تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816650283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به پرفروش‌ترين گوشي‌هاي دو ماه گذشتهبازاري چهارفصل


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نگاهي به پرفروش‌ترين گوشي‌هاي دو ماه گذشتهبازاري چهارفصل
عكس: نگار متين‌نيابازار ديجيتال- برخلاف روند جهاني و خبر‌‌‌‌هاي منتشر شده پيرامون كاهش اقبال بازار‌‌‌‌هاي جهاني تلفن‌همراه به بهانه بحران‌‌‌‌‌‌‌هاي اقتصادي موجود، اما بازار تلفن همراه ايران همانند گذشته روز‌‌‌‌هاي پررونقي را سپري مي‌‌‌‌‌كند.


واردكنندگان قانوني تلفن همراه اين روزها به رغم تعرفه 25 درصدي براي واردات همچنان در سه بخش گوشي‌‌‌‌‌‌‌‌هاي ارزان قيمت، متوسط و گران قيمت فعاليت‌‌‌‌‌‌‌هاي خود را ادامه داده و مشتركان ميليوني شبكه تلفن همراه كشور هم همانند گذشته روي خوش به اين بازار نشان مي‌‌‌‌‌دهند. البته به اعتقاد بسياري از فروشندگان تعرفه بالاي واردات تلفن همراه كه از دو سال پيش و به دنبال حمايت از توليد‌‌‌كنندگان داخلي صورت گرفته است، همچنان قيمت‌‌‌‌‌‌‌هاي اين بازار را بالاتر از برخي از بازار‌‌‌‌هاي جهاني نگاه داشته و همانند گذشته هم هنوز توليدات داخلي نتوانسته است جايگاهي در اين بازار به خود اختصاص دهد.
اما همانند يك سال گذشته نوكيا همچنان سهم بيشتري را در بازار ايران به خود اختصاص داده و رتبه اول فروش در ايران را به خود اختصاص دهد. تنوع مدل‌‌‌ها و قيمت‌‌‌‌‌‌‌هاي گوناگون در اين برند مهمترين عاملي است كه از سوي فروشندگان و خريداران در اقبال اين مارك فنلاندي عنوان مي‌‌‌‌‌شود. هرچند كه نوكياي فنلاندي اين روزها بيشتر بوي چين را به خود گرفته و به نظر مي‌‌‌‌‌رسد كه اين شركت اروپايي در آينده‌‌‌‌اي نه چندان دور درنظر دارد سهم عمده‌‌‌‌اي از توليدات خود را در سرزمين اژد‌‌‌‌هاي سرخ قرار دهد.
باز هم همانند گذشته سوني اريكسون توانسته جايگاه دوم بازار ايران را به خود اختصاص دهد. البته بين اين برند و سامسونگ اين روزها رقابت تنگاتنگي وجود دارد، اما با اين حال و بر اساس آنكه متاسفانه در ايران آمار‌‌‌‌هاي رسمي‌‌‌‌‌اي وجود ندارد، به نظر مي‌‌‌‌‌رسد كه سوني اريكسون همچنان جايگاه دوم را در اختيار خود داشته و سامسونگ نيز همانند يك سال گذشته سكوي سوم را براي خود نگاه داشته است. اگر بخواهيم از سكوي قهرماني فروش در بازار موبايل ايران پايين بياييم موتورولا، ال جي، اچ تي سي و ‌‌‌
آي‌ميت، رتبه‌‌‌‌‌‌‌هاي چهارم تا هفتم بازار را به خود اختصاص داده اند.
اما در بازار تلفن همراه طي يك ماه گذشته افزايش قيمت چنداني را شاهد نبوده‌ايم و در بيشتر مدل‌‌‌ها به خصوص در گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي نوكيا بيشترين كاهش قيمت را نظاره گر بوديم.
N96، تازه وارد نوكيا كه تا همين دو ماه پيش نسخه بدون گارانتي آن بالاي يك ميليون تومان در بازار به فروش مي‌‌‌‌‌رسيد، اما اين روزها با گارانتي رسمي‌‌‌‌‌كاهش قيمت فاحشي را در بازار داشته است. اين گوشي تا همين 15 روز پيش با گارانتي رسمي‌‌‌‌‌نوكيا 805 هزار تومان در بازار به فروش مي‌‌‌‌‌رسيد، اما اين هفته قيمت اين گوشي از سوي فروشندگان رسمي ‌‌‌‌‌بازار 750 هزار تومان اعلام شده است. شايد نزديكي قيمت اين گوشي با گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي هوشمندي كه به تازگي از سوي آچ‌تي‌سي و سامسونگ روانه بازارشده است باعث شده تا قيمت‌‌‌‌‌‌‌هاي اين برند براي رقابت تا اين اندازه كاهش يابد.
پرفروش‌‌‌‌‌‌‌هاي بازار
اما بر اساس آخرين آمار‌‌‌‌هاي ارائه شده هم اكنون و در بين گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي برند نوكيا 6500Slide ، E66 و N95 به عنوان پرفروش‌ترين گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي بازار اعلام شده‌است.
6500 اسلايد هم اكنون با گارانتي رسمي‌ ‌‌‌‌نوكيا به قيمت 298 هزار تومان به فروش مي‌‌‌‌‌رسد. اين گوشي كه از زمان عرضه آن به بازار بيش از يك سال است مي‌‌‌‌‌گذرد، همچنان توانسته عنوان يكي از پرفروش‌‌‌‌‌‌‌هاي نوكيا در بازار ايران را به خود اختصاص دهد.
فلزي و كشويي بودن اين گوشي طراحي منحصر به فردي براي اين گوشي رقم زده و باعث شده تا بيشتر توجه مشكل‌پسندان به اين گوشي جلب شود. با اين حال اين گوشي به واسطه فلزي بودنش نسبتا سنگين بوده و در دو رنگ مشكي و استيل در بازار عرضه شده است.
دوربين اين گوشي 15/3 مگاپيكسلي بوده و دوربين دوم آن VGA است. خروجي تلويزيون از ديگر محاسن اين گوشي است، اما گفته مي‌‌‌‌‌شود كه باتري اين گوشي اگر اورجينال و اصلي نباشد شارژ كمي‌‌‌‌‌را در اختيار كاربرانش قرار مي‌‌‌‌‌دهد پس اگر قصد خريدن اين گوشي را داريد حتما به اصلي‌بودن باتري آن توجه ويژه داشته باشيد.
E66 هم از ديگر پرفروش‌‌‌‌‌‌‌هاي نوكيا در بازار يكي دوماه گذشته است. اين گوشي نيز اسلايد يا همان كشويي است. به نظر مي‌‌‌‌‌رسد خريدن گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي كشويي اين روزها مد شده باشد. هرچند كه در بين فروشندگان بازار مرسوم است كه گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي كشويي را زنانه عنوان مي‌‌‌‌‌كنند اما بيشتر طرفداران اسلايد‌‌‌ها را آقايان تشكيل مي‌‌‌‌‌دهند.
از زمان عرضه E66 به بازار هنوز يك سال نگذشته است با اين حال اين گوشي در بين گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي گران قيمت رده‌بندي شده و هم اكنون با گارانتي رسمي‌ ‌‌‌‌به قيمت 480 هزار تومان به فروش مي‌‌‌‌‌رسد. البته ناگفته نماند كه طي 15 روز گذشته اين گوشي 10 هزار تومان كاهش قيمت داشته است.
اين گوشي نيز 121 گرم وزن دارد. دوربين‌اش همانند 6500 اسلايد 15/3 مگاپيكسلي است، 110 مگابايت حافظه داخلي داشته و به واسطه كارت حافظه تا 8 گيگابايت قابليت افزايش حافظه دارد.
باتري اين گوشي بالاي 7 ساعت در حالت مكالمه شارژ داشته و تقريبا تمام امكانات موجود در يك گوشي هوشمند به جز ويندوز موبايل و صفحه لمسي را داراست. سيستم عامل اين گوشي سيمبين سري 60 نسخه سوم است.
N95 سومين پرفروش نوكيا در بازار تلفن همراه عنوان شده است. اين گوشي در بدو ورود به بازار بالاي يك ميليون تومان قيمت داشت، اما اين روزها به قيمت 430 هزار تومان در اختيار مخاطبان قرار مي‌‌‌‌‌گيرد. البته اين نكته را هم بدانيد كه اين گوشي سپتامبر سال 2006 وارد بازار شده است. دوربين 5 مگاپيكسلي مهمترين و اصلي ترين شاخصه N95 است.
همانطور كه گفته شد بعد از گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي نوكيا، سوني اريكسون همچنان جايگاه دوم بازار را به خود اختصاص داده است. K770، K850 و P1 پرفروش‌‌‌‌‌‌‌هاي اين گوشي در بازار تلفن همراه عنوان شده اند.
K770، يك سال و دو ماه پيش به بازار عرضه شده است و هم اكنون به قيمت 209 هزار تومان با گارانتي كامتل در اختيار كاربران تلفن همراه قرار مي‌‌‌‌‌گيرد. اين گوشي 95 گرم وزن و 15 مگابايت حافظه داخلي دارد. البته حافظه اين گوشي با استفاده از Memory Stick Micro قابل افزايش است. دوربين اين گوشي نيز 15/3 مگاپيكسلي است و باتري آن تا 10ساعت در حالت مكالمه قابل استفاده است.
K850، دومين پرفروش سوني‌اريكسون است كه هم اكنون 270 هزار تومان قيمت دارد. بعد از اين گوشي P1 به عنوان سومين پرفروش اين برند هم اكنون به قيمت 306 هزار تومان در اختيار كاربران قرار مي‌‌‌‌‌گيرد.
اما در بين گوشي‌‌‌‌‌‌‌هاي سامسونگ نيز F480، U700، D900، E250‌،D260 و i900 به عنوان پرفروش‌‌‌‌‌‌‌هاي اين برند كره‌‌‌‌اي در بازار معرفي شده اند.
F480 هم اكنون 398 هزار تومان در بازار فروخته مي‌‌‌‌‌شود.
U700، D900 و E250 نيز به ترتيب به قيمت 195، 149 و 92 هزار تومان به فروش مي‌‌‌‌‌رسند.
i900 جديدترين گوشي هوشمند سامسونگ نيز هم اكنون به قيمت 652 هزار تومان در اختيار كاربران قرار مي‌‌‌‌‌گيرد. به هر حال مدل‌‌‌‌‌‌‌هاي فوق از سوي فروشندگان مطرح بازار به عنوان پرفروش‌ترين‌‌‌‌‌‌‌هاي بازار عنوان مي‌‌‌‌‌شوند و اين بدان معني نيست كه مخاطبان بر اساس اين اعلام اقدام به خريد كنند.
ما به شما توصيه مي‌‌‌‌‌كنيم كه جدا از راهنمايي‌‌‌‌‌‌‌هاي فروشندگان حتما قبل از خريد زير و بم گوشي مورد نظر خود را از طريق اينترنت درآوريد. چرا كه اين روزها سايت‌‌‌‌‌‌‌هاي بسياري وجود دارند كه كاربرمحور بوده و تمام معايب و محاسن گوشي‌‌‌ها بدون دخل و تصرف فروشنده يا مديران كمپاني در آن‌‌‌ها عنوان مي‌‌‌‌‌شود. در همين راستا پيشنهاد مي‌‌‌‌‌كنيم كه قبل از خريد سري به اين آدرس هم بزنيد
www.gsmarena.com.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن