تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816483712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش روز پيمان دوستى و مقاومت در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش روز پيمان دوستى و مقاومت در تهران
گروه سياسى - تهران امروز ميزبان ميشل سليمان، رئيس جمهورى لبنان و هيأت عالى رتبه همراه است.
رئيس جمهور لبنان در آغاز سفر رسمى دو روزه خود به تهران، در مجموعه نهاد رياست جمهورى مورد استقبال رسمى محمود احمدى نژاد رئيس جمهور قرار خواهد گرفت. بررسى گسترش و توسعه مناسبات و روابط همه جانبه، بررسى اوضاع منطقه، لبنان، فلسطين و جهان از محورهاى مهم و مورد گفت و گو در ديدار احمدى نژاد و سليمان است. منوچهر متكى وزير امور خارجه كشورمان درباره اين سفر با بيان اينكه اهميت زيادى براى سفر ميشل سليمان به تهران قائليم، افزود: وزرايى كه رئيس جمهور لبنان را در اين سفر همراهى مى كنند زمينه هاى همكارى هاى جامع الاطراف ايران و لبنان را مورد بررسى قرار خواهند داد.
متكى اضافه كرد: اميدواريم در چارچوب همكارى ها بين ايران و لبنان، نقشه راه خوبى را در تفاهم طرفين ترسيم كنيم.
محمدرضا شيبانى سفير جمهورى اسلامى ايران در لبنان، نيز سفر ميشل سليمان به ايران را سفرى تاريخى و مهم برشمرده و گفته است: اين سفر به توسعه روابط دوجانبه بين ايران و لبنان و تعميق و تحكيم اين روابط شتاب خاصى مى دهد.
اين نخستين بار نيست كه يك رئيس جمهورى لبنان به ايران سفر مى كند اما در شرايط كنونى و بعد از توافق گروه هاى سياسى در لبنان و تشكيل دولت وحدت ملى و برقرارى آشتى ملى در اين كشور، سفر سليمان به عنوان شخصيت مورد قبول تمامى گروههاى سياسى اين كشور، امرى مهم به شمار مى رود.
ميشل سليمان به لحاظ مذهبى، مسيحى مارونى و به لحاظ سياسى دوازدهمين رئيس جمهور اين كشور است كه يكشنبه پنجم خردادماه ۱۳۸۷ (۲۵ مه) از سوى پارلمان براى مدت شش سال انتخاب شد. وى پيش از تصدى سمت رياست جمهورى، فرماندهى ارتش لبنان را بر عهده داشت.به گزارش فارس، سليمان بر گزينه «مقاومت» در رويارويى با رژيم صهيونيستى تأكيد دارد و از مقاومت در مبارزه با اشغالگران براى آزادسازى جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ حمايت كرد.
* نقطه عطف در گسترش همكارى ها
سفر سليمان به تهران در شرايطى انجام مى شود كه بسيارى از تحليلگران ضمن مهم و تاريخى ارزيابى كردن سفر رئيس جمهورى لبنان به ايران، آن را باعث تحكيم هرچه بيشتر روابط دوجانبه ميان دو كشور مى دانند.
جواد جهانگيرزاده، عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس با بيان اين كه امريكا و اسرائيل به دنبال دوركردن لبنان از فضاى دوستانه با ايران هستند، اظهار داشت: سفر ميشل سليمان به تهران تأكيدى بر اين نكته است كه ارتباط جمهورى اسلامى و لبنان كاملاً استراتژيك است و دو كشور مى توانند اين ارتباطات را در عرصه هاى مختلف گسترش دهند. يك كارشناس مسائل خاورميانه هم در اين باره گفت: سفر رئيس جمهور لبنان به تقويت محور بيروت، دمشق، تهران كمك خواهد كرد.
حسن هانى زاده كارشناس خاورميانه نيز به فشارهايى كه از سوى كشورهاى عرب منطقه براى فاصله گرفتن لبنان از ايران وارد مى شود، اشاره كرد و گفت: اين كشورها به همراه امريكا از هيچ كارى براى تضعيف و كمرنگ شدن رابطه ايران و لبنان كوتاهى نمى كنند، آنها از مدتها قبل برنامه اى براى فاصله گرفتن بيروت، دمشق، تهران را به اجرا گذاشته اند و سفر سليمان به تهران هم با هدف كاهش اين فشارها و تقويت اين محور صورت مى گيرد.
سهم بزرگ ايران در پيروزى لبنان بر دشمن صهيونيستى
در همين حال وزير كار لبنان در گفت و گويى با بيان اين كه ايران سهم بزرگى در پيروزى لبنان بر دشمن صهيونيستى دارد، اظهار داشت: سفر «ميشل سليمان» به تهران در راستاى تعميق و تقويت روابط بيروت با جامعه بين المللى صورت مى گيرد.
محمد فنيش به فارس گفت: سفر «ميشل سليمان» رئيس جمهورى لبنان در رأس هيأتى متشكل از چند تن از وزيران به تهران در راستاى تعميق و تقويت روابط بيروت با جامعه بين المللى بويژه كشورهايى كه در كنار آن ايستاده و كماكان از قضيه لبنان دفاع مى كنند، صورت مى گيرد.همچنين فراكسيون الوفاء در پارلمان لبنان با انتشار بيانيه اى سفر رئيس جمهور لبنان به ايران را در راستاى آغاز دوره اى جديد از گشايش مناسبات دو كشور و حمايت ايران از مردم، ارتش و مقاومت در لبنان ارزيابى كرد.
كارشناسان مسائل سياسى همچنين معتقدند كه سفر سليمان به تهران مى تواند به تبليغات رسانه هاى غربى مبنى بر حمايت ايران از يك جريان خاص در لبنان پايان بدهد و بر اين مسئله تأكيد كند كه ايران از تماس گروه هاى سياسى اين كشور و نيز از وحدت و آشتى ملى در اين لبنان حمايت و پشتيبانى مى كند.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن