تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817040867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوان معتاد با وجود انكار اتهام، به قصاص نفس محكوم شد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: جوان معتاد با وجود انكار اتهام، به قصاص نفس محكوم شد
گروه حوادث - مصدق: جوان معتاد با وجود انكار اتهام ارتكاب قتل همسر خود با رأي دادگاهي در تهران در آستانه قصاص نفس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما؛ طبق محتويات پرونده، ساعت چهار بامداد 28 آبان ماه سال گذشته به مأموران پليس خبر دادند زن جواني به نام «اكرم» از سوي همسرش به آتش كشيده شده و پيكر نيمه جانش به بيمارستان «شهريار» انتقال يافته است.
به دنبال اين گزارش و حضور عوامل پليس در بيمارستان، اين زن 25 ساله مورد بازجويي قرار گرفت و گفت: شامگاه ديشب ميهمان يكي از آشنايان بوديم كه «محمد» همسرم به قصد خريد كراك و مصرف آن از من پول خواست اما چون از يك هفته قبل در حال ترك بود از پرداخت پول خودداري كردم. به همين خاطر كارمان به مشاجره لفظي كشيد، به طوري كه وي مقابل چشمان دوست خانوادگي مان سوگند ياد كرد كه مرا به قتل خواهد رساند.
وي ادامه داد: در حالي كه مشاجره لفظي مان ادامه داشت به خانه مان آمديم. سرانجام وقتي ديدم دست از خواسته اش برنمي دارد براي آنكه او را بترسانم به انبار رفتم و پس از ريختن نفت روي لباسهايم به سالن پذيرايي كه محمد آنجا نشسته بود رفتم، اما وي پس از مشاهده ام فندكش را روشن كرد و از پشت مرا به آتش كشيد.
برپايه اين گزارش؛ سه روز پس از اين حادثه و با مرگ اكرم بر اثر شدت سوختگي، محمد به دستور بازپرس پرونده دستگير شد.
پرونده اين جوان بي كار و معتاد به دنبال صدور قرار مجرميت از سوي دادسراي عمومي و انقلاب شهريار صبح ديروز در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران مورد رسيدگي قرار گرفت.
در ابتداي اين جلسه كه با حضور چهار قاضي مستشار و به رياست قاضي عزيزمحمدي، رياست شعبه ياد شده برگزار مي شد، شادابي نماينده دادستان با قرائت كيفرخواست و بيان دلايل و مستندات اتهامي از هيأت قضايي، تقاضاي قصاص متهم را كرد.
سپس اولياي دم مقابل هيأت قضايي ايستادند و از قضات درخواست قصاص قاتل فرزندشان را كردند.
بعد از درخواست اولياي دم، فاطمه دوست خانوادگي مقتول به عنوان شاهد در جايگاه حاضر شد و پس از قرائت سوگند گفت: آن شب مرحومه و متهم سر مواد با هم مشاجره لفظي داشتند. محمد از همسرش پول مي خواست تا براي خود كراك تهيه كند اما اكرم مخالفت مي كرد به همين خاطر متهم قسم خورد پس از رسيدن به خانه شان او را خواهد كشت.
سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: اتهام قتل عمد همسرم را قبول ندارم. او خودكشي كرده است.
وي با قبول اينكه با همسرش سر مصرف كراك اختلاف داشته است، گفت: من هرگز همسرم را به قتل تهديد نكردم، بلكه سوگند خوردم كه او را طلاق خواهم داد.
اين جوان 28 ساله در خصوص شب حادثه گفت: پس از مشاجره لفظي در خانه شاهد وقتي به منزلمان آمديم اكرم تشك انداخت تا استراحت كند، من نيز به طرف دستگاه ويدئو سي دي رفتم تا فيلم تماشا كنم، همين موقع مرحومه بار ديگر به بهانه اينكه مواد مصرف كردم شروع به جر و بحث با من كرد، با اين حال آرامش كردم و گفتم كه اشتباه مي كند. اما دقايقي بعد از آنكه رفت صداي فريادش را از حياط خلوت شنيدم. وقتي از پنجره بيرون را نگاه كردم ديدم در آتش مي سوزد. بنابراين بلافاصله با برداشتن پتو به حياط رفتم تا آتش را خاموش كنم و او را نجات بدهم ولي موفق نشدم.
متهم اضافه كرد: حتي براي اينكه همسرم را به بيمارستان برسانم تا نجات يابد به خيابان رفتم اما جلوي هر خودرويي را كه گرفتم كسي توقف نكرد.
وي در پاسخ به اين سؤال رئيس دادگاه مبني بر اينكه اگر همسرت در حياط خلوت خودش را به آتش كشيد پس چگونه فرش سالن پذيرايي خانه ات به اندازه زيادي سوخته است؟، گفت: از چگونگي سوخته شدن فرش خانه ام اطلاعي ندارم اما من در مرگ وي نقشي نداشتم.
وي در خصوص اين سؤال كه فندكش را چه كار كرده است؟ پاسخ داد كه پس از مرگ همسرم آن را شكستم.
محمد در خاتمه و به عنوان آخرين دفاع از خود گفت: باز هم تأكيد مي كنم همسرم خودكشي كرده است و من در مرگ او بي گناه هستم و تا آنجايي كه مي توانستم كمك كردم تا نجات يابد.
گفتني است، بعد از دفاعيات اين جوان معتاد، هيأت قضايي جلسه شور تشكيل دادند و با اكثريت آرا وي را در قتل همسرش گناهكار شناخته و حكم به قصاص نفس دادند.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن