ظرفيت توليد فولاد كشور ، كارخانه توليد فولاد دراين منطقه درحال احداث است.

دكتربهمن عيار رضايي درگفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: هم اكنون سه كارخانه توليد فولاد در مجموع به ظرفيت توليد پنج ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزارتن در اين منطقه با پيشرفت فيزيكي بين ‪ ۳۰‬تا ‪ ۹۵‬درصد درحال احداث هستند.

وي از كارخانه احياي مستقيم فولاد هرمزگان به ظرفيت توليد يك ميليون ‪۸۵۰‬هزارتن فولاد نام برد كه با ‪۹۵‬درصد پيشرفت فيزيكي دهه فجر امسال مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.

كارخانه فولادسازي وابسته به فولاد هرمزگان با ظرفيت يك ميليون و ‪۵۰۰‬ هزارتن از ديگر واحدهاي توليدكننده فولاد است كه با ‪۸۰‬درصد پيشرفت فيزيكي در منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس تا پايان امسال به بهره برداري مي‌رسد.

دكتر رضايي بيان داشت: اين در حالي است كه طي يكسال گذشته تاكنون ‪۲۵‬ درصد از كارهاي زيربنايي كارخانه احياي مستقيم فولاد كاوه جنوب با ظرفيت يك ميليون و ‪ ۸۵۰‬هزارتن انجام شده و عمليات احداث و نصب تجهيزات آن با سرعت درحال انجام است.

به گفته وي اين درحالي است كه اواخر تابستان امسال كارخانه توليد فولاد جنوب با ظرفيت ‪۳۰۰‬هزارتن در سال و سرمايه‌گذاري ‪ ۳۴‬ميليون دلار به بهره برداري رسيده كه در صورت همكاري سيستم بانكي فازهاي بعدي آن نيز آغاز مي شود.

اين مقام مسوول بيان داشت: با بهره برداري از طرح فولاد هرمزگان تا پايان امسال و سال آينده ظرفيت توليد فولاد كشور با پنج ميليون و پانصد هزارتن افزايش به حدود ‪ ۱۶‬ميليون تن در سال مي‌رسد.

مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس يادآور شد: طي سه سال گذشته تاكنون اين منطقه براي توليد ‪۵/۱۳‬ميليون تن فولاد تقاضا دريافت كرده است كه كارهاي مقدماتي حدود ‪ ۱۰‬ميليون تن آن صورت گرفته است.

وي از جمله اين درخواست‌ها به طرح فولاد اسارپارس به ظرفيت سه ميليون تن ، طرح فولاد تاتا استيل با سه ميليون تن توليد و همچنين طرح فولاد كاوه جنوب به ظرفيت ‪ ۱/۲‬ميليون تن در مجموع به ارزش ‪ ۲/۶‬ميليارد ريال و همچنين ‪ ۳۷۰‬ميليون يورو سرمايه‌گذاري اشاره كرد.

دكتر عيار رضايي بيان داشت: با واگذاري زمين به شركتهاي ياد شده عمليات خاكبرداري و بخشي از زيرساخت‌هاي كارخانه‌ها بوسيله آنها طي دو سال گذشته تاكنون انجام شده است.

وي به طرحهاي انجام شده طي اين مدت اشاره كرد و افزود: با توليد آند خام و پخته در منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس به ميزان حدود ‪۷۶‬ هزارتن در سال نياز كارخانه آلومينيوم المهدي به اين مواد كه ‪ ۶۰‬هزار تن در سال اعلام شده تامين و سالانه ‪۱۵‬ميليون يورو صرفه جويي ارزي مي‌شود.

در آمارهاي منتشره مجتمع آلومينيوم المهدي آمده است : تا قبل از توليد آند خام و پخته در سال حدود ‪ ۳۶‬ميليون يورو هزينه خريد و واردات اين مواد از خارج مي‌شد.

از آند براي احياي آلومينيوم بكارگرفته مي‌شود كه از كك نفتي و قير ساخته مي‌شود كه هر عدد آن بين يكهزارو ‪۱۰‬تا يكهزارو ‪۲۰‬كيلوگرم وزن دارد.

****
وي همچنين از بهره برداري از سه طرح فولاد جنوب به ظرفيت ‪۳۰۰‬هزارتن در سال ، آندسازي به ظرفيت ‪۷۵‬هزارتن و توليد آب مورد نياز صنايع احداثي و در حال احداث منطقه به ميزان دوهزارو ‪۵۰۰‬متر مكعب در روزدر مجموع با سرمايه‌گذاري ‪۱۳۷‬ميليون يورو بعنوان پروژهاي درحال بهره برداري نام برد.

مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس بيان داشت: هم زمان با اجراي طرح جامع اين منطقه طرح توسعه افزايش اسكله از شش ميليون تن فعلي به بيش از ‪۱۲‬ميليون تن در حال انجام است.

دكتررضايي پيشرفت اين طرح را كه از اواخر تابستان امسال آغاز شده حدود ‪۲۰‬درصد اعلام واعتبا ر پيش بيني شده براي احداث آن را ‪۳۵۰‬ميليارد ريال ذكر كرد كه در زمينه احداث و خريد تجهيزات و تاسيسات سرمايه‌گذاري مي شود.

. به گفته وي عمليات احداث كارخانه توليد آلومينيوم نيز به ظرفيت ‪۱۴۷‬هزار تن با سرمايه‌گذاري ‪۴۰۰‬ميليون يورو نيز آغاز گرديده كه تا پايان امسال ‪۵۰‬درصد از ديگ‌هاي آن به تعداد ‪۱۱۲‬عدد فعال مي‌شود.

وي ،هدف منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس را تبديل كرد ن هرمزگان به قطب توليد فولاد و آلومينيوم كشورعنوان كرد و اظهارداشت: با توجه به آمارها و اطلاعات ارايه شده به اين مهم دست يافته ايم.

دكتر عيار رضايي افزود: هم اكنون به اندازه ‪۵۰‬درصد كل توليد فولاد كشور دراين منطقه صنايع توليد فولاد درحال احداث داريم كه ظرفيت توليد آنها به بيش ازپنج ميليون و ‪۵۰۰‬هزارتن درسال مي‌رسد.

اين مقام مسوول در ادامه به ديگر فعاليتهاي اين منطقه طي سال جاري تاكنون اشاره و افزود: دراين مدت ‪۳۰۳‬ميليون دلار از محل صادرات آلومينيوم و سنگ آهن درآمد زايي داشته ايم.

وي ‪۱۰۳‬ميليون از درآمدهاي حاصل شده را مربوط به صادرات ‪۳۶‬هزارتن آلومينيوم و ‪۲۰۰‬ميليون دلار ديگر را مربوط به سنگ آهن ذكر كرد.

استان هرمزگان به خصوص منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس در مقايسه با ديگر مناطق ويژه اقتصادي كشور داراي مزيت‌هاي منحصر به فردي ازجمله پالايشگاه گاز، راه آهن، راههاي دريايي، هوايي و زميني است كه بزرگ ترين اسكله كانتينري كشور نيز در جوار آن واقع شده است. اين منطقه با پنج هزارهكتار وسعت در حاشيه آبهاي خليج فارس، فاصله ‪ ۱۳‬كيلومتري غرب بندرعباس و درنزديكي بندرشهيدرجايي قرار دارد.ك/‪۳‬
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 449]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن