تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميسيون امنيت و دفاع : پارلمان عراق قرارداد امنيتي با آمريكا را تصويب نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: رئيس كميسيون امنيت و دفاع : پارلمان عراق قرارداد امنيتي با آمريكا را تصويب نمي كند
كميته امنيت و دفاع پارلمان عراق، توافقنامه امنيتي با آمريكا را ناقض حاكميت اين كشور دانست و اعلام كرد: مجلس آن را تصويب نمي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عبدالكريم السامرايي» نايب رئيس كميته امنيت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگو با سايت اينترنتي «جبهه توافق عراق» اظهار داشت: در قرارداد امنيتي اين حق به نيروهاي عراقي داده نشده است كه هواپيماها و كشتي هايي را كه به كشورشان رفت و آمد مي كنند، مورد بازرسي قرار دهند، مگر اينكه نيروهاي آمريكايي اجازه دهند و اين نقض علني حاكميت عراق است.
وي گفت: از ديگر موارد نقض حاكميت عراق، مسئله مصونيت قضايي نيروهاي آمريكايي است كه براساس آن، آمريكايي ها، در زمان ارتكاب جرم در عراق، در دستگاه قضايي اين كشور محاكمه نمي شوند.
به گفته نايب رئيس كميته امنيت و دفاع پارلمان عراق، عبارات مبهمي در پيش نويس قرارداد امنيتي آمده است كه مهم ترين آن، مسئله تعهداتي است كه براي طرف آمريكايي وجود دارد.
السامرايي اضافه كرد: در بندي از قرارداد، اين حق به نيروهاي آمريكايي داده شده كه براي ورود و خروج به عراق نيازي به تهيه گذرنامه نداشته باشند و اين نقض آشكار و بزرگ حاكميت عراق است.
وي تصويب اين قرارداد در پارلمان عراق را چشم پوشي از حقوق ملت عراق دانست و متذكر شد: قرارداد امنيتي، عراق را از همه امكانات نظامي كه مي تواند اين كشور را در برابر تجاوزات حمايت كند، محروم كرده است.به گفته عبدالكريم السامرايي، نكات منفي در پيش نويس قرارداد هرگز اجازه تصويب آن را در پارلمان نخواهد داد.
واكنش نمايندگان عراق
«غفران الساعدي» نماينده زن جريان «صدر» در پارلمان عراق گفت: تا زماني كه اجماع ملي بين گروه هاي سياسي به وجود نيايد، پارلمان، حق تصويب پيش نويس اين قرارداد را ندارد.
وي تصريح كرد: جريان صدر معتقد است كه موافقت با امضاي اين قرارداد در پارلمان، تلاش براي مشروعيت بخشيدن به اشغالگري و تداوم عمليات نظامي در اين كشور است.
«اسماعيل شكر» عضو پارلمان عراق نيز با اشاره به اينكه، تعداد مخالفان از موافقان اين قرارداد در مجلس بيشتر شده است اظهار داشت: د رحال حاضر و با اين جو حاكم، قرارداد امنيتي تصويب نخواهد شد و اكثريت پارلمان، مخالف تصويب آن هستند.
«ظفر العاني» نماينده جبهه توافق در پارلمان عراق نيز متذكر شد: نظاميان آمريكايي، بزرگترين استفاده كننده از اين قرارداد هستند، زيرا اين نيروها هستند كه وارد كشور شدند و آن را نابود و ميان مردم آن دو دستگي و تفرقه ايجاد كرده اند.
نظر مثبت طالباني
در همين حال «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق، به دنبال شدت گرفتن اختلاف نظرها بين نمايندگان پارلمان، درباره پيش نويس قرارداد امنيتي، فراكسيون هاي مجلس اين كشور را به موافقت با آن فرا خواند.
«عبدالقادر العبيدي» وزير دفاع و «جواد بولاني» وزير كشور عراق نيز در كنفرانس مشترك خبري، خواستار تائيد قرارداد امنيتي از سوي پارلمان اين كشور شدند.اين در حالي است كه شوراي وزيران عراق يكشنبه گذشته، قرارداد امنيتي را به تصويب رساند و روز شنبه نيز «محمود المشهداني» رئيس پارلمان عراق اعلام كرد، نمايندگان روز چهارشنبه به اين توافقنامه راي خواهند داد.شبكه تلويزيوني العربيه نيز در گزارشي با اشاره به حضور برخي نمايندگان پارلمان عراق در مناسك حج، از احتمال به تعويق افتادن راي گيري در مورد قرارداد خبر داد.
هداياي ويژه آمريكا
براي تصويب قرارداد
به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه اطلاع رساني حزب «سوسياليست دموكراتيك كردستان عراق» يكشنبه از اعطاي هداياي ويژه به نمايندگان پارلمان عراق براي راي دادن به توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق خبر داد.
اين سايت اينترنتي، هداياي در نظر گرفته شده را شامل 50 هزار دلار وجه نقد، يك دستگاه اتومبيل ضد گلوله به ارزش 500 هزار دلار و گذرنامه ديپلماتيك دائمي براي نمايندگان پارلمان و اعضاي خانواده آنان اعلام كرد.پايگاه اطلاع رساني حزب سوسياليست دموكراتيك كردستان عراق به منبع تامين كننده هزينه اين هدايا اشاره نكرده است، ولي چندي پيش منابع موثق نزديك به پارلمان عراق اعلام كردند كه آمريكايي ها هداياي ويژه اي براي نمايندگان پـارلمان عراق به منظور تصويب قرارداد امنيتي در نظر گرفته اند.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن